اخبار داغ

در سایه کرامت؛

روایت خادم امام رضا(ع) از 25 سال دلدادگی در حرم/ از شفا گرفتن جوان مسیحی تا تبرک جستن جوانان اهل سنت از پرچم رضوی

روایت خادم امام رضا(ع) از 25 سال دلدادگی در حرم/ از شفا گرفتن جوان مسیحی تا تبرک جستن جوانان اهل سنت از پرچم رضوی
علی دیبا خادم حرم امام رضا(ع) که 25 سال افتخار خادمی حرم مطهر رضوی را دارد، خادمی را از دعای خیر پدر و مادرش می‌داند و کرامات ثامن‌الحجج را برایمان روایت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، در دهه کرامت شهرها و روستاهای دیارمان حال و هوای دیگری گرفته بود، کاروانی از سوی شاه خراسان آمده بود تا با بیرق سبزی که بوی یوسف دل‌ها می‌داد مرهمی باشند بر چشم‌هایی که سال‌هاست در انتظار زیارت کوی دوست‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سفیر افلاک, ،,

 

,

با ورود کاروان عشق، زمزمه یا امام رضا(ع) در شهر و روستا می‌پیچید، همه می‌آمدند از زن و مرد، پیر و جوان تا دل‌هایشان را از راه دور دخیل پنجره فولاد رضا(ع) کنند.

,

 

,

آری چه ساده می‌شد عشق را در نگاه‌ دلدادگان پیدا کرد و چه زیبا بود ارادت و دلدادگی آن پیرمرد 80 ساله الیگودرزی که تمام آرزویش را در یک‌بار زیارت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) خلاصه می‌کرد و یا آن جوانی بروجردی که با دیدن بیرق خضرایی ثامن‌الحجج سر بر دیوار می‌گذاشت و های های گریه می‌کرد.

,

 

,

و اما چه زیباست که 25 سال زیر سایه خورشید باشی و صبح‌ات را با خیره شدن به گنبد طلای رضا(ع) آغاز کنی. می‌گوید خادم شدنم را از دعای خیر پدر و مادرم دارم و عنایت امام رضا(ع) بود که خادم آن حضرت شدم.

,

 

,

 خادمی را از دعای خیر پدر و مادرم دارم

, خادمی را از دعای خیر پدر و مادرم دارم, خادمی را از دعای خیر پدر و مادرم دارم,

 

,

خادم شمس الشموس است و با کاروان زیر سایه خورشید به لرستان آمده تا در دهه کرامت کنار مردمی باشد که از راهی دور می‌خواهند زائر باشند و از بیرق سبز حرم رضوی تبریک بجویند.

,

 

,

خودش را علی دیبا و 53 ساله معرفی می‌کند، وقتی می‌پرسیم چند سال است که افتخار خادمی حرم امام رضا (ع) رادارید، دلش سوی حرم می‌رود و زیر لب زمزمه می‌کند «من ذره‌ام و قلیل آفتابم کردند در زمره عاشقان حسابم کردند بااین‌همه زشتی‌ام ندانم ز چه روی بر نوکری تو انتخابم کردند» سپس می‌گوید من از سال 73 برای خادمی وارد حرم شدم و در قسمت دربانی مشغول فعالیت شدم و از سال 82 نیز در بخش خدام در خدمت زائران حضرت رضا(ع) هستم.

,

 

,

او که خادمی‌اش را عنایت حضرت رضا(ع) و دعای خیر والدینش می‌داند می‌گوید ما قابل نیستیم، ما خادم امام رضا(ع) نیستیم بلکه خادم زائران امام رضا(ع) هستیم. سپس از سال‌ها پیش می‌گوید که بعد از مدتی چشم‌انتظاری برای خادمی، مرحوم آیت‌الله طبسی(ره) به درخواستش موافقت می‌کند که البته در این موفقیت جانبازی‌اش را بی‌تأثیر نمی‌داند.

,

 

,

دیبا خادم حرم مطهر امام رضا(ع) که در وزارت دفاع تکنسین مخابرات است از فعالیت‌هایش در حرم برایمان می‌گوید «در حرم دو کشیک دارم، خادم کشیک ششم و دربان کشیک دوم هستم و در هفته دو روز و معمولاً 24 ساعت برای خدمت به حرم می‌روم».

,

 

,

عنایت امام رضا(ع)

, عنایت امام رضا(ع), عنایت امام رضا(ع),

 

,

از علی دیبا خادم حرم رضوی می‌خواهیم تا از تأثیر خدمت به ائمه(ع) در زندگی‌اش برایمان بگوید که شرح می‌دهد، ما اگر زندگی‌هایمان سبک رضوی و ائمه اطهار باشد هیچ آسیبی نمی‌بینیم، درست است در جامعه امروزی یک مقداری ممکن است سخت پیش برویم اما اگر زندگی‌مان به سبک زندگی ائمه(ع) باشد موفق خواهیم بود.

,

 

,

من در زندگی‌ام خیلی چیزها از سبک زندگی ائمه اطهار گرفتم و ثمره آن خانواده و بچه‌های خوب است که همه به خاطر عنایت امام رضا(ع) است،  وقتی سبک زندگی ائمه اطهار باشد و سمت سبک زندگی غربی نرویم زندگی شیرین می‌شود؛ در جامعه افرادی هستند که باحیا و حجاب زندگی آرام و بدون استرسی را تجربه می‌کنند، این‌قدر آرام‌اند که انگار هیچ موقع در زندگی‌شان اتفاقی نیفتاده اما آن‌هایی که غرب‌زده‌اند صبح که بیدار می‌شوند تا شب باید بدوند و به‌جایی هم نمی‌رسند.

,

 

,

زائران اهل تسنن در حرم امام رضا(ع)

, زائران اهل تسنن در حرم امام رضا(ع), زائران اهل تسنن در حرم امام رضا(ع),

 

,

 خادم حرم حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در ادامه صحبت‌هایش از حال و هوای حرم در فصل و مناسبت‌های مختلف برایمان توضیح می‌دهد و سپس می‌گوید اخیراً برادران اهل تسنن نیز به حرم می‌آیند و باید گفت وقتی آدم می‌بیند یک جوان اهل تسنن می‌آید در مقابل ضریح می‌ایستد و مانند ابر بهار گریه می‌کند، تأثیر بسیار مثبتی بر ما دارد.

,

 

,

سپس حرفش را این‌گونه ادامه می‌دهد، وقتی آدم وارد حرم می‌شود و چشمش به بارگاه ثامن‌الحجج می‌افتد اگر تمام غم‌های عالم را هم داشته باشد آرام می‌گیرد، حرم امام رضا(ع) جایی است که وقتی آدم به آن وارد می‌شود آرامش پیدا می‌کند.

,

 

,

از او می‌خواهیم تا از عنایات امام رضا(ع) در زندگی‌اش برایمان بگوید؛ من زندگی‌ام سرتاپا عنایت حضرت رضا(ع) است. از روزی که وارد حرم شدم یا قبل از آن روی پای خود ایستادم و هر وقت رفتم حرم هرچه از آقا خواستم به من داده منتها توقع ام زیاد نیست و از آن‌طرف هرچه آقا گفته عمل کردم.

,

 

,

وساطت شهدا

, وساطت شهدا, وساطت شهدا,

  حال که این جانباز جنگ تحمیلی، خادم شاه خراسان شده هرروز با ذکر صلوات در بارگاه دوست هم‌رزمان شهیدش را یاد می‌کند وی گفت صبح‌ها که به حرم مشرف می‌شوم حتماً باید100 صلوات به روح شهدا بفرستم و البته نتیجه این ذکر را هم دیده‌ام و همین شهدای جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و مدافع حرم بسیاری از مشکلات من را حل کرده و بین من و امام رضا(ع) واسطه شده‌اند.

,

 

,

دیبا خادم حرم امام رضا(ع) که بهترین هدیه امام رضا(ع) را داشتن سبک زندگی رضوی می‌داند بیان می‌کند در جامعه جوان و فرزند خوب نعمت است، خدا را شاکرم که هم پسران و هم دخترانم زندگی به سبک رضوی دارند، از روز اولی هم که به حرم مشرف شدم گفتم آقا دست بچه‌هایم را بگیر که الحمدالله اولاد صالح وزندگی سالم داده و امیدوارم امام رضا(ع) در این ایام نگاه ویژه‌ای به جوانانمان داشته باشد.

,

 

,

شفا گرفتن جوان مسیحی در حرم امام رضا(ع)

, شفا گرفتن جوان مسیحی در حرم امام رضا(ع), شفا گرفتن جوان مسیحی در حرم امام رضا(ع),

 

,

این خادم حرم امام رضا(ع) در ادامه کلامش به یاد زائر جوان مسیحی می‌افتد که هرماه از تهران به حرم مطهر مشرف می‌شود. او می‌گوید این جوان مسیحی که سرطان خون داشته با عنایت امام رضا(ع) شفا یافته و اکنون ماهی یک‌بار خود را به حرم امام رضا(ع) و پشت پنجره دار الولایه می‌رساند.

,

 

,

از این خادم حرم رضوی می‌پرسیم در بدو ورود به حرم اولین چیزی که پس از دیدن گنبد طلای امام رضا(ع) از امام می‌خواهید چیست که پاسخ می‌دهد بعد از سلام به حضرت، عاقبت‌به‌خیری همه جوان‌ها را طلب می‌کنم؛ امروز دغدغه همه ما چه در عمل و گفتار باید جوان‌ها باشد، هر وقت صبح وارد حرم می‌شوم از دل‌وجان نه‌تنها برای فرزندان خودم بلکه برای همه جوان‌ها عاقبت‌به‌خیری می‌خواهم و برای آن‌ها دعا می‌کنم چون اگر جوان ایرانی بی‌راهه برود جامعه خراب می‌شود.

,

 

,

از خادم بارگاه حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) می‌خواهیم که بهترین و شیرین‌ترین خاطره‌ دوران خدمتش در حرم برایمان بگوید که این‌گونه شرح می‌دهد: اکنون در قسمت زیارت اولی‌ها فعالیت دارم اما یک‌زمانی قبل از اینکه بخش زیارت اولی‌های آستان قدس راه‌اندازی شود، مجموعه‌ای به نام «راهیان راه فضیلت» داشتیم و در قالب یک گروه به زیارت اولی‌ها خدمت می‌کردیم.

,

 

,

عنایت امام رضا(ع) و نمازخوان شدن 100 نفر از اهالی یک روستا

, عنایت امام رضا(ع) و نمازخوان شدن 100 نفر از اهالی یک روستا , عنایت امام رضا(ع) و نمازخوان شدن 100 نفر از اهالی یک روستا,

 

,  ,  ,

یک سال در ایام عرفه 1500 زائر اولی را در جامعه الحسین مشهد و خیابان مصلی مکان دادیم که در آن زمان بنده مسئول فرهنگی مجموعه «راهیان راه فضیلت» بودم. پس از مدتی یک جوان نزدم آمد و گفت کاری کردیم کارستان، گفتم مگر چکار کردیم؟ گفت روزی که زیارت اولی‌ها را آوردیم و روحانی برای آن‌ها توضیح داد که وقتی حرم می‌رویم نماز و زیارت را می‌خوانیم پیرمردی جلو آمد و گفت این آقا چه می‌گوید من 80 سال از خدا عمر گرفتم و هنوز نماز نخواندم. گفتم بلند شوید و از آقا بپرسید که نماز چطور خوانده می‌شود که بعد نگاهی به من کرد و گفت: پسرم من 80 سال نماز نخواندم آبروی مرا نبرده حالا بلند شوم این‌طور بگویم.

,

 

,

خادم امام رضا (ع) می‌گوید: این جوان سپس برایم توضیح داد که پیرمرد وقتی به شهرستان و روستای خود برمی‌گردد تلفن می‌زند کجا هستید که برای آمدن به روستا به سراغتان بیایم. که درنهایت به درخواست پیرمرد یک روحانی به روستا می‌رود و طی سه تا چهار ماه کار دینی آن‌ها را انجام می‌دهد و100 نفری که از اهالی آن روستا که اکثراً قوم‌وخویش هستند با نماز آشنا شده و نمازخوان می‌شوند.

,

 

,

دیبا عنوان می‌کند: به برکت دو رکعت نمازی که پیرمرد در حرم خواند و به برکت حضرت رضا(ع) همه این 100 نفر نمازخوان شدند و این برای من بهترین خاطره شد.

,

 

,

وی سپس از عشق و ارادت جوان‌های سرزمینمان به امام رضا(ع) می‌گوید: یکی از مشکلاتی که داریم این است که افراد را زود قضاوت می‌کنیم، جوان‌هایی را در حرم می‌بینم که شاید به‌ظاهرشان نخورد اما به نماز شب می‌ایستند پس نباید با توجه به‌ظاهر افراد قضاوت کنیم.

,

 

,

عشق و ارادت خاص پاکستانی‌ها به امام رضا(ع)

, عشق و ارادت خاص پاکستانی‌ها به امام رضا(ع), عشق و ارادت خاص پاکستانی‌ها به امام رضا(ع),

 

,

از خادم شاه خراسان در رابطه با عشق و ارادت زائران دیگر کشورها به امام رضا(ع) می‌پرسیم که بیان می‌کند مردم کشورهای مختلفی به امام رضا(ع) عشق و ارادت دارند به‌طوری‌که زائران بسیاری از کشورهای آسیایی به حرم می‌آیند اما باید گفت مردم کشور پاکستان با عشق و علاقه خاص‌تری به زیارت می‌آیند، آن‌ها به‌صورت کاروانی و با چهارپا و از کوه‌ها با سختی زیاد خود را به ایران می‌رسانند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها تعریف می‌کردند دریکی از این سفرها سه نفر از آن‌ها در تاریکی شب به دره پرت می‌شوند و حتی نمی‌توانند سراغ جسد آن‌ها بروند.

,

 

,

از توسلات و گفتار زائران پاکستانی مشخص است که ارادت خاصی به حضرت دارند و در چند سال اخیر هم تعداد زائران دو کشور پاکستان و ترکیه بیشتر شده است.

,

 

,

خادم امام رضا(ع) صحبتش را با خاطرات سفرهای کاروان زیر سایه خورشید پی می‌گیرد و می‌گوید: چندین سال است در قالب کاروان زیر سایه خورشید به استان‌های مختلف می‌روم و به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمانشاه که اهل تسنن دارند سفرکرده‌ام که باید گفت همان‌طور که جوان شیعه می‌آید و ارادت خود را به حضرت رضا(ع) نشان می‌دهد، جوان اهل تسنن نیز همین‌گونه است و در هیچ کجا ندیدم جوان‌های اهل تسنن بخواهند به پرچم حرم تعرض یا اعتراضی کنند بلکه می‌آیند و ارادت خود را به پرچم نشان می‌دهند.

,

 

,

استقبال اهل سنت از پرچم حرم امام رضا(ع)

, استقبال اهل سنت از پرچم حرم امام رضا(ع), استقبال اهل سنت از پرچم حرم امام رضا(ع),

 

,

وی عنوان می‌کند: در سفر هرمزگان به دلیل وقت کم برنامه فشرده بود که در موقع برگشت دختر جوانی از اهل سنت نزد خادمان آمد و گفت شما امام رضا(ع) رادارید ما دلمان را به همین پرچم امام(ع) خوش کردیم. چرا این‌قدر زود می‌روید؟

,

 

,

خادم بارگاه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) که یکی از پیام‌های سفر کاروان زیر سایه خورشید را وحدت و همدلی می‌داند بیان می‌کند جوان ایرانی باید حواسش جمع باشد چراکه امروز تفرقه بدترین چیز است.

,

 

,

وی برنامه زیر سایه خورشید را یک برنامه فرهنگی زیبا می‌داند و تصریح می‌کند: امسال در هفت‌کشور خارجی کاروان زیر سایه خورشید داشتیم و چون کار بزرگی است می‌طلبد در مراکز استان‌ها برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود تا مردم بیشتری حضور پیدا کنند.

,

 

,

ازآنجاکه سیلاب فروردین‌ماه آسیب مالی زیادی به مردم شهرستان‌های مختلف استان لرستان زد امسال بیشتر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید نیز به این مناطق آسیب‌دیده اختصاص یافت و خادم حرم امام رضا(ع) نیز این‌گونه از استقبال مردم سیل‌زده استان سخن می‌گوید.«برخی از مردم سیل‌زده که همه‌چیزشان را ازدست‌داده بودند با ارادت خاصی به استقبال پرچم امام رضا(ع) آمدند و می‌گفتند پرچم امام رضا(ع) که آمده مشکل ما حل است.

,

 

,

عشق و ارادت مردم لرستان به ساحت مقدس امام رضا(ع)

, عشق و ارادت مردم لرستان به ساحت مقدس امام رضا(ع), عشق و ارادت مردم لرستان به ساحت مقدس امام رضا(ع),

 

,

دیبا خادم حرم رضوی از عشق و ارادت مردم لرستان به ساحت مقدس امام رضا (ع) این‌گونه می‌گوید: برخی از مردم استان برای این کاروان سنگ تمام گذاشتند به‌طور مثال مردم روستای چهار بره بروجرد به دلیل عدم برنامه‌ریزی چهار ساعت در گرمای طاقت‌فرسا و زیر آفتاب منتظر آمدن کاروان شده بودند و وقتی هم که ما پس از دو کیلومتر پیاده‌روی رسیدیم باانرژی به استقبالمان آمدند.

,

 

,

از این خادم حرم مطهر امام رضا (ع) خواستیم تا بهترین خاطره‌ سفر لرستان را برایمان بگوید که عنوان کرد: ما در شهرستان دورود وقتی به دیدار زندانیان رفتیم به مسئولان مربوطه پیشنهاد دادیم تا 8 روز مرخصی به زندانیان بدهند که رئیس دادگستری این شهرستان حرفم تمام نشده بود گفت به‌جای 8 روز 15 روزبه آن‌ها مرخصی می‌دهم و جالب‌تر این بود که همان‌جا دستور داد تا به زندانیانی که در مرخصی هستند زنگ بزنند و بگویند به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت 15 روز مرخصی تشویقی برایشان لحاظ شده است؛ امیدواریم به برکت پرچم امام رضا(ع) روزی برسد که هیچ‌کدام از این زندانیان در زندان نباشند.

,

 

,

علی دیبا خادم حرم مطهر حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) ضمن قدردانی از همراهی مردم استان لرستان از کاروان زیر سایه خورشید می‌گوید: مسئله حجاب در شهرستان پل‌دختر بر همه کشور می‌چربید و واقعاً در این شهرستان اکثر زنان باحجاب بودند؛ پیام بنده به دختران لرستان این است که همان‌طور که به امام رضا(ع) ارادت دارید به نماز و حجاب که جز واجبات است بیشتر اهمیت داده شود، اگر می‌خواهید با امام رضا(ع) باشید باید حجاب‌ و نمازتان را حفظ کنید. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه