اخبار داغ

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد:

مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده بخش اشتغال است/ مهارت آموزی، اولویت‌ مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد

مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده بخش اشتغال است/ مهارت آموزی، اولویت‌ مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد
مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد با بیان اینکه مهارت یکی از حلقه های مفقوده بخش اشتغال است، گفت: یکی از اولویت های وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مهدی عربی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار خلیل آباد با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی مهارت، اطهار داشت: در بحث قانون گذاری توجه خوبی به بحث مهارت آموزی شده و یکی از اولویت های وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با تأکید بر اینکه مهارت آموزی در جامعه مظلوم واقع شده است، خاطر نشان کرد: مدرک گرایی به یک پرستیژ در جامعه مبدل شده و اگر این موضوع می توانست وضعیت اقتصادی جامعه بهبود دهد مطمئناً وضعیت به این گونه نبود.

, .,

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد با بیان اینکه مهارت یکی از حلقه های مفقوده بخش اشتغال است، تصریح کرد: شورای مهارت آموزی در شرف تأسیس است و امیدواریم این شورا نیز در سطح شهرستان تأسیس شود.

, .,

وی با تأکید بر اینکه بحث های قانون گذاری ابتدا باید برای مسئولان تشریح شود و بعد فرهنگ عمومی جامعه را بهبود دهد، اذعان کرد: متأسفانه امروزه به مهارت آموزی به عنوان اوقات فراغت دیده می شود.

, .,

عربی با بیان اینکه ما باید به سمت مردم برای دعوت به حضور در دوره های مهارت آموزی برویم، عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که تقاضا برای شرکت در دوره های مهارت آموزی زیاد شود.

, .,

وی با اشاره به اینکه شغل ها و حرفه های جدید باید وارد عرصه بازار کسب و کار شود، تشریح کرد: جشن مهارت آموزی در شهرستان برگزار خواهد شد که جشنی برای پایان دوره مهارت آموزی برخی از کارآموزان است.

, .,

خودکفایی و خود اشتغالی روستایی با مهارت آموزی محقق می شود
ابراهیم قاسمپور در این دیدار با اشاره به نقش محور مساجد در ارتقاء مهارت جامعه، اظهار داشت: مساجد در زمان دفاع مقدس سنگری از جبهه ها بود و امروزه نیز باید سنگری برای ارتقا مهارت آموزی باشد.

, خودکفایی و خود اشتغالی روستایی با مهارت آموزی محقق می شود,
, .,

وی با بیان اینکه در مثلث اقتصادی باید بحث خود اشتغالی و خود کفایی در روستا با تکیه بر مساجد به منظور مهارت آموزی بیشتر محقق شود، خاطر نشان کرد: هر جا آموزش بهتری ارائه شود قطعاً نتیجه بهتری حاصل می شود و نقش فنی و حرفه‌ای در این آموزش ها می تواند تأثیرگذار و حائز اهمیت باشد.

, .,

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه اگر تلفیقی از دانش و مهارت داشته باشیم نتیجه آن برای همه مجموعه ها قطعاً شکوفایی، دانایی محوری و تولید و اشتغال خواهد بود، تصریح کرد: جای خالی مهارت آموزی امروز احساس می شود و کارکرد فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی ماهر حائز اهمیت است.

, .,

وی با بیان اینکه اگر به شاخص های توسعه بپردازیم جامعه ای موفق تر و توسعه یافته تر خواهد بود که در بحث آموزش نیروی ماهر گام بردارد، اذعان کرد: ایجاد تعاونی های مختلف و آموزشگاه های خصوصی در این بخش می تواند مؤثر باشد.

, .,

قاسمپور با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای در بخش های مختلف اجتماعی، فناوری، صنعت، کشاورزی می تواند تأثیر گذار باشد، عنوان کرد: در بخش صنعت و کشاورزی با اتکا به مهارت آموزی باید شاهد کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در سطح شهرستان باشیم.

, .,

وی با تأکید بر اینکه خلاقیت و توانمندی یک جوان شاید در یکی از مهارت های فنی و حرفه‌ای باشد و باید این خلاقیت ها شناسایی شود، تشریح کرد: اگر جوانی که مهارت لازم را فرا گرفته، برای اخذ تسهیلات اشتغال باز بماند قابل قبول نیست.

, .,

فرماندار خلیل آباد در پایان با بیان اینکه افزایش اشتغال و تولید و کاهش آسیب های اجتماعی را می توان در حوزه مهارت آموزی دید، خاطر نشان کرد: توانمندی ها و استعدادهای زیادی در حوزه روستایی وجود دارد که باید این استعدادها شناسایی و به سمت تولید و اشتغال هدایت شوند.

, .,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه