اخبار داغ

دومین جشنواره آلبالو در ملایر برگزار شد

دومین جشنواره آلبالو در ملایر برگزار شد
دومین آیین شکرگزاری برداشت و جشنواره آلبالو در شهر زنگنه ملایر برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نماینده مردم ملایر عصر امروز، در مجلس شورای اسلامی در جشنواره آلبالو با اشاره به مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهر اظهار داشت: کریم‌خان زند برند این بخش است همه دغدغه ما این است که در این جشنواره که به توسعه شهر کمک بیشتری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه با اشاره به ظرفیت بوم گردی این منطقه تصریح کرد: از درختان میوه گرفته تا تاکستان‌های زرخیز و دره‌های پر آب و روستاهای سرسبز از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری این بخش است.

,

وی توسعه باغداری به عنوان شغلی پردرآمد ر از ظرفیت‌های مهم در شهر زنگنه دانست و بیان کرد: برای صنایع تبدیلی در این بخش اقدامات موثری تا کنون انجام مده است که نیازمند حضور سرمایه‌گذار است.

,

 

,

, ,

 

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش زنگنه و شهرستان ملایر تصریح کرد: با تمام توان از سرمایه‌گذاران استقبال کرده و حمایت‌های لازم را برای آنان انجام می‌دهیم.

,

وی افزود: فضا لازم برای سرمایه‌گذاری محیا است و همه مسئولین پای کار بوده تا از بروکراسی اداری جلوگیری شود تا سرمایه‌گذار دغدغه‌ای نداشته باشد.

,

فرماندار ملایر نیز در این آیین به برگزاری سه جشنواره در سال ۹۸ در ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این جشنواره دو جشنواره انگور و مبل و منبت برگزار می‌شود.

,

قدرت الله ولدی به برگزاری جشنواره مبل و منبت ۲۱ تا ۲۹ مرداد اشاره و بیان کرد: ۶۰ درصد مبل منبت کشور ر در ملایر تولید می‌شود و برای سومین سال پیاپی جشنواره مبل و منبت در ملایر برگزار می‌شود.

,

وی گفت: برای جشنواره انگور در دره جوزان برنامه ویژه‌ای داریم چرا که ملایر شهر جهانی انگور است و انگور این منطقه در جهان بی‌نظیر است.

,

 

,

, ,

 

,

فرماندار ملایر به فعالیت ۴ هزار صنعت گر واحد مبل و منبت در ملایر اشاره کرد و گفت: مبل منبت ملایر می شده است و به دنبال جهانی کردن آن هستیم.

,

وی به آمادگی شهرستان برای حضور سرمایه‌گذاران نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی این را داشته تا مجوزهای بی‌نام برای سرمایه‌گذاری صادر کنیم تا کسانی که برای این امر در شهرستان حضور می‌یابند دغدغه امور اداری و گرفتن امضاها را نداشته باشند.

,

ولدی گفت: ما فرش قرمزی برای بخش خصوصی پهن کرده‌ایم تا سرمایه‌گذار درگیر دوندگی و بروکراسی اداری نشود.

,

وی تاکید کرد: شهرستان ملایر اکنون معبر گردشگری شده است و گردشگران از شهر خارج می‌شوند و از اهداف اصلی ما تبدیل شهرستان به مقصد گردشگری است.

,

فرماندار ملایر به آغاز تبلیغات سومین جشنواره مبل و منبت ملایر از روزهای آینده از رسانه ملی اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده با بانک صادرات و صندوق کارآفرینی امید به کسانی که در ایام جشنواره از ملایر آب خریداری کنند وام خرید ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

,

 

,

, ,

 

,

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین تصریح کرد: سالانه ۲۵۰ هزار تن انگور در شهرستان ملایر برداشت می‌شود و یک سوم مردم ملایر در تاکستان‌ها فعال هستند.

,

محمد کاظمی گفت: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان و مسئولین در تمام کشور اشتعال است و ما به دنبال این امر بوده که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی از ظرفیت‌های شهر استفاده کنیم.

,

وی گفت: در طی این سال‌ها در شهرستان هم در تولیدات صنعتی و توسعه مبل و منبت پیشرفت داشتیم.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به جاذبه‌های گردشگری ملایر اشاره و بیان کرد: آلبالو، انگور، شهر زیرزمینی سامن، تپه نوشیجان، موزه لطفعلیان از مهم‌ترین جاذبه‌های ملایر است.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: آب و هوای عالی در کنار مردمان خوب شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ملایر دعوت می‌کنیم.

,

گفتنی است دومین جشنواره آلبالو زنگنه به مدت دو روز در این شهر برگزار شده که این برنامه در این دو روز بصورت زنده از ساعت ۱۹ تا ۲۰ از شبکه رادیویی جوان و برنامه موج جوونی پخش می شود.
در روز اول این جشنواره از سه تن از باغداران نمونه آلبالو زنگنه تجلیل شد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه