اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

علی‌رغم توقیف خلاف قانون انگلیسی‌ها، توقیف کشتی‌ها توسط ایران قانون بود

علی‌رغم توقیف خلاف قانون انگلیسی‌ها، توقیف کشتی‌ها توسط ایران قانون بود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: انگلیسی‌ها خلاف همه مقررات در آب‌های آزاد بین‌المللی در جبل‌الطارق کشتی ایرانی را توقیف می‌کند اما توقیف دو کشتی انگلیسی توسط ایران قانونی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی در گفت‌وگو با صاحب نیوز در خصوص توقیف نفت‌کش انگلیسی در آب‌های خلیج‌فارس اظهار کرد: یک معاهده قبل از پیروزی انقلاب در سازمان ملل تصویب شده که بر اساس آن، حفاظ از تنگه هرمز بر عهده ایران گذاشته شد و در این معاهده آمده اگر ایران تشخیص داد کشتی، نفت‌کش و یا هر وسیله دریایی که عبور به ضرر منافع ایران باشد را می‌تواند از ورود آن جلوگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون قانون از نظر سازمان ملل مسئول حفاظ از تنگه هرمز هستیم و مسئول رعایت قوانین هم بر عده ما است و دو کشتی که اخیراً توقیف شد بر همین اساس است؛ کشتی اول به علت سوخت قاچاق توقیف شده است.
,
 
,
وی افزود: کشتی دوم به دلیل عدم رعایت قوانین بین‌المللی و بی‌توجهی به تذکرات، توقیف می‌شود؛ انگلیسی‌ها خلاف همه مقررات در آب‌های آزاد بین‌المللی در جبل‌الطارق به بهانه اینکه اتحادیه اروپا سوریه را تحریم کرده، کشتی ایرانی را توقیف می‌کند.
,
 
,
معلمی ادامه داد: این تحریم‌ها برای اتحادیه اروپا است نه اینکه کشورهای دیگر نمی‌توانند به سوریه نفت بفروشند و بر اساس خلاف قوانین بین‌المللی کشتی ما را توقیف می‌کند؛ توقیف دو کشتی انگلیسی توسط جمهوری اسلامی ایران قانونی بوده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: ایران در سیاست خود اعلام کرد که اگر قرار باشد نفت ایران به فروش برسد هیچ کشوری نمی‌تواند از خلیج‌فارس نفت عبور دهد بنابراین توقیف برخی از کشتی‌ها حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه