اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

ارتباط اتفاقات اخیر منطقه با انتخابات 2020 آمریکا/ فوآد ایزدی: 40 سال است ایران موضوع اصلی انتخابات آمریکاست/ تحقیر آمریکا در ماجرای سقوط پهپاد ایران برای ترامپ در انتخابات مشکل آفرین می شود

ارتباط اتفاقات اخیر منطقه با انتخابات 2020 آمریکا/ فوآد ایزدی: 40 سال است ایران موضوع اصلی انتخابات آمریکاست/ تحقیر آمریکا در ماجرای سقوط پهپاد ایران برای ترامپ در انتخابات مشکل آفرین می شود
کارشناس مسائل آمریکا به انتخابات 2020 آمریکا اشاره کرد و گفت: موضوع ایران، هم موضوع رقابتی آمریکا است و هم آن رقابت های سیاسی در آمریکا روی ایران تاثیر می گذارد، مثلا ایران توافقی را می کند بعد رئیس جمهور بعدی آمریکا از آن خارج می شود نه بخاطر آن کشور بلکه بخاطر رقابتی که با فرد دیگری در آمریکا دارد.
[

«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا در سال 2020 و ارتباط آن با اتفاقات پیش آمده اخیر در منطقه اظهار داشت: بحث ایران در حال حاضر 40 سال است که موضوع انتخاباتی در آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: در انتخابات سال 1980 اکثر مورخین آمریکایی معتقدند که تقابل جیمی کارتر با ایران موجب شد تا انتخابات را ببازد؛ از آن سال به بعد همیشه در مناظره های انتخاباتی آمریکا مباحث مرتبط با انتخابات ایران موضوع بوده و درباره آن صحبت و بحث شده است.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که ترامپ را رصد می کردند معتقدند که ترامپ مخالفتش با برجام این نیست که برجام را خوانده باشد و متوجه شده باشد که توافق خوبی نبوده است؛ در حقیقت به دلیل رقابتی که با اوباما داشت از برجام خارج شد.

,

ایزدی در ادامه گفت: موضوع ایران، هم موضوع رقابتی آمریکا است و هم آن رقابت های سیاسی در آمریکا روی ایران تاثیر می گذارد، مثلا ایران توافقی را می کند بعد رئیس جمهور بعدی آمریکا از آن خارج می شود نه بخاطر آن کشور بلکه بخاطر رقابتی که با فرد دیگری در آمریکا دارد.

,

وی تاکید کرد: این مسئله در انتخابات 2020 هم صادق است؛ همین الان در مناظره های انتخاباتی دموکرات ها در شبکه NBC آمریکا بحث ایران هر جلسه مطرح است.

, NBC,

کارشناس مسائل آمریکا اشاره کرد: این مسائل هم می تواند برای ایران چالشی باشد هم می تواند فرصتی باشد و جمهوری اسلامی ایران می تواند با جلب توجه بین الملل، از این توجه استفاده کرده و در راستای منافع ملی کشور طراحی داشته باشد.

,

فواد ایزدی اذعان داشت: ادعای آمریکایی ها در انفجار کشتی های فجیره توسط ایران و همچنین ادعای دروغین سرنگونی پهپاد ایران توسط ارتش آمریکا که حتی یک سند هم برای اثبات آن ارائه نکردند، باعث انزوای سیاسی آمریکا شده است. ادعای دروغ سقوط پهپاد ایران برای ترامپ در انتخابات مشکل آفرین می شود.

,

وی بیان داشت: در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی پهپاد ایران، سپاه گفته است که چنین اتفاقی رخ نداده است و برای ادعای خود شواهدی هم آورده است که این پهپاد مورد هدف قرار نگرفته است و حتی فیلم آن را هم نشان داده است؛ حالا اگر آمریکایی ها هم شواهدی دارند باید واضح باشد که ادعای آمریکا مبنی بر انهدام پهپاد ایرانی، صحت دارد که این پهپاد همان پهپادی است که ادعا می کند نه هدف قرار گرفتن یک پهپاد دیگری را از آرشیوشان بیاورند؛ اما تا کنون شواهدی برای ادعای خودشان ارائه نکرده اند.

,

ایزدی در پاسخ به این سوال که "با توجه به اتفاقات اخیر آیا احتمال سطح درگیری بین ایران و آمریکا وجود دارد؟" گفت: این مسئله بستگی به خود ایران دارد؛ چون آمریکایی ها وقتی می خواهند وارد درگیری نظامی شوند، محاسبه می کنند اگر درگیری نظامی برایشان هزینه نداشته باشد حمله می کنند و هیچ مانع اخلاقی برای حمله نظامی به کشوری ندارند، اما اگر هزینه داشته و هزینه آن بالا باشد، حمله نمی کند.

,

وی تصریح کرد: اگر کسی نگران درگیری نظامی بین ایران و آمریکا است باید دغدغه این را داشته باشد که کشور ایران در حوزه نظامی توانمند باشد و هزینه حمله به ایران برای آمریکا بالا باشد که اگر این مسئله محقق شود حمله نظامی صورت نمی گیرد.

,

ایزدی در پایان گفت: اما مذاکرات موشکی و منطقه ای صورت بگیرد و به تبع آن حضور منطقه ای ایران ضعیف شود، ممکن است درگیری نظامی هم اتفاق بیافتد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه