اخبار داغ

تغییر کاربری علت اولیه آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد

تغییر کاربری علت اولیه آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اماکن و ساختمان‌هایی مانند گنبد حسن‌آباد به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا صدراعظم نوری در جریان برگزاری صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران، در تذکری اظهار کرد: باتوجه به وقوع حادثه آتش‌سوزی در انبار بزرگ ابزار و یراق آلات واقع در میدان حسن‌آباد در روز چهارشنبه 26 تیر ماه 1398 که به علت عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره بهره‌برداری رخ داده است، لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از ایثارگران پرتلاش خانواده آتش‌نشانی شهر تهران که با تلاش خود مانع گسترش و سرایت آتش شدند اعلام کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه، آتش با تلاش آتش‌نشانان مهار و کاملا خاموش شد و به هیچ یک از شهروندان عزیز آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.

,

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به آمار و اطلاعات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سال 1397، سازمان حدود 736 مورد عملیات اطفاء حریق در اماکن تجاری ـ کسبی و انبارها را داشته است گفت: این رقم 12 درصد از کل حریق‌های ساختمانی و اماکن را به خود اختصاص داده است. اماکن و ساختمان‌هایی همچون ملک مذکور که به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند و با بی توجهی به ضوابط اولیه ایمنی باعث حوادثی مانند حادثه هفته گذشته می شود و ضمن تحمیل خسارت به شهروندان و مدیریت شهری می‌توانند باعث از دست رفتن بخشی از هویت تاریخی یک شهر شود.

,

صدر اعظم نوری افزود: لازم می‌دانم در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین فرادستی برای ساماندهی سازوکار نظارت بر ایمنی آن دسته از ساختمان هایی که تصرف کسبی ـ تجاری، کارگاهی، صنعتی و یا انبار دارند بار دیگر تاکید کنم و با توجه به بند «ز» ماده 37 قانون نظام صنفی کشور، لازم است سازوکار مشترکی بین اتحادیه اصناف و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برای منوط کردن صدور یا تمدید جواز صنفی به دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمان در برابر حریق به تناسب نوع فعالیت صنفی ایجاد شود.

,

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت حفظ ایمنی در آثار تاریخی گفت: از سوی دیگر نظر به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در پایتخت، هویت شهر محسوب می‌شوند و شهروندان با آن‌ها احساس تعلق خاطر به تهران پیدا می‌کنند، حفاظت از آثار تاریخی در مقابل حریق و هر نوع آسیب وخطر بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

,

صدراعظم نوری در پایان تاکید کرد: از این فرصت استفاده کرده و بر ضرورت اهتمام ویژه تمام نهادهای درگیر در ایمن‌سازی آثار فرهنگی و تاریخی به ویژه سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حفظ و ایجاد ایمنی در آنها تاکید می‌کنم.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه