اخبار داغ

ناروایی هایی در حق یک شهر

ناروایی هایی در حق یک شهر
بخش زیادی از هنرمندان میناب برای تمرین و حتی گاهی اجرا از بیغوله ای استفاده می کنند که عمرش از پنجاه سال هم می گذرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته وارد هرمزگان شده تا در این دو روز که میهمان مردم و اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان است،  دیداری با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خانواده هنرمندان، همچنین سفر به چند شهرستان برای بازدید از پروژه های مختلف فرهنگ و هنر و... داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

هر چند که حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در استان مایه خیر و برکت فراوان برای استان می شود اما در این میان گروهی از هنرمندان شهرستان میناب بر اثر نادیده شدن شهرشان ابراز ناراحتی کرده و گلایه خود را از مسئولان استان ابراز کرده اند.

,

متن این گلایه به شرح زیر است:

,

اینکه بخواهیم بگوییم میناب دومین شهر هرمزگان به شمار می رود یا بسیاری از رخدادهای فرهنگی و هنری ریشه در این شهر دارند حرف تازه ای نیست ، این موارد مثال های بدیهی است که نیازی به کنکاش و موشکافی ندارد.

,

آنچه نیاز به دیدن ، دقت و جستجو دارد مصائب بی شماری است که بر اهالی فرهنگ و هنر در این شهر تحمیل می شود یا می بارد. گزینه هایی از این دست نیاز به دیدن دارد شاید اراده ای از سر انصاف به فراصت چاره جویی بیفتد.
روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد هرمزگان شدند تا در سفری دو روزه از این استان بازدید داشته و به دو شهر یندرلنگه و رودان نیز سفر کنند. با احترام به تمام عزیزانمان در این دو شهر دوست داشتنی ، اکنون این سوال مطرح می شود سهم میناب با پیشینۀ روشنش در وادی فرهنگ و هنر از این حضور مغتنم چیست؟

,
,

نه اینکه باید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ببیند هنرمندان فراوان و توانمند مینابی در چه شرایطی  و چگونه پرچم هنر و فرهنگ را در یکی از مرزی ترین خطه های ایران عزیز بالا نگه داشته اند؛ شاید شرم تان بیاید از اینکه وزیر محترم ببینند بخش زیادی از هنرمندان میناب برای تمرین و حتی گاهی اجرا از بیغوله ای استفاده می کنند که عمرش از پنجاه سال هم می گذرد.

,

جناب وزیر! بی گمان در برنامه ریزی بازدید از این استان شما دستی نداشته اید اما لازم است به اطلاعتان برسانیم میناب ، قلب تپنده هنر و فرهنگ در این دیار بوده و هست اگر دستی و چشمی می خواهد نادیده بگیردش ، تلاشی برای نادیدن اهمال ها و غفلت هاست.

,

چگونه است که اغلب شهرهای این استان مجتمع های فرهنگی شان در حال استفاده یا افتتاح است اما سهم میناب تنها ساختمانی نیمه تمام بوده که سالهاست به امان خدا رها شده است.

,

جناب وزیر! کاش برنامه ریزان این سفر کمی انصاف داشتند و شما را به تماشای گوشه ای از رنج های حوزۀ فرهنگ و هنر در این شهرمی بردند تا از نزدیک ببیند شهری با این پیشینۀ فرهنگی ، قدمت ،توانمندی و از همه مهمتر خیل عظیم هنرمندان تقریبا هیچ زیرساخت فرهنگی ندارد.

,

تقریبا هیچ انجمنی برای خود محل ثابتی ندارد و بسیاری از مصداق های روشن برای برشمردن ظلم ناروایی که بر این شهر رفته است.

,

«جمعی از هنرمندان شهرستان میناب»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه