اخبار داغ

ایران سومین تولیدکننده سوخت فسیلی در جهان شد

ایران سومین تولیدکننده سوخت فسیلی در جهان شد
آمریکا و روسیه در رتبه اول و دوم تولید نفت و گاز طبیعی در جهان قرار دارند که چیزی عجیبی نیست اما ایران از این لحاظ در جایگاه سوم قرار دارد که باعث تعجب بسیاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌رغم رشد سریع انرژی‌های تجدیدپذیر طی دهه گذشته، سوخت‌های فسیلی هنوز پرمصرف‌ترین سوخت در جهان هستند. بر اساس گزارش مرور آماری انرژی در جهان در سال 2019  شرکت بریتیش پترولیوم، سوخت‌های فسیلی 8.7 درصد مصرف انرژی در جهان در سال 2018 را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته اویل پرایس، شرکتی با نام متالورژیست 911، آماری را از بیش از 12 منبع برای ایجاد نقشه‌هایی که نشان دهد چه کشورهایی در حال حاضر بیشترین نفت، زغال‌سنگ و گاز طبیعی را تولید می‌کنند، جمع‌آوری کرده است.

,  اویل پرایس,

نفت

, نفت,

آمریکا، بزرگ‌ترین تولید نفت در جهان است؛ غافلگیری بزرگ برای برخی شاید این باشد که چین، یکی از 5 تولیدکننده بزرگ نفت است و از تمامی کشورهای غرب آسیا به جز عربستان بالاتر است.

,

, ,

گاز طبیعی

, گاز طبیعی,

در زمینه تولید گاز نیز آمریکا در جایگاه نخست قرار دارد. کانادا، چین و نروژ نیز در میان 10 کشور نخست قرار دارند.

,

, ,

زغال‌سنگ

, زغال‌سنگ,

چین با تولید 46 درصد زغال سنگ جهان در سال 2018، بزرگ ترین تولیدکننده این محصول است. حضور آلمان در میان 10 کشور برتر این زمینه، بزرگ ترین شگفتی است زیرا این کشور به میزان گسترده‌ای به عنوان «سبزترین کشور» شناخته شده است.

,

, ,

مجموع تولید سوخت‌های فسیلی

, مجموع تولید سوخت‌های فسیلی,

با توجه به اینکه آمریکا در تولید نفت و گاز طبیعی در جهان در جایگاه نخست قرار دارد، تعجب‌آور نیست که در تولید سوخت‌های فسیلی هم در جایگاه اول قرار داشته باشد. قرار گرفتن روسیه در جایگاه دوم نیز شگفت‌انگیز نیست اما ایران در جایگاه سوم قرار دارد که باعث تعجب بسیاری شده است.

,

, ,

همچنین ممکن است تعجب‌انگیز باشد که کشورهای خاورمیانه در میان 10 کشور نخست این فهرست قرار ندارند اما کشورهایی مثل کانادا، چین، نروژ و استرالیا، همگی در میان 10 کشور اول قرار دارند.

,

در مورد نروژ شاید بیشترین شگفتی وجود داشته باشد زیرا این کشور فقط در تولید گاز طبیعی رتبه 7 را دارد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه