اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند:

دولت سعودی در حفظ جان و مال حجاج مسئول است/ سیاستمداران نسبت به سرنوشت شیخ زکزاکی حساس باشند

دولت سعودی در حفظ جان و مال حجاج مسئول است/ سیاستمداران نسبت به سرنوشت شیخ زکزاکی حساس باشند
امام جمعه موقت سنندج گفت: حج نماد همدلی, عزت و اقتدار مسلمانان بوده و دولت سعودی نسبت به حفظ جان و مال حجاج مسئول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: کردستان در طول تاریخ مامن علم و عرفان و معرفت بوده است و باید همه ما نسبت به تداوم این ویژگی ممتاز احساس مسئولیت نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
وی در ادامه سخنان خود به جایگاه ویژه حج در عزت مسلمانان اشاره کرد و گفت: حج مرکز وحدت و همدلی مسلمانان است و باید همه حجاج در این گردهمایی جهانی اقتدار مسلمانان را به جهانیان نشان دهند.
,
 
,
امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد:  دولت سعودی در برگزاری مناسک حج در بهترین فضا و منظم ترین شیوه وظیفه ای خطیر را برعهده دارد و باید از جان و مال حجاج به بهترین نحو حفاظت نماید.
,
 
,
ماموستا رستمی افزود: مناسک حج پیام های بسیاری را به جهانیان و امت اسلامی انتقال می دهد که باید این ایام مبارک مورد توجه همه مسلمانان باشد.
,
 
,
وی در بخشی دیگر از خطبه های این هفته نسبت به مدیران و تصمیم گیران جامعه اظهار داشت: در برابر مسئولیتی که قبول کرده اید باید پاسخگو باشید و در محضر خداوند متعال مورد بازخواست قرار خواهید گرفت.
,
 
,
امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته از رسول الله(ص) به عنوان الگوی همیشگی مسلمانان نام برد و گفت: اگر می خواهیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم باید سیره و سنت رسول الله(ص) را به عنوان راه زندگی خویش مدنظر قرار دهیم.
,
 
,
امام جمعه موقت قروه: سیاستمداران نسبت به سرنوشت شیخ زکزاکی حساس باشند 
,
 
,
حجت الاسلام عابدین رستمی امروز و در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی ایران اظهار داشت : در این قطعنامه نکاتی وجود دارد که پس از سال ها از عبور جنگ پرداختن به این نکات مهم است. 
,
 
,
به گفته وی ما اگر می خواهیم در آینده پیشرفت داشته باشیم باید از گذشته خود عبرت بگیریم. 
,
 
,
امام جمعه موقت قروه خاطر نشان کرد : جنگ تحمیلی دارای 2 برهه زمانی است که برهه زمانی نخست جنگ تحمیلی تا آزادسازی خرمشهر بود و استراتژی اصلی ما این بود که دشمن را از کشور خارج کنیم و در برهه دوم وقتی خرمشهر آزاد شد 2 تفکر در کشور شکل گرفت، یکی این بود که باید جنگ را ادامه دهیم تا قدرت بگیریم و اقتدار خود را در مجامع بین المللی نشان دهیم اما در مقابل ترسوها و محافظه کارانی بودند که در طول این 40 سال نیز وجود داشته اند و به دنبال پایان بخشی به جنگ ولو با وجود دشمن در کشور بودند.
,
 
,
رستمی بیان داشت: سازمان های بین المللی سپر آمریکا و قدرت های برتر هستند و هر کدام از سازمان ها را که در نظر بگیرید همه بر اساس نظریه ثبات هژمونیک آمریکا هستند. 
,
 
,
وی با بیان اینکه سازمان های بین المللی زمانی که پیشروی ایران را دیدند برای پایان بخشی به جنگ تلاش کردند، گفت: قطعنامه 598 به فرموده امام خمینی (ره) جام زهری بود که باید گفت در طول تاریخ این جام زهرها همیشه وجود داشته است.
,
 
,
امام جمعه موقت قروه با اشاره به تحلیل های استراتژیست های آمریکایی بیان داشت: آنها خوب می دانستند که اگر بصره توسط سربازان ایران اسلامی فتح شود به زودی رزمندگان اسلام به کربلا و نجف خواهند رسید و دیگر مردم عراق نیز به ایرانیان خواهند پیوست.
,
 
,
وی به توطئه دشمن اشاره نمود و گفت: آنهایی که در آن روزها جام زهر را به امام خمینی (ره) خوراندند و هنوز هم در کشور زندگی می کنند و در صحنه سیاسی نیز حضور دارند امروز باید جوابگو باشند.
,
 
,
به گفته وی دشمن خود را در خطر دید و دست به دامان کسانی انداخت که به دنبال خیانت به کشور بودند.
,
 
,
حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه ما متاسف شدیم که وزیر امور خارجه را اجازه نمی دهند وارد کشور آمریکا شود و در حالی که در این کشور است اجازه تردد ندارد، گفت، :در چنین شرایطی وزیر امور خارجه می گوید موشک های بالستیک ما قابل مذاکره است.
,
 
,
وی خطاب به وزیر امورخارجه با بیان اینکه شما کی هستید که چنین می گویید افزود: الزامات 9 گانه رهبر انقلاب را رعایت نکردید هیچ دستاوردی برای کشور نداشتید و هم اکنون از موشک های بالستیک هم حرف می زنید اما باید بدانید که رهبر انقلاب فرمودند ما در توان نظامی خودمان که هیچ ربطی به سیاستمداران ندارد هیچوقت مذاکره ای نخواهیم کرد.
,
 
,
رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غربت عالم نیجریه ای شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: ایشان از جمله دانشجویانی بود که در اوایل انقلاب با امام خمینی (ره) دیدار نمود و امام به ایشان کتاب قرآن داد و او در کشور نیجریه قرآن را ترویج داد.
,
 
,
امام جمعه موقت قروه ادامه داد: نیجریه به حیات خلوت اسرائیل تبدیل شده بود که در عرض 10 سال فعالیت این عالم بزرگوار 25 میلیون نفر میل به اسلام پیدا کردند و این خطری برای دشمنان اسلام بود.
,
 
,
به گفته وی امروز مسلمانان نیجریه ای را به خاک و خون کشیده اند در حالی که تفکر امام (ره) شمال آفریقا را درنوردیده است.
,
 
,
وی خطاب به دولتمردان بیان داشت: امروز توصیه ما به سیاستمداران این است که نسبت به سرنوشت این عالم بزرگوار بی تفاوت نباشند.
,
 
,
وی افزود : اوضاع این عالم بزرگوار بسیار وخیم است و با سرب مسموم شده اند و ما امروز وظیفه داریم نسبت به اوضاع مسلمانان جهان حساس باشیم.
,
 
,
حجت الاسلام رستمی در بخش پایانی سخنان خود به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با ائمه جمعه اشاره نمود و بر رسیدگی و توجه به نیازمندان جامعه تاکید کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه