اخبار داغ

فراز و فرودهای بازار طلا تمامی ندارد؛

انتظار نافرجام کسبه و مشتریان برای بازگشت ثبات به بازار طلا و ارز

انتظار نافرجام کسبه و مشتریان برای بازگشت ثبات به بازار طلا و ارز
نوسانات بازار طلا طی هفته جاری و همچنین ماه‌های اخیر، موجب رقم خوردن روند بی ثبات بازار ارز و سکه و به دنبال آن گلایه‌مندی کسبه و خریداران به دلیل رکود در معاملات و بلاتکلیفی متقاضیان برای خرید و فروش طلا و ارز شده است، امری که در نهایت منجر به بی اعتمادی مشتریان به بازار و زیان کسبه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در حالی در معاملات آخر هفته گذشته، بازار طلا و سکه با ادامه روند کاهشی قیمت‌ها شروع به فعالیت کرد که از میانه روز یعنی حدود ساعت 14 با ورود تقاضای جدید برای خرید سکه به بازار، باعث تغییر مسیر قیمت سکه از کاهش به سمت افزایش شد.

افزایش تقاضا روند کاهشی قیمت‌ها را متوقف کرد
افرادی که به نظر می‌رسد در روز‌های اخیر، منتظر کاهش قیمت طلا و سکه بودند تا در زمان مناسب برای خرید اقدام کنند؛ در پی روند کاهشی قیمت با ورود به بازار و شروع تقاضای جدید، رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش دوباره حباب سکه در بازار را رقم زدند و اینگونه روند کاهشی قیمت در بازار طلا و ارز را متوقف و مسیر حرکت آن را رو به بالا تغییر دادند.

با رصد مزنه بازار در مقایسه با روزهای به راحتی متوجه روند افزایشی قیمت در بازار سکه، طلا و ارز طی 24 ساعت اخیر خواهید شد؛ روندی که کاملا حکایت از بی ثباتی بازار طلا و ارز دارد.

بازگشت سکه به کانال 4 میلیونی
بر اساس رصد خبرنگار ما از بازار استان، قیمت سکه در مقایسه با ظهر روز گذشته با 235 هزار تومان افزایش به نرخ 4 میلیون و 150 هزار تومان رسید.

نیم سکه 150 هزار تومان گران شد
نیم سکه نیز با 150 هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان و ربع سکه نیز با 170 هزار تومان افزایش با قیمت یک‌میلیون و 410 هزار تومان در معاملات امروز خرید و فروش شد.

افزایش 140 هزار تومانی هر مثقال طلا نسبت به روز گذشته
هر مثقال طلا نیز که بعداز ظهر روز گذشته، 100 هزار تومان خود را بالا کشیده بود، امروز نیز افزایشی 40 هزار تومانی داشت که نسبت به روز گذشته با 140 هزار تومان افزایش، خود را به مزنه یک‌میلیون و 740 هزار تومانی رساند.

هر گرم طلا نیز با افزایش نزدیک به 30 هزار تومانی در بازار امروز از مرز 400 هزار تومان عبور کرد و بار دیگر به کانال ماه‌های اخیر خود بازگشت.

افزایش 850 تومانی دلار در بازار امروز
اما قیمت دلار که صبح روز گذشته با کاهش 500 تومانی به نرخ 11 هزار و 200 تومانی رسیده بود، با نوسانات رو به بالای عصر روز گذشته خود را به کانال 12 هزار تومان نزدیک و نزدیک‌تر کرده بود، صبح امروز از مرز 12 هزار تومان گذشت و با افزایش 850 تومانی نسبت به روز گذشته، با قیمت 12 هزار و 50 تومان در معاملات امروز خرید و فروش شد.

محمدرضا نصیری یکی از کسبه‌های قدیمی بازار طلا و عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: تغییر نرخ طی صبح و بعدازظهر یک روز آن هم به این میزان واقعا جای حرفی نمی‌گذارد.

وی افزود: بی ثباتی بازار حکایت از بسیاری از ناگفته‌ها دارد و این وضع، به زیان کسبه و خریداران است.

این فعال صنفی بازار طلا می‌گوید: با توجه به نیمه تعطیل بودن بازار طلا در روزهای پنجشنبه، نمی‌توان به قیمت‌های امروز بازار دلخوش و اکتفا کرد و باید منتظر روز شنبه ماند، تا دید مزنه به چه صورت خواهد شد.

احتمال افزایش قیمت سکه تا مرز 4.5 میلیون تومانی
نصیری بیان کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از روند رو به رشد قیمت‌ها دارد و بر این اساس، رسیدن قیمت سکه به نیمه کانال 4 میلیون تومانی یعنی قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان نیز دور از ذهن نیست و بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

رکود در معاملات تا بلاتکلیفی مشتریان حاصل بی‌ثباتی بازار
نوسانات بازار طلا طی هفته جاری و همچنین ماه‌های اخیر، موجب رقم خوردن روند بی ثبات بازار ارز و سکه شده است که این امر موجب گلایه‌مندی کسبه و خریداران به دلیل رکود در معاملات و بلاتکلیفی متقاضیان برای خرید و فروش طلا و ارز شده است، امری که در نهایت منجر به بی اعتمادی مشتریان به بازار و زیان کسبه شده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, افزایش تقاضا روند کاهشی قیمت‌ها را متوقف کرد,
,
,
,
,
, بازگشت سکه به کانال 4 میلیونی,
,
,
, نیم سکه 150 هزار تومان گران شد,
,
,
, افزایش 140 هزار تومانی هر مثقال طلا نسبت به روز گذشته,
,
,
,
,
, افزایش 850 تومانی دلار در بازار امروز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, احتمال افزایش قیمت سکه تا مرز 4.5 میلیون تومانی,
,
,
, رکود در معاملات تا بلاتکلیفی مشتریان حاصل بی‌ثباتی بازار,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه