اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره «طرح ولایت» دانشجویی:

بسیج، تجلی‌گاه مردم سالاری دینی است/ بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و تبعیض نتیجه جدا شدن مسیر اقتصاد از مسیر انقلاب است

بسیج، تجلی‌گاه مردم سالاری دینی است/ بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و تبعیض نتیجه جدا شدن مسیر اقتصاد از مسیر انقلاب است
سردار غلامرضا سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمایشی دارند که مردم سالاری دینی تنها شرکت در انتخابات نیست و یکی از جلوه‌های آن شرکت در پای صندوق‌های رأی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره «طرح ولایت» دانشجویی که با حضور ۴۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، گفت: مردم سالاری دینی الگویی جدیدی از مدیریت جوامع انسانی محسوب می‌شود و در این دوران، مکتب لیبرال دموکراسی دچار شکست و ناکارآمدی شده است، در عین حالی که سوسیالیسم و مارکسیسم نیز به زباله‌دان تاریخ روانه شده است.

وی با اشاره به حوادثی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد افزود: جمهوری اسلامی ایران الگوی کارآمد در برابر ملت‌های مسلمان است.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: هر سال یک یا دو انتخابات برگزار می‌شود و جلوه‌هایی از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی که برای تعیین سرنوشت خودشان به صورت آزاد شرکت می‌کنند، دیده می‌شود.

وی افزود: سلایق مختلفی با رأی مردم انتخاب می‌شوند و سکان اجرایی کشور را به دست می‌گیرند.

مردم سالاری دینی تنها شرکت در انتخابات نیست

سردار سلیمانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمایشی دارند که مردم سالاری دینی تنها شرکت در انتخابات نیست و یکی از جلوه‌های آن شرکت در پای صندوق‌های رأی است.

وی افزود: مردم در همه امور و جنبه‌ها باید سالار خودشان باشند و بر تعیین مقدرات خودشان تأثیر داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به اینکه بسیج متجلی کننده سایر جنبه‌های مردم سالاری دینی است خاطرنشان کرد: در بعد سیاسی یک قانون اساسی مترقی و جامع داریم و مکتب سیاسی به نام مردم سالاری دینی، از درون انقلاب اسلامی خلق شد.

وی افزود: در بعد امنیت و دفاع ما را از نقطه ابتدایی به برکت انقلاب اسلامی به قله‌های دفاعی و امنیتی رسیده‌ایم.

سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی توانست مفهوم قدرت را تغییر دهد و با این تغییر هندسه، قدرت نیز در دنیا تغییر کرد و مؤلفه‌های قدرت از سخت به نرم تغییر یافت.

رئیس سازمان بسیج سلیمانی در ادامه گفت: سازمان ملل و تعیین حق وتو، برای برخی کشورها یک مسیری را در دنیا شروع کردند که در راستای مواضع استکباری بر مقدرات کشورها حاکم باشند لذا انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد.

رشد دفاعی امنیتی کشور حاصل توجه به مختصات حکومت دینی است

وی افزود: مکتب دفاعی عاشورایی و علوی از یک چنین ساختی برآمد و اگر کشور ما در بعد دفاع و امنیت رشد خارق‌العاده‌ای داشته از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه به مختصات حکومت دینی است.

ابزارهای مادی قادر به سد کردن نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا نیست

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: جلوه مهم‌تر و اساسی‌تر، قدرت نرم است که امروز نفوذ انقلاب اسلامی، متأثر از قدرت نرم و معنوی انقلاب در سراسر دنیا است و شاهد تکثیر این قدرت هستیم و ابزارهای مادی قادر به سد کردن نفوذ آن نیستند.

وی افزود: از لحاظ قدرت مادی و فناوری در مرتبه قابل‌اعتنایی هستیم و در همه این 40 سال گذشته دشمن تلاش کرده تا در یکی از صحنه‌ها در برابر انقلاب موفق شوند اما ناکام ماندند و در هیچ صحنه‌ای موفقیت نداشته‌اند و این استمرار پیروزی‌های نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: قدرت معنوی توسعه قابل توجهی در منطقه آسیا و جهان اسلام داشته است و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، هم در جنبه سیاست و هم در جنبه دفاعی و امنیتی جدایی‌ناپذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه در جنبه فرهنگ، ملت ایران غنی‌ترین ملت دنیا است و در طول سال‌های گذشته رشد فرهنگی و موفقیت‌های فرهنگی عظیم داشته‌ایم افزود: داشتن ظواهر غربی با تلاش دشمن نوعی آسیب اجتماعی است و شکست فرهنگی محسوب نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: مردم متدین، انقلابی و بیدار هستند و ملت ایران را باید در مناسبت‌های محرم و صفر، راهپیمایی اربعین، کمک‌رسانی به مظلومین دنیا و لیالی قدر بشناسید.

وی با بیان اینکه قدرت فرهنگی قابل‌اعتنا در کشور داریم و لذا انقلاب اسلامی در سایه مدیریت رهبری انقلاب، ما را به سمت متعالی رسانده است افزود: از قدرت‌های بزرگ اقتصادی هستیم و تمام زیرساخت‌های اقتصادی را به صورت بالقوه و بخش‌های زیادی را در اختیار داریم؛ از لحاظ نیروی انسانی، ذخایر فسیلی و معدنی، تنوع آب و هوایی و تعداد کشورهای همسایه و در اختیار داشتن موقعیت‌های راهبردی جهان.

برای حل مشکلات اقتصادی، نسخه‌های توسعه جهانی و غربی را به عنوان بازسازی اقتصادی پیاده کردند

سردار سلیمانی گفت: مشکلات جنبی اقتصادی مانند بی‌عدالتی و تبعیض و فاصله طبقاتی موجود به دلیل این است که در ابعاد اقتصادی در کشور، نسخه‌های توسعه جهانی و غربی را به عنوان بازسازی اقتصادی پیاده کردند و از درون مکاتب لیبرالی می‌خواستند برای ملت ایران رفاه و آسایش فراهم کنند.

وی افزود: این مکاتب وارداتی است و برخی هنوز به این باورند که مسیر درستی برای ایجاد رفاه است درحالی‌که در کشورهای غربی نیز این نسخه‌ها جواب نداده است.

جلیقه زردها اعلام می‌کنند برای مبارزه با ظلم و تبعیض الگو گرفته از انقلاب اسلامی به میدان آمده‌ایم

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه جلیقه زردها اعلام می‌کنند برای مبارزه با ظلم و تبعیض الگو گرفته از انقلاب اسلامی به میدان آمده‌ایم اظهار کرد: مردم ایران عدالت‌خواه هستند و در مکتب اسلام برای انسان راه سعادت و آسایش را در اختیار داریم و به مختصات حکومت دینی بایستی توجه شود.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه عمومی و حرکت متناسب انقلاب در حل مشکلات و علی‌الخصوص بر نقش نوجوانان و جوانان تأکید شده است افزود: علاوه بر اینکه باید ظرفیت‌های کشور را بشناسیم باید به نقاط آسیب توجه کنیم و جوانان انقلاب می‌توانند سرعت ما را در تکمیل مراحل شکل‌گیری دولت اسلامی بیشتر کنند.

عده‌ای خواسته‌اند مسیر اقتصاد را از مسیر انقلاب جدا کنند

سردار سلیمانی اظهار کرد: در این مسیر باید با هدایت‌های ولی‌فقیه پیش برویم و اگر در بخش‌های اقتصادی کار ناقص مانده، به این دلیل بوده است که عده‌ای خواسته‌اند مسیر اقتصاد را از مسیر انقلاب جدا کنند.

وی افزود: عوامل نفوذی کشورهای غربی در موضوع اقتصاد فعال هستند و کشورهای بیگانه این افراد را پناه می‌دهد. در گام دوم انقلاب در مبارزه با فقر و بی‌عدالتی از سوی نخبگان و دانشگاهیان تأکید شده است تا از راه‌های میانبر به موفقیت برسیم.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: دشمن قصد دارد نشان دهد که به موفقیت نرسیده‌ایم و لذا در جبهه اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و فشار را با عوامل نفوذی افزایش داده‌اند.

وی در ادامه گفت: امروز ناتو در خلیج‌فارس با نیروهای انگلیسی حضور دارند و نفتکش خودشان را محافظت می‌کنند اما یگان کوچک شناوری از ایران، نفتکش را متوقف می‌کند لذا این توانایی‌های ملتی است که به ندای الهی و ولایت‌فقیه گوش جان سپرده است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در سازمان بسیج دغدغه داریم سازمان‌دهی جوانان و نوجوانان نیز صورت بگیرد و آن را گسترش و تعمیق ببخشیم و با تبیین فرهنگ مقاومت این سازمان‌دهی بزرگ مردم‌ نهاد را در خدمت ضرورت‌های انقلاب اسلامی قرار دهیم و متناسب با بیانیه گام دوم حرکت کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
, مردم سالاری دینی تنها شرکت در انتخابات نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رشد دفاعی امنیتی کشور حاصل توجه به مختصات حکومت دینی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جلیقه زردها اعلام می‌کنند برای مبارزه با ظلم و تبعیض الگو گرفته از انقلاب اسلامی به میدان آمده‌ایم,
,
,
,
,
,
, عده‌ای خواسته‌اند مسیر اقتصاد را از مسیر انقلاب جدا کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه