اخبار داغ

وقتی که مهم‌ترین نیاز یک خانواده مورد بی مهری قرار می‌گیرد؛

تعیین نرخ اجاره دستمایه امیال منفعت‌طلبان/ افزایش سلیقه ای اجاره بها مستاجران را به سمت خانه های اشتراکی سوق می دهد

تعیین نرخ اجاره دستمایه امیال منفعت‌طلبان/ افزایش سلیقه ای اجاره بها مستاجران را به سمت خانه های اشتراکی سوق می دهد
شرایط سخت اقتصادی و عدم توانایی اجاره مسکن سبب شده برخی خانواده ها رو به خانه های اشتراکی آورده که نه تنها با فرهنگ مردم کرمان در تناقض است بلکه می تواند آثار مخربی را به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مسکن مهمترین نیازی است که هر خانواده قبل از تشکیل باید تامین کند تا سرپناهی برای تداوم زندگی داشته باشد، اما این نیاز اساسی مورد بی توجهی و بی مهری مسئولین دولتی قرار گرفته است ، به طوری که در دولت های یازدهم و دوازدهم برنامه منسجم و مدونی برای بهبود وضعیت مسکن ارائه نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما مسکن مهر که توسط دولت های پیشین پیشنهاد و انجام شد هم نتوانست اجاره نشینان را از خانه به دوشی نجات دهد چرا که پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

,

البته لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از این پروژه ها با اتمام دولت دهم نیمه کاره باقی ماندند و تا کنون با گذشت ۶ سال هنوز تکمیل نشده و صاحبان آن ها در انتظار سقفی برای خود همچنان روزشماری می کنند.

,

رکود در بازار مسکن و افزایش غیر قابل توجیه قیمت آن نه تنها مانع خرید مسکن شده است بلکه به صورت نجومی اجاره بها را افزایش داده است.

,

به طوری که حتی در قسمت های حاشیه ای شهر کرمان برای اجاره  یک واحد کوچک ۸۰ تا ۹۰ متری باید حداقل ۵ میلیون تومان پیش و حدود ۵۰۰ هزار تومان ماهانه کرایه پرداخت شود.

,

حال آنکه خانواده های بسیاری هستند که این روزها بزرگ ترین دغدغه شان پیدا کردن سرپناهی برای زندگی است اما با دست رد صاحبان خانه برای کاهش قیمت اجاره بها رو به رو می شوند.

,

زمانی که علت را از صاحب خانه جویا می شویم ابراز می کند تورم موجود ، شرایط سخت اقتصادی و گرانی های غیر قابل کنترل مانع کاهش قیمت ها می شود حال آنکه بالا رفتن قیمت مسکن افزایش اجاره بها را هم به دنبال دارد.

,

از سوی دیگر این مستاجران هستند که با درآمد پایین باید اجاره بهای زیادی را پرداخت کنند و در نتیجه معیشت خانواده با مشکل رو به رو شده و نهایتا سفره آن ها روز به روز کوچک تر می شود.

,

اما آنچه که مشهود است در ارتباط با تعیین نرخ اجاره بهای خانه های خالی قانون مشخصی وجود ندارد و همه این ها به میزان عرضه و تقاضا و همچنین تصمیم صاحبان خانه بستگی دارد.

,

در حالیکه دستگاه های متولی در امر خرید و فروش و تعیین نرخ اجاره بها تاکنون برای مهار قیمت های افسار گسیخته اجاره بها خانه ها اقدامی نکرده اند و نهایتا این مستاجران هستند که با سختی و مشقت برای گذران زندگی دست و پنجه نرم کرده  و زیر بار افزایش قیمت های نا متعارف کمر خم می کنند.

,

لازم به ذکر است در برخی نقاط شهر اجاره بهای خانه ها حتی تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و همین سبب شده تا خانواده ها نتوانند مسکنی مناسب و آبرومند تهیه کنند.

,

البته شرایط سخت اقتصادی و عدم توانایی اجاره مسکن سبب شده برخی خانواده ها رو به خانه های اشتراکی آورده که نه تنها با فرهنگ مردم کرمان در تناقض است بلکه می تواند آثار مخربی را به همراه داشته باشد.

,

حال با توجه به شرایط کنونی اگر دولت وارد عمل نشود و راهکاری برای جلوگیری این افزایش قیمت های غیر متعارف ارائه نکند  نه تنها باید به دنبال رفع آسیب های ناشی از رکود اقتصادی و گرانی های بدون نظارت باشد بلکه آثار مخرب فرهنگی و اجتماعی که به دنبال این وقایع رخ می دهد را برطرف سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه