اخبار داغ

ظریف اهداف سفر آمریکای لاتین را تشریح کرد

ظریف اهداف سفر آمریکای لاتین را تشریح کرد
وزیر خارجه ضمن تشریح اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی گفت: در کاراکاس با مقامات ونزوئلا درباره اینکه چگونه می‌توانیم به بازگرداندن آرامش به این کشور کمک کنیم، گفتگو می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع خبرنگاران گفت: در پایان ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می‌شود و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم برای گفتگو با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می‌تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا کمک کند. درباره همکاری‌های اقتصادی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز گفتگو خواهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در سفر به نیکاراگوئه و بولیوی درباره همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با مقامات این کشور‌ها گفتگو خواهیم کرد. ما دوستان بسیار خوبی در آمریکای لاتین و جنوبی داریم و کشور‌های آمریکای لاتین و جنوبی شرکای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته بودند و الان هم همین ارتباطات وجود دارد.
,
 
,
وزیر خارجه ادامه داد: پروژه‌های مختلفی توسط ایران در بولیوی در دست اجراست و به نفع مردم بولیوی است در این سفر در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه و سایر مقامات این کشور‌ها درباره نحوه همکاری‌ها صحبت خواهیم کرد.
,
 
,
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می‌کند و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می‌افزاید، لازم است مجموعه هماهنگ از کشور‌های مستقل در مقابل این سیاست‌ها مقاومت کنند.
,
 
,
منبع: فارس 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه