اخبار داغ

سعدی از مسکن تو هیچ ندیدم مِهری؛

غزل غم‎انگیز بی‎خانمانی در شهرکرد/ سریال تخلفات در مسکن مهر سعدی

غزل غم‎انگیز بی‎خانمانی در شهرکرد/ سریال تخلفات در مسکن مهر سعدی
مسکن مهر سعدی دارای ایرادات فنی، ساختمانی و همچنین جرائم و تخلفات اجرایی گسترده بوده که اعتراض تمامی اعضا این تعاونی را بلند کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ تعاون مسکن مهر سعدی در شهرک منظریه شهرکرد  مطابق با مستندات موجود از سال 86 تشکیل گردید.

اما به دلیل برخی ایرادات از جمله عدم برخورداری مدیر عامل و برخی اعضا هیات مدیره از صلاحیت علمی، فنی و تخصصی لازم برای کارفرما شدن در طرح و امضای قرارداد با سازندگان از یک طرف و عدم نظارت کافی و موثر سازمان  و سازمان های ذیربط از طرف دیگر منجر به ایجاد شرایط بسیار نابسامان در پروژه گرید.

این شرایط و عدم وصول مطالبات بانکی از یک طرف و ظاهرا عدم اشراف برخی مسئولین بر تمام ابعاد این تعاونی و تحریف و وارانه نشان دادن بسیاری از واقعیات توسط مسببان اصلی شرایط حاکم بر این تعاونی  از طرف دیگر، بعضا" سبب بیان برخی اظهار نظرات و توهین به برخی اعضاء طی دو سه سال اخیر گردیده است.

متاسفانه در جلساتی که بعضا" با حضور مسئولین طی یکی دوسال اخیر تشکیل گردید نیز علی رغم تلاش اعضاء هیچگاه فرصت کافی برای بیان واقعیات و ارائه مدارک و مستندات مربوطه فراهم نشد.

به همین دلیل  با وجود پیگیری جدی اعضا از سال 1390 تا کنون این پیگیری ها جز خیانتکار خوانده شدن منتخبان مجمع عمومی و نشانه رفتن انگشت اتهام تنها به سوی اعضاء نتیجه ای در پی نداشته است.

مسکن مهر سعدی دارای ایرادات فنی ، ساختمانی و همچنین  جرائم و تخلفات اجرایی گسترده بوده که   اعتراض تمامی اعضا این تعاونی بلند کرده است.

طبق مستندات ارائه شده کارفرما و پیمانکار این پروژه یک نفر بوده است که این یک تخلف محسوب می شود.

جهت رفع ایرادات موجود در این تعاونی  نه تنها هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است  بلکه کلیه این قصور، رفتارهای خارج از قانون و ترک وظایف ما به کلیت طرح مسکن مهر نسبت داده می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست چراکه پیگیری و بررسی تخلفات و جرائم هیچ ربطی به کاستی ها  و ضعف های احتمالی مسکن مهر نداشته و ندارد.

مشکلات عدیده در پروژه های شرکت تعاونی مسکن مهر بصورت اعم و اخص که بدون رعایت تشریفات قانونی معمول از جمله استعلام گواهی سوء پیشینه برای داوطلبین هیئت مدیره و بدون برگزاری مجمع عمومی بشکل ابهام امیزی تاسیس و بدست افراد فاقد صلاحیت به لحاظ رفتار صحیح اجتماعی و امانت داری سوء مدیریت می شود ، اساسنامه و آیین نامه شرکت اجرا نشده و متاسفانه در غیاب ابزارهای کنترلی مسکن مهر علرغم گزارشات و شکایات مکتوب و مستند اعضا این تعاونی به فاجعه می انجامد و موجب ضرر و زیان شدید مردم می گردد که غالبا" از افراد بی بضاعت هستند.

سرانجام در سال 1392 توسط اعضاء اولین مجمع عمومی تشکیل و هیئت مدیره منتخب اعضاء پیگیر مشکلات و مسائل شرکت شده و دست استمداد و یاری بسوی مسئولان دراز نموده که در کمال تعجب این تعاونی مورد توجه قرار نگرفته و همزمان مدیر عامل سابق شرکت که از تحویل اسناد و مدارک شرکت به هیئت مدیره جدید امتناع نموده یا اقدامات حقوقی اما خلاف قوانین بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران شرکت را منحل و ضمن تضییع حقوق مردم دوباره با رای داده همان مدیر عامل متخلف و مجرم که حالا چند محکومیت قطعی کیفری هم به کارنامه خود اضافه نموده و در زندان بسر میبرد مدیرهیئت تسویه شرکت شده و اقدامات خلاف قانون خود را در کمال آرامش و در امنیت کامل ادامه داده و در اقدامی جدید با ادعای مطالبات جدید از اعضا با طرح شکایت در اتاق تعاون استان از طریق داوری ظلم مضاعفی را آغاز نموده بی آنکه تاکنون حتی یک  سند مالی به رویت اعضا رسیده باشد و متاسفانه مرجع داوری (اتاق تعاونی استان) نیز بصورت جهت دار از حق انتخاب داور توسط اعضا ممانعت بعمل میاورند که جای تعجب است.

در حالی که با توجه به شرایط این تعاونی و از آنجا که بطور کلی اساسنامه شرکت از سوی این افراد اجرا نشده و این تخلف مجرمانه میباشد طرح داوری اصولا محلی از اعراب ندارد و مدیران شرکت در ابتدا باید پاسخگوی سوءمدیریت خود باشند.

بعد از تمام این مشکلات جلسه ای با اعضا تعاون گرفته می شود و مدیر عامل جدید تعاون مسکن مهر سعدی معرفی و تمامی کارها به ایشان محول می گردد.
  
رفتارهای خارج از قانون و ترک وظایف، به کلیت طرح مسکن مهر نسبت داده میشود که به هیچ وجه قابل قبول نیست

اسفندیار رئیسی مدیر عامل تعاونی مسکن مهر سعدی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: بنده از قدیمی ترین متقاضیان مسکن  مهر در سال 1385 بوده ام و پس از فراز و نشیب ها و مشکلات بسیار به عضویت شرکت تعاونی مسکن مهر سعدی شهرکرد درآمدم.

وی تصریح کرد: مدتی پس از عضویت متوجه وقوع جرائم و تخلفات اجرایی گسترده در این تعاونی شده و به اتفاق عضو دیگر مطابق با ماده 56 اساسنامه این تعاونی مراتب تخلف را بصورت شفاهی و کتبی به هیئت مدیره و بازرس شرکت گزارش نمودیم که در کمال شگفتی متوجه مشکلات اساسی تر در ساختار تعاونی شدیم.

رئیسی ادامه داد: با مراجعه مکرر به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراتب وقوع جرائم و تخلفات را بصورت شفاهی و کتبی و به کرات به این اداره ، وزارت تعاون ،  سازمان بازرسی و سایر مراجع ذیربط گزارش نمودیم.اما علرغم پیگیری های مستمر ، وجود مستندات و دلایل بسیار و همچنین حجم و شدت تخلفات ، متاسفانه شکایت مطروحه بر خلاف تبصره 3 از مادهع 25 و ماده 56 اساسنامه این تعاونی و نیز برخلاف ماده 66 بخش تعاونی اقتصاد کشور مورد توجه و پیگیری مسئولین وقت قرار نگرفت که همین امر موجب جسارت بیشتر مدیر عامل فرمایشی گریدی و بر شدت جرائم خود افزوده و موجب ضرر و زیان شدید به اعضا تعاونی گردید.

وی اذعان داشت: تاسیس شرکت بدون اخذ گواهی عدم سوء پیشینه معتبر از داوطلبین سمت مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ، عدم بررسی صلاحیت انان در کمسیون ماده 5 وزارت تعاون، انتخاب آنان به سمت های مذکور بودن برگزاری مجمع عمومی و معرفی به اداره ثبت، عدم رعایت اصول اساس نامه و آیین نامه اجرایی شرکت در تشکیل و اداره تعاونی ، عدم وجود بازرس موثر در تعاونی ، عدم وجود دفتر و آدرس مشخص از جمله تخلفات سابق این شرکت بوده است.

رئیسی بیان داشت: اخراج خود سرانه اعضاء واجد شررایط قدیمی و فروش واحدهای آنان به قیمت آزاد به افراد تازه وارد، عضو گیری واخذ وجه از مردم پس از اتمام پروژه و تلاش برای اخراج اعضاء قدیمی ، اخذ وجوه دستی از اعضاء یا درخواست واریز به حساب شخصی ، اعلام افزایش بی رویه سهم آورده اعضاء بدون ارائه حتی یک فاکتور، عدم ارائه صورت های مالی به اعضاء ، تهیه گزارش حسابرسی کذب و فاقد مصوبه مجمع عمومی و ارائه به اداره تعاون ، عدم برگزاری مناقصه و عدم عقد قرارداد شفاف با پیمانکار سفت کاری بدون اخذ ضمانت نامه اجرایی ، اجرای خود سرانه پروژه پس از اختلاف با پیمانکار و ..... از دیگر تخلفات این شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی این تخلفات در گذشته این شرکت بوده است تاکید کرد: مسئولیت حوادث و اتفاقات احتمالی مرتبط با فجایع فوق الذکر در آینده نیز متوجه آنهاست.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: مکاتبات زیادی به استاندار، سازمان بازرسی، راه و شهرسازی ، اداره تعاون و ... شده است اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه جواب قانع کننده ای به ما داده نشده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بعد از پیگیری های مکرر و جواب ندادن مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مصاحبه ای با یکی از معاونین اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی انجام شد که  تا حدودی حق را به مدیر عامل سابق تعاونی مسکن مهر سعدی داد که در طی این مصاحبه اینگونه بیان شده است که   تعاونی مسکن مهر سعدی  از سال 86 با آورده سهم از هشت میلیون تا دوازده میلیون  شروع به عضو گیری اعضاکرد  و مابقی  پول ساختمان را  به صورت اقساطی از اعضا دریافت نمود  .

وی اظهار کرد: اکثر اعضا تا سال 91 ساختمان را تحویل گرفته و در ان ساکن شده اند اما عده ای ما بقی پول را قسط بندی نکرده و دیگر حاضر به پرداخت بیشتر برای مسکن مهر نشده اند .

وی با اشاره به اینکه یک عده از اعضا همان ابتدا 12 میلیون پول پرداخت کرده و سال 91 نیز ساختمان را تحویل گرفته اند بیان داشت:  این افراد چندین سال است که ساکن آنجا شده و حاضر نیستند ریالی پول دیگر را پرداخت نمایند و حتی حاضر به فروش آن نیز نیستند.

طرح مسکن مهر ممکن است توسط تعاونی ها خوب عمل نشده باشد اما انبوه سازان به خوبی ان را اجرا کرده اند

وی با بیان اینکه  کلیات طرح مسکن مهر خوب بود اذعان داشت:  این طرح ممکن است در اجرا توسط تعاونی ها خوب عمل نشده باشد اما توسط انبوه سازان بد عمل نشده است.


معاون اداره کار با اذعان بر اینکه مسکن مهر هایی که با تعاونی بوده است در آن تخلفات زیادی هم صورت گرفت عنوان کرد: در طرح های مسکن مهر باید اهلیت اقتصادی را می سنجیدند و آن ها را به انبوه سازان می دادند که تخلفی هم صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تمامی طرح های مسکن مهر به انبوه سازی داده می شد راه و شهرسازی بهتر می توانست نظارت داشته باشد بیان داشت:  اگر اجرای مسکن مهر سعدی نیز به شرکت های دارای امتیاز داده می شد مطمئنا" راه و شهرسازی از مدیر عامل مدارک لازم را می خواست و تخلفی هم در ان صورت نمی گرفت اما متاسفانه در تعاونی ها هیچ گونه مدرکی از اعضاء نمی خواهند و این است که یک آدم بی سواد به جای مدیر عامل  که هیچ گونه ضمانت نامه ای نیز ندارد معرفی می شود و این مشکلات  به وجود می آید.

این معاون گفت: مدیر عامل سابق مسکن مهر سعدی  اگر خلافی انجام داد از ندانم کاری های او بود اما در مقایسه با دیگر پیمانکار ها تخلفات سنگینی انجام نداد چراکه ان ها پول های زیادی از مردم گرفتند و ساختمانی نیزتحویل ندادند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ده نفر از مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر به خاطر تخلفات انجام داده به زندان رفته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اعضاء تعاونی به تعهدات خودشان عمل نکنند از تعاونی حذف شده و پول آن ها با درصدی کمتر به آن ها برگردانده می شود ولی چنانچه ضرر و زیان به تعاونی نزده باشد و قصد خروج داشته باشد تمامی پول آن عضو بازگردانده خواهد شد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ علی رغم اظهارات معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  یکی از اعضاء مسکن مهر سعدی مدعی شد که مدیر عامل سابق مسکن مهر سعدی 60 واحد بیشتر از ظرفیت این تعاونی پول از مردم گرفته و ساختمانی به آن ها تحویل نداده است و بعد از شکایت های مکرر و چندین سال از گذشت آن پول مردم را بدون هیچ گونه سودی برگردانده است .

محیا کردن زیر ساخت ها مسکن مهر سعدی وظیفه راه و شهرسازی بود که انجام شد

ابراهیم علیرضایی معاون راه و شهر سازی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  وظیفه راه و شهرسازی تنها موظف به تحویل زمین و محیا کردن زیر ساخت های لازم است .

وی تصریح کرد: بحث زیر ساخت ها اعم از آب و فاضلاب، برق و گاز را با همکاری دستگاه های خدمات رسان برای تمام سایت های مسکن مهر به وضعیت مطلوب  و پس از آن به  مرحله اجرا رسانده ایم.

علیرضایی ادامه داد:  در بحث مسکن مهر سعدی و دیگر مسکن مهر ها شاخص های کمی به تنهایی کافی نیستند بلکه باید شاخص های کیفی را نیز در نظر داشته باشیم و در بحث نظارت علاوه بر نظارت دستگاه های مسئول نظارت همگانی شهروندان نیز مورد نیاز است و نظارت آن ها در این مورد باید لحاظ شود.

وی عنوان کرد: در بحث زیر ساخت های مسکن مهر ما هنوز هم کار را داریم پیگیری می کنیم .

علیرضایی با اشاره به اینکه اگر از لحاظ ساختاری مشکلی در بحث مسکن مهر سعدی وجود داشته باشد با نظام مهندسی و تعاون است بیان داشت: نظام مهندسی مجری اجرای طرح است و اگر تخلفی صورت گیرد ان ها باید پاسخگو باشند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ بحث فنی ساختمانها چون با جان مردم سروکار دارد مهم ترین بخش قضیه است؛ چون شنیده می شود که تعداد معدودی از این ساختمانها از اساس و شالوده دارای اشکالات فاحش بوده و می بایست به طور کامل تخریب گردند. اگر امروز در این خصوص کوتاهی و قصوری از سوی دست اندرکاران صورت پذیرد، فردا می تواند وضعیتی بغرنج و تاسف آور به وجود آورد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رفتارهای خارج از قانون و ترک وظایف، به کلیت طرح مسکن مهر نسبت داده میشود که به هیچ وجه قابل قبول نیست,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, طرح مسکن مهر ممکن است توسط تعاونی ها خوب عمل نشده باشد اما انبوه سازان به خوبی ان را اجرا کرده اند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
, محیا کردن زیر ساخت ها مسکن مهر سعدی وظیفه راه و شهرسازی بود که انجام شد ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه