اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

سلاطین مسکن بدون کوچک‌ترین فشاری سوداگری می‌کنند

سلاطین مسکن بدون کوچک‌ترین فشاری سوداگری می‌کنند
کارشناس اقتصادی گفت: سلاطین بخش مسکن بدون کوچک‌ترین فشار و محدودیتی به سوداگری می‎پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌ اصل امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت مسکن در کشور مطلوب نیست و  سلاطین بیشماری در این عرصه فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این سلاطین گاهی به شکل محتکران واحدهای مسکونی ظهور و بروز دارند، افزود: برخی نیز به عنوان دلال و قیمت‌ ساز در این عرصه فعالیت می‌ کنند.

,

این کارشناس اقتصادی سوداگری را موجب افزایش التهاب بازار عنوان کرد و گفت: برخی ها به دنبال سودآوری بی‌ دردسر در این زمینه هستند.

,

محمودی اصل با اشاره به التهابات دو دور اخیر مربوط به تحریم‌های سال ۹۱ و ۹۷ ،خاطرنشان کرد: سوداگران بخش طلا، ارز، خودرو و سایر کالاهای احتکار شده مجازات شدند اما سلاطین بخش مسکن بدون کوچک‌ترین فشار و محدودیتی به سوداگری می پردازند.

,

وی عدم نظارت مناسب و عدم ایجاد محدودیت برای سلاطنین مسکن را از مشکلات عنوان کرد و گفت: عدم تصویب یا اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن، قوانین مربوط به احتکار از دیگر مشکلات در این حوزه محسوب می شود.

,

این استاد دانشگاه چرخش چرخ تولید مسکن را موجب افزایش میزان اشتغال در کشور دانست و گفت: باید دولت تلاش کند تا این چرخه هر چه زودتر به کمک اشتغال کشور بیاید.

,

بیشتر بخوانید

, بیشتر بخوانید, ,
  • بازار مسکن صاحب ندارد!

  • ,

    بازار مسکن صاحب ندارد!

    , بازار مسکن صاحب ندارد!,
  • قیمت مسکن در زنجان واقعی نیست

  • ,

    قیمت مسکن در زنجان واقعی نیست

    , قیمت مسکن در زنجان واقعی نیست,

    محمودی ادامه داد: متاسفانه اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال این بخش نیز  فقط به دنبال منافع صنفی خود بوده و لابی‌ های مختلفی را در برای کاهش ابزارهای نظارتی و مالیاتی انجام می‌دهند.

    ,

    وی برضرورت ایجاد مالیات برعایدی سرمایه از جمله مسکن را برای جلوگیری از سوداگری مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع  در بسیاری از کشورها عملیاتی شده است.

    ,

    این کارشناس اقتصادی تدوین قانون مناسب و اجرای موثر را از دیگر راه های جلوگیری از سوداگری در بخش مسکن عنوان کرد و گفت: وجود سلطان ‌ها و تاثیری‌گذاری آنها در شرایط التهاب بیشتر مشخص می شود.

    ,

    وی با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت‌ مسکن در کشور، بیان داشت: بار روانی و تجربه ذهنی ناشی از تحریم‌ ها به این موضوع دامن زد.

    ,

    این کارشناس با اشاره به نیاز کشوربه تولید حدود یک میلیون مسکن،ادامه داد: در حال حاضر سالانه تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید می ‌شود.

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه