اخبار داغ

مدیر آب و فاضلاب شهری نکا اعلام کرد

اجرای مرحله دوم طرح جامع شبکه فاضلاب شهری تا پایان امسال

اجرای مرحله دوم طرح جامع شبکه فاضلاب شهری تا پایان امسال
طرح جامع شبکه فاضلاب شهری نکا که از ابتدای سال 98 آغاز شده بنابر اعلام مدیر آب و فاضلاب شهری نکا با اعتبار 80 میلیارد تومان به تصویب رسیده و در مرحله دوم آن تنها پوشش کامل خیابان آرامگاه این شهر تا پایان سال 98 به طول خواهد انجامید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اجرای مرحله دوم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری نکا از انتهای سال 97، اظهار کرد: این پروژه با جذب دو پیمانکار و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان آغاز شده و درحال اجرا است.

وی افزود: حدودد 11 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در سطح شهر نکا برای سال 98 اجرایی خواهد شد که به صورت همزمان در دو خیابان انقلاب و شهدا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر آب و فاضلاب شهری نکا با بیان برآورد اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای اجرای کل پروژه، خاطرنشان کرد: حدود 150 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در کل شهر نکا در این طرح دیده شده که احتمال افزایش اعتبار نیز برای آن متصور است.

این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از آب‌های زیرزمینی و مخاطرات دفع غیربهداشتی فاضلاب، این شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که کلیه فاضلاب‌های خانگی از طریق این شبکه به تصفیه خانه هدایت شده و پس از تصفیه پساب آن مورد استفاده مجدد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اکنون طرح در مقابل پمپ بنزین با وقفه کوتاهی همراه شد که با یک برش عرضی به پیاده رو اتصال پیدا کرده و از این مرحله تا مقابل اداره برق در مسیر پیاده رو اجرای این پروژه ادامه پیدا خواهد کرد.

حسن پور تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکاران به سمت خیابان شهدا سوق داده شدند تا ابتدا بخش‌های مرتفع و کل بخش مربوط به این خیابان که از مناطق مختلفی نیز تشکیل می‌شود بپردازند و سپس مجدداً به خیابان انقلاب یعنی عبور اصلی شهر باز گردند.

وی افزود: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که ابتدا تمام خیابان آرامگاه به پایان برسد و سپس به خیابان اصلی شهر باز گردیم که اتمام تمام مناطق خیابان شهدای نکا تا پایان سال 98 به طول خواهد انجامید.

مدیر آب و فاضلاب شهری نکا در ادامه پروژه افتتاح شده آب شهری در روزهای اخیر نیز پرداخت و اذعان کرد: این پروژه شامل حفر یک حلقه چاه و تجهیز آن بوده که در مجموع با خط انتقال به طول حدود سه‌ونیم کلیومتر نزدیک به 6ونیم میلیارد تومان هزینه داشته و از تابستان سال 97 آغاز شد و در روزهای اخیر نیز به بهره‌برداری رسید.

این مسئول اضافه کرد: آنچه درباره این خط مهم است و کمتر بدان پرداخته شده تأمین خط نکا به بهشهر در راستای آبرسانی به روستاهای این مسیر از یک سو و از طرف دیگر ارتفاعات شهر نکا شامل ارتفاعات و ضلع جنوبی خیابان‌های علمیه و آرامگاه با اتصال به خط انتقال آن است.

وی گفت: از سوی دیگر چاه جدیدی نیز به تازگی در شهر نکا با اعتبار پیش‌بینی یک میلیارد تومانی به نام شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی کلنگ‌زنی شد تا به عنوان چاه جایگزین در زمان کمبود آب بتواند پشتیبانی آبرسانی شهری نکا را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه