اخبار داغ

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین:

دوره تخصصی نهج البلاغه با محوریت مهندسی حکومت اسلامی برگزار می‌شود

دوره تخصصی نهج البلاغه با محوریت مهندسی حکومت اسلامی برگزار می‌شود
مسئول بنیاد بین المللی غدیر در قزوین گفت: مبانی حکومت اسلامی از نهج البلاغه قابل استخراج است در دوره‌های تخصصی نهج البلاغه مبانی با عنوان مهندسی حکومت اسلامی استخراج شده و در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت و بخشی از مشکلات امروز جامعه با آن قابل حل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حق شناس در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در نهج البلاغه به بهترین شکل ترسیم شده است، حکومت اسلامی و مدیریت در جامعه اسلامی است و در نامه‌های 53، 45، 27و موارد دیگر به آن‌ها اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: مبانی حکومت اسلامی با استفاده از مستنداتی که امیرالمؤمنین(ع) در ابلاغیه‌های خود به نیروهای تحت امرشان می‌دادند استخراج شده و با عنوان مهندسی حکومت اسلامی مطرح شده است.

,

مسئول بنیاد بین المللی غدیر قزوین ابراز کرد: دوره تخصصی نهج البلاغه با موضوع مهندسی حکومت اسلامی توسط بنیاد بین المللی غدیر در سه دوره مقدماتی، پیشرفته و عالی برگزار خواهد شد.

,

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در طرح مبانی مختلف را به عنوان خروجی کار ارائه داده و تولید محتوا خواهند داشت، کلاس‌ها در 12تا 16جلسه و با ظرفیت 30نفر و از دهم مرداد ماه در دفتر بنیاد غدیر برگزار می‌شود و افرادی که دوره مقدماتی را باموفقیت طی کنند می‌توانند به مراحل بالاتر دست یابند.

,

حل مشکلات جامعه با استفاده از مبانی نهج البلاغه

, حل مشکلات جامعه با استفاده از مبانی نهج البلاغه,

این مسئول درباره هدف برگزاری دوره‌های نهج البلاغه عنوان کرد: در تاریخ اسلام تنها یک مکتب وجود دارد که در رأس حکومت اسلامی امام معصوم(ع) قرار دارد، درواقع در دوره چهار ساله خلافت امام علی(ع) و شش ماهه نخست خلافت امام حسن مجتبی(ع)حکومت در دست ایشان بود.

,

وی ادامه داد: ما اطلاعات مناسبی از منشور حکومت اسلامی داریم که با نهج البلاغه به عنوان ارزشمندترین میراث اسلام به ما رسیده و با دقیق شدن بر آن می‌توانیم مبانی حکومت اسلامی را استخراج کرد و بخشی از مشکلات امروز جامعه را حل کرد.  

,

حق شناس اذعان کرد: عملیاتی شدن موارد استخراخ شده از نهج البلاغه و شرکت مدیران جامعه اسلامی در کلاس‌ها و مطابقت دادن خود با مبانی اسلامی از اهداف ما است.

,

وی گفت: اساتید دوره مقدماتی از استان انتخاب شده و در دوره عالی اساتید از قم اعزام می‌شوند و بابت کلاس‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و سعی بر این است که درپایان دوره به عنوان خروجی کار منشوری از حکومت اسلامی توسط شرکت کنندگان ارائه شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه