اخبار داغ

در خطبه‏‎های نمازجمعه سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

استکبار جهانی رو به افول است/ اروپایی‎ها به تعهدات خود پایبند نیستند

استکبار جهانی رو به افول است/ اروپایی‎ها به تعهدات خود پایبند نیستند
امامان جمعه سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه استکبار جهانی رو به افول است، اروپایی ها را نیز غیر قابل اعتماد دانستند چراکه همچون آمریکا به تعهدات خود پایبند نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در چهلمین سال تاسیس سالگرد نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره) قرار داریم.

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند در بسیاری از آیات قرآن کریم به بنده های خودش در باره اهمیت نماز جمعه تاکید میکند، باید سعی کنیم حضور گسترده در نماز جمعه داشته باشیم و کاملا خودمان را برای ستایش پروردگار آماده کنیم.

وی گفت: نماز جمعه یک برنامه عبادی است که با حج مقایسه شده است که اگر کسی که در نماز جمعه شرکت کند از ثواب حج برخوردار می شود‌، بنابراین همه ما باید دست به دست هم دهیم مسئول و مردم عادی زن و مرد پیر و جوان در این میعادگاه زیبا شرکت کنیم.

حضور مسئولان در نماز جمعه الزامی است
محامی افزود: مسئولین هم وظیفه دارند در بین مردم در نماز جمعه حضور داشته و پیگیر مطالبات مردم باشند و بیشتر به مردم توجه کنند تا انسجام مردم با مسئولان بیشتر شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه نیز وظیفه دارند پیگیر خواسته های مردم باشند، تا این انسجام و همدلی و وحدت در نماز جمعه بیشتر شود و ظرفیت های نماز جمعه را گسترش دهیم‌، چرا که در تریبون نماز جمعه باید نقد منصفانه کرد.

محامی اظهار کرد: نماز جمعه باید فضای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و این امر به معروف هم باید به سمت مسئولین و هم به سمت آحاد مردم باشد.

در جبهه تحریم با غرب قدرت ما رو به افزایش است
خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: در هفته گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران سخنانی را مطرح کردند و بیان داشته اند که قدرت دنیای غرب چگونه رو به افول است و در تحلیل جامعی که داشته اند افزودند که چطور در جبهه تحریم با غرب چگونه قدرت ما رو به افزایش است.

وی افزود: در این چند ماهی که در استان حضور داشته‌ام در جلسات متعددی که با مسئولین و اقشار مختلف مردم و خانواده معزز شهدا داشته ام متوجه بسیاری از توانمندی های استان و همچنین کمبود های استان و شهر زاهدان شده ام.

وی ادامه داد: باید با همکاری مردم با ائمه جمعه و مسئولین بتوانیم برای پیشرفت استان تلاش کنیم و پیگیر مطالبات استان از مرکز باشیم.

محامی تاکید کرد: باید از جناح بازی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی پرهیز کنیم و فضای استان را سیاسی نکنیم و مسئولان فارس و بلوچ باید برای حل مشکلات شهر و استان تلاش کنند تا تمام مسائل استان چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه های سیاسی و فرهنگی را کارشناسی کنیم تا  استان پهناور سیستان و بلوچستان یکی از بهترین استان های کشور باشد.

کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است
حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان به مسئله پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم و روایات زکات همراه با نماز آمده و شرط قبولی نماز هم زکات است.

امام جمعه موقت دلگان بیان کرد: زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور امور اجتماعی مسلمین بپردازند.

وی در ادامه به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ۱۱ تعهد برجامی اروپایی ها که به هیچکدام یک از این تعهدات خود عمل نکرده اند، اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی عمل کرده اما در مقابل آمریکا که از برجام خارج شده و اروپایی ها هم به هیچکدام یک از آن تعهدات عمل نکرده و هر روز بهانه جدیدی را به میان می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک عنوان کرد: حال که به علت رفتار آنها شروع به کاهش تعهداتشان کرده ایم، اروپایی ها طلبکارانه و با پررویی می گویند چرا این کار را می کنید.

 اروپایی ها به تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند
امام جمعه موقت دلگان ادامه داد: شما اروپایی ها که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اید، به چه حقی از ما می خواهید که جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کند، علی ای حال مسئولان کشورمان نباید بیش از این منتظر آمریکا و اروپا باشند.

وی در ادامه با اشاره به دزدی دریایی انگلیس در آب های بین المللی، تصریح کرد: خباثت و نیرنگ انگلیس برای همگان آشکار است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند این خباثت انگلیسی ها بدون پاسخ نخواهد ماند و نیروهای انقلابی جواب و پاسخ مناسبی به آنها خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور است.

امام جمعه موقت دلگان خاطرنشان کرد: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی اتکا به ظرفیت های داخلی کشور و همچنین به کار گرفتن نیروهای جوان، مومن و انقلابی و اعتماد به آنان است.

وی همچنین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور را که چند روز قبل برگزار شد، برای نمازگزاران شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.


امام جمعه اهل تشیع در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و قانون اساسی است کار خبیثانه انگلیس را عناصر جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب پاسخ خواهند داد.

شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است
حجت الاسلام والمسلمین سید شجاع الدین ابطحی بیان کرد: در کل کشور  2میلیون و 500هزار خانه خالی وجود دارد، 40 درصد مردم ایران مستاجر نشین هستند و نصف درآمد خود را باید صرف اجاره خانه کنند.

وی افزود: شکاف طبقاتی عجیبی در کشور به وجود آمده است عده ای از مردم در ثروت و نعمت به سر می برند اما آن عده از مردم که برای فراهم کردن ضروریات زندگی خود درمانده اند چه کنند برادران دینی باید به همدیگر کمک کنند و به حل مشکلات همدیگر یاری برسانند تا در این امتحان الهی سربلند شوند.
 
امام جمعه شهرستان ایرانشهر با بیان این مطلب که قطعنامه ۵۹۸ یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۲۹ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد، گفت: این قطعنامه بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد، ولی دو روز مانده به سالروز صدور آن در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از سوی ایران پذیرفته شد و امام(ره)  در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ پیامی دربارهٔ پذیرش قطعنامه منتشر کرد که به «نوشیدن جام زهر» معروف شد پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، ولی عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد تا با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد، اما موفقیتی بدست نیاورد و نهایتاً جنگ در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت.
 
کار خبیثانه روباه پیر در زمان مناسب پاسخ داده می شود
وی با اشاره به نابودی پهپاد آمریکا خاطر نشان کرد: اگر آمریکا احساس می کرد می تواند پاسخ گو باشد حتما به این کار  ایران بدون اتلاف وقت پاسخ می داد اما می داند ایران دارای قدرتی است که می تواند آمریکا را نابود کند.
 
ابطحی اذعان داشت: 26تیر ماه تاسیس شورای نگهبان بود. شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی پیش ‌از لازم الاجرا شدن، نیازمند تشریح این شورا است تا از بروز هرگونه مغایرتی با موازین شرع و قانون اساسی جلوگیری به عمل آید.
 
وی افزود: تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد. این شورا از دوازده عضو تشکیل شده‌است که شش عضو از این دوازده تن فقهایی که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.
 
 امام جمعه شهرستان ایرانشهر در پایان با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط روباه پیر انگلیس، در 13تیر ماه گفت: عناصر جمهوری اسلامی ایران این کار انگلیس را بی پاسخ نمی گذارند و در زمان مناسب پاسخ خواهند داد.
 
 ایران مقتدرانه در برابر توطئه های دشمنان ایستاده است
حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته چابهار با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: یکی از کارهای ارزنده امام راحل تشکیل شورای نگهبان بود که این نهاد از جایگاه بسیار خطیری در نظام جمهوری اسلامی برخوردار و علت اهمیت آن هم در وظایفیست که برعهده این نهاد قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب را در باب مدیریت جهادی باید جدی گرفت، تصریح کرد: مدیران نباید امروز به دنبال موظفی خود باشند که چقدر خواهند گرفت؛ بلکه همچون زمان جبهه‌ها باید جهادی و مردانه پای‌کار آمد.
 
خطیب جمعه چابهار افزود: دشمنان اسلام هرگز با مسلمانان خوب نبوده اند و خوب نخواهند شد، اگر کسی فکر می کند که می توانند با آمریکا، انگلیس و کشورهای غرب رابطه ای خوب داشته باشند بداند در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: دیروز گفتند پهباد ایرانی را زدیم، ولی مسئولان می‌گویند همه پهپادهای ما سالم هستند و شاید آمریکایی‌ها ازپهپادهای خودشان را زدند  تا مثلا بنام ایران جا بزنند.

خدمت رسانی مطلوب به مردم باید سرلوحه کار تمام دستگاه ها قرار گیرد
حجت الاسلام موسوی گفت: خروج یک جانبه از برجام و عمل نکردن به ۱۱ تعهد آن در نتیجه باعث می شود ایران قدم به قدم از تعهدات خود بکاهد و اگر ان‌ها سر عقل نیایند، طبق گفته رهبری درنهایت اگر تعهدات شان را عمل نکنند ما آن را آتش می زنیم.
 
وی افزود: آمریکا بر مباحث اقتصادی ایران متمرکز کرده است تا جنگ اقتصادی راه بیندازد، اما در این جنگ حتما شکست خواهد خورد.

امام جمعه چابهار با بیان این که در بحث خدمت رسانی همه ما موظف هستیم تا در جهت تسهیل امور مردم قدم برداریم، تصریح کرد: اتخاذ تدابیر ویژه و راهکارهایی که کمک کند تا مردم از خدمات ارائه شده دستگاه ها رضایت داشته باشند از ضروریات دستگاه های اجرایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: از میان مشکلات اقتصادی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، دغدغه مردم است و هستند افرادی که مسکن ندارند و مستاجرند این درحالی است که پنج میلیون واحد مسکونی در کشور و این یعنی احتکار مسکن که باید جلوی آن را گرفت.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, حضور مسئولان در نماز جمعه الزامی است,
,
,
,
,
,
,
, در جبهه تحریم با غرب قدرت ما رو به افزایش است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  اروپایی ها به تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است,
,
,
,
,
,
,
, کار خبیثانه روباه پیر در زمان مناسب پاسخ داده می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  ایران مقتدرانه در برابر توطئه های دشمنان ایستاده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خدمت رسانی مطلوب به مردم باید سرلوحه کار تمام دستگاه ها قرار گیرد,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه