اخبار داغ

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد صورت گرفت؛

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری رودکان پس از گذشت ۱۱ سال!

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری رودکان پس از گذشت ۱۱ سال!
مجتمع فرهنگی هنری رودکان شهرستان رودان، پس از گذشت ۱۱ سال از کلنگ‌زنی آن، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛  ظهر امروز سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفرخود به هرمزگان وارد شهرستان رودان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

وی پس از حضور در گلزار شهدای شهر رودان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر،بلوار فرهنگ رودان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال به طول ۱۰۲ متر و مجتمع فرهنگی هنری رودکان شهرستان رودان را افتتاح کرد.

,

مجتمع فرهنگی هنری رودکان شهرستان رودان با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و در متراژ ۱۱۵۰ و با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال ساخته شده که شامل سالن آمفی تئاترچندمنظوره، پلاتو، نگارخانه، کتابخانه، نگارخانه ،کلاس‌های  آموزشی و فضای اداری است.

,

 کلنگ زنی این مجموعه به سال ۱۳۷۸ برمی گردد و امروز بعداز ۱۱ سال انتظار جامعه فرهنگی و هنری رودان، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

,

, ,

۴۲ خانه فرهنگ و هنر در هرمزگان نیمه تمام رها شده است

, ۴۲ خانه فرهنگ و هنر در هرمزگان نیمه تمام رها شده است,

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این مجموعه اظهار کرد: کمبود زیرساخت های فرهنگی دغدغه اساسی است سرانه فضاهای فرهنگی و هنری ما زیر یک متر و سانتی متری است در حالیکه فرهنگ و هنر و ادبیات روح تن ایرانی به شمار می رود و ایران را با این می شناسند و با فرهنگ و هنرماست که جهان با ارتباط پیدا می کند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۴۲ خانه فرهنگ و هنر در استان نیمه تمام رها شده که تلاش می کنیم به نقطه بهره برداری برسانیم.

,

صالحی ادامه اداد: نمی خواهیم بگوییم شرمند هنرمندان نیستیم اما در این مدت تلاشهایی در اندازه توان خود انجام دادیم و قدمی روبه جلو برداریم و ۴۲هزار نفر در صندوق هنرمندان، بیمه تامین اجتماعی شدند و همچنین ۲۲هزارو ۱۲۰ نفر  بیمه تکمیلی دریافت کردند.

,

, ,

با تاثیرگذاری فرهنگ و هنر می توان روحیه مقاومت و ایستادگی تقویت کرد

, با تاثیرگذاری فرهنگ و هنر می توان روحیه مقاومت و ایستادگی تقویت کرد,

 فریدون همتی استاندار هرمزگان در این آئین افتتاح اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک مجتمع فرهنگی هنری بسیار خوب و با امکانات مناسب برای اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان رودان هستیم.

,

استاندار هرمزگان افزود: در حد توان خود تلاش می کنیم تا کمک های لازم را به بخش فرهنگ و هنر استان هرمزگان داشته باشیم تا پروژه ها و طرح های این حوزه به خوبی به پیش رود.

,

همتی ادامه داد: باید متناسب با بودجه هایی که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی کنیم و بر این اساس پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند تا هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسند.

,

وی کار فعالان حوزه فرهنگ و هنر را در جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: با بهره گیری از فرهنگ و هنر و ادبیات می‌توان راه و رسم زندگی مناسب در همه ابعاد فردی و اجتماعی را تبیین و ترویج نمود.

,

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرایط امروز می توان با استفاده از قدرت و تاثیرگذاری فرهنگ و هنر، روحیه مقاومت و ایستادگی را هرچه بیشتر تقویت کرد.

,

, ,

حوزه هنر تعزیه رودان صاحب سبک است

, حوزه هنر تعزیه رودان صاحب سبک است,

مصطفی غلامپور، فرماندار رودان هم در این آئین اظهار کرد: طی نامه‌ای که از سوی اصحاب هنر تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد شد، فهرستی از ظرفیت‌ها و درخواست‌ها در حوزه‌های مختلف مطرح کردیم.

,

فرماندار رودان با اشاره به قدمت تاریخی و ظرفیت های گردشگری رودان افزود: دست نوشته‌ها و آثار باقیمانده از بادافشان و قلعه‌کمیز تاریخ و تمدنی سه هزارساله را به رخ می‌کشد و زیارت سید سلطان با طبیعت زیبای خود هر ساله پذیرای دو میلیون نفر گردشگر است.

,

وی با بیان اینکه رودان سهم عمده‌ای در تولید فلفل رنگی جهان را دارد، ادامه داد: رودان به دلیل داشتن ۴۲ هزار هکتار باغ و ۱۲ هزار هکتار مزارع، ظرفیتی از تولید محصولات کشاورزی است و سهم ۴۵ درصدی از تولید لیمو ترش اهمیت این شهرستان را نشان می‌دهد.

,

فرماندار رودان اضافه کرد: در حوزه تئاتر و هنرهای تجسمی موسیقی پتانسیل‌های زیادی در شهرستان رودان وجود دارد و می‌توان گفت که در حوزه هنر تعزیه این شهرستان صاحب سبک است.

,

, ,

فرماندار رودان با بیان اینکه رودان سرزمین سنت و وحدت شور و شعور فرهنگی است، تصریح کرد: از استاندار هرمزگان به خاطر دستور فوری جهت اتمام پروژه مجتمع فرهنگی رودکان قدردانی می‌کنم اما درخواست داریم که دستور ساماندهی ۱۳ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد را داریم.

,

غلامپور با بیان اینکه امیدواریم که تجهیز پلاتو رودان در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار جهت اتمام پروژه فرهنگسرای شهر بیکاه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اتمام پروژه موزه مردم شناسی رودان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد از دیگر درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر رودان است.

,

همچنین نمایندگان فرهنگ و هنر شهرستان های رودان، میناب، جاسک و سیریک با قرارگرفتن در جایگاه، مسائل، مشکلات، کمبودها و دغدغه های جامعه فرهنگ و هنری شهرستان خودشان را بیان کردند و از وزیر فررهنگ و ارشاد اسلامی خواستند کمبودهای فرهنگی و هنری آنان را تامین کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه