اخبار داغ

گرمای 46 درجه‌ای در آمریکا 6 کشته برجا گذاشت

گرمای 46 درجه‌ای در آمریکا 6 کشته برجا گذاشت
موج شدید گرما که بیش از نیمی از آمریکا را از روز جمعه تاکنون در بر گرفته است، تاکنون 6 نفر را در ایالات مختلف این کشور قربانی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  موج خطرناک و مرگبار گرما بیش از نیمی از آمریکا را دربرگرفته است و دهها میلیون نفر در اوایل هفته جاری، تحت تأثیر دمای بالای بی‌سابقه قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» گزارش کرد، مقامات ایالات میانه غربی آمریکا و بخش‌هایی زیادی از ساحل شرقی آمریکا به ساکنان این مناطق در خصوص موج شدید گرما که تاکنون 6 نفر را قربانی کرده است، هشدار داده‌اند.

, سی بی اس نیوز,

طبق این گزارش،‌دمای هوای از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سلسیوس) تا 100 (37 درجه سلسیوس) و در برخی موارد 115 درجه فارنهایت (46 درجه سلسیوس) متغیر است.

,

ایالاتی همچون «ماساچوست» و «مینه‌سوتا» در حال تجربه اثرات ناشی از شدیدترین موج گرما در آمریکا هستند و همچنین پیش‌بینی شده است که تندبادهای شدید شرق-مرکزی مینه‌سوتا را درنوردد.

,

طبق این گزارش، حدود 200 میلیون نفر از مرکز آمریکا تا ساحل شرقی احتمالاً تحت تأثیر موج شدید گرما قرار می‌گیرند و آنطور که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند، دستکم 6 نفر در موج شدید گرما قربانی شده‌اند که از این میان، چهار نفر از ایالت «مریلند» بوده‌اند و یک نفر دیگر از آریزونا و یک نفر دیگر در «آرکانزاس» جان خود را از دست داده‌اند.

,

طبق این گزارش، تندبادهای شدید طی روزهای جمعه و شنبه، به قطع برق در جنوب شرقی ویسکانسین منجر شد و مقامات محلی اعلام کرده‌اند که ممکن است این قطعی برق چندین روز ادامه داشته باشد.

,

طبق این گزارش، واشنگتن دی سی در میان چندین شهر ساحل شرقی آمریکا محسوب می‌شود که گرمای شدید و رطوبت موجب شده است تا دمای هوای تا 37 درجه سلسیوس احساس شود.

,

بر اساس این گزارش، شاخص گرما در «بالتیمور» 122 فارنهایت (50 درجه سلسیوس) بوده است و دمای بالای هوا در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، فرودگاه مک آرتور لانگ آیلند، آتلانتیک سیتی، بلکسبرگ، ویرجینیا و میلینوکت در شمال ایالت «مین» نیز رکورد زده است.

,

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که از روز جمعه موج شدید گرما بسیاری از بخش‌های آمریکا را فراگرفته است و در روزهای اوایل هفته این گرما به اوج خود می‌رسد.

,

طبق این گزارش، «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک، به دلیل دمای بالای هوا، اعلام وضعیت اضطراری کرده است و به شهروندان نیویورک گفت: «موج گرما طی روزهای آتی بسیار جدی است....هوای شنبه تا یکشنبه خیلی خیلی بد است».

,

بنا به گزارش بی بی سی، موج شدید گرما کانادا را نیز دربرگرفته است و کارشناسان هواشناسی در کانادا اعلام کرده‌اند که دما در مونترال باتوجه به رطوبت بالا، احساس هوای 45 درجه سانتیگراد را خواهد داشت.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه