اخبار داغ

روند صعودی مصرف برق در کشور/ فاصله ۶۰۰ مگاواتی تا شکستن رکورد اوج مصرف برق

روند صعودی مصرف برق در کشور/ فاصله ۶۰۰ مگاواتی تا شکستن رکورد اوج مصرف برق
همزمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور، پیک مصرف برق پس از ۱۶ روز دوباره وارد کانال ۵۶ هزار مگاواتی شد و تنها حدود ۶۰۰ مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، روز گذشته در ساعت ۱۶:۱۹ دقیقه پیک مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۹ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تمامی مبادلات برق کشور روز گذشته در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۵۹ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۷۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۴۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.
,
 
,
همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۴۳۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۷۹۹ مگاوات رسیده بود.
,
 
,
بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
,
 
,
همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه