اخبار داغ

در پاسخ به پیام‌های مردمی شهرستان رشتخوار بررسی شد؛

وعده آسفالت‌ جاده کریم‌آباد در گره طرحی ناتمام/ کمربندی رشتخوار در انتظار اعتبارات استانی است

وعده آسفالت‌ جاده کریم‌آباد در گره طرحی ناتمام/ کمربندی رشتخوار در انتظار اعتبارات استانی است
اهالی روستای کریم آباد شهرستان رشتخوار در حدفاصل 5 کیلومتری مرکز این شهرستان چندین سال است، که در انتظار اتمام آسفالت مسیر باقیمانده این روستا از مسئولین درخواست رسیدگی و رفع مشکلات موجود را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شهرستان رشتخوار با پراکندگی 80 درصدی جمعیت در بیش از 57 روستا از وجود مسیرهای ارتباطی استاندارد روستایی در بیشتر نقاط این شهرستان رنج می‌برد که ازجمله مسیرهای مهم بحث جاده بخش جنگل این شهرستان است،؛چاله‌های موجود در مسیر آسفالت قدیمی راه، عدم خط‌کشی یا کم‌رنگ شدن خط‌کشی آسفالت‌ها در برخی نقاط و یا خاکی ماندن برخی از مسیرهای ارتباطی در روستاها از جمله روستای تاریخی کریم‌آباد ما را بر آن داشت تا مشکلات مطرح‌شده از طرف اهالی روستای کریم‌آباد رشتخوار را پیگیری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

در همین رابطه علی برخور از اهالی روستای کریم‌آباد رشتخوار به مشکل چندین ساله آسفالت این روستا با توجه به فاصله کوتاه از مرکز این شهرستان اشاره کرد و گفت: روستای کریم‌آباد در حدفاصل حدود 10 کیلومتری شهر رشتخوار قرار دارد، اما آسفالت این مسیر چندین سال است که به‌صورت نیمه‌تمام رهاشده است.
 

,
,

وی با اشاره به تردد وسایل نقلیه متعدد در مسیر این روستا و تأکید بر این موضوع که روستاهای دیگر متصل به مرکز شهرستان همگی از جاده‌های آسفالت بهره‌مند هستند، گفت: با وجود اینکه مسیر جاده‌ای روستای تاریخی کریم‌آباد از تردد بالای روزانه خودروهای سواری برخوردار است، این مسئله به یکی از مهم‌ترین درخواست‌های اهالی این روستا تبدیل‌شده است.
 

,
,

قربان حسین پور یکی دیگر از ساکن روستای کریم نیز در رابطه با مشکلات مسیر خاکی روستا به خبرنگار ما گفت: روزی 3 یا 4 مرتبه با توجه به مسائل کاری در مسیر روستا در حال تردد هستم، و وجود گردوخاک حاصل از تردد وسایل نقلیه و خسارات ناشی از چاله‌های موجود در مسیر به جلوبندی خودروها از مهم‌ترین مسائل و مشکلات مردم در روستای کریم‌آباد است.
 

,
,

حسین غلامی کریم‌آباد نیز با اشاره به اینکه تنها حدود یک کیلومتر از مسیر خاکی این روستا بدون آسفالت باقی مانده است، اظهار داشت: مشکلات وجود گردوخاک و صدمه به جلوبندی خودروها و همچنین وجود شن موجود در مسیر باعث برهم خوردن تعادل موتورسواران، ایجاد خسارات، صدمات و بروز مشکلات دیگر در این روستا شده است.


با گذشت چندین سال روستای کریم‌آباد همچنان از آسفالت برخوردار نیست

,
,
,
, با گذشت چندین سال روستای کریم‌آباد همچنان از آسفالت برخوردار نیست,



 

,
, , ,
,

حسن غلامی، دهیار روستای کریم‌آباد رشتخوار در رابطه با این موضوع به خبرنگار ما گفت: روستای کریم‌آباد با جمعیت بالغ‌بر 500 نفر دارای 132 خانوار است که در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهرستان قرارگرفته است، با توجه به اینکه روستای کریم‌آباد ازجمله روستاهای تاریخی شهرستان رشتخوار و روستای پاک نام‌گذاری شده است، اما این روستا از نعمت کامل آسفالت برخوردار نیست.
 

,
,

وی با تأکید بر اینکه این موضوع یکی از دغدغه‌های اساسی اهالی روستای کریم‌آباد است، گفت: با وجود فاصله کم روستا از مرکز شهرستان عدم بهره‌مندی ساکنین روستا و مراجعه‌کنندگان آثار تاریخی از آسفالت قابل دفاع و جالب نیست.
 

,
,

وی با توجه به مطرح بودن مسئله جاده کمربندی و به‌زودی اجرایی نشدن این طرح گفت: روستای کریم‌آباد ازجمله روستاهای هدف گردشگری شهرستان است که مسئولین عالی‌رتبه کشوری نیز از این روستا بازدید دارند و این موضوع با توجه به این شرایط در شان شهرستان نیست که این روستا مسیر خاکی داشته باشد.

,

 

,

غلامی در پایان ضمن درخواست توجه ویژه مسئولین شهرستان به آسفالت باقیمانده این روستا، اظهار داشت: وجود جاده روستا در مسیر رودخانه فصلی و شن‌های موجود در این مسیر باعث ایجاد مشکلات و سختی تردد ساکنین و گردشگران آثار تاریخی و بوم گردی در این روستا نیز شده است.


جاده خاکی کریم‌آباد در انتظار تعلق گرفتن تخصیص و اجرا پروژه کمربندی شهر رشتخوار است

,
,
,
, جاده خاکی کریم‌آباد در انتظار تعلق گرفتن تخصیص و اجرا پروژه کمربندی شهر رشتخوار است,

فاطمه بارانی خالص، بخشدار بخش مرکزی شهرستان رشتخوار نیز در رابطه با سؤال خبرنگار ما مبنی بر علت عدم آسفالت مسیر باقیمانده روستای کریم‌آباد رشتخوار گفت: کار آسفالت مسیر جاده روستای کریم‌آباد هم‌اکنون تا مسیر کمربندی شهر رشتخوار صورت گرفته است، از طرفی طرح کمربندی یک پروژه نیمه‌تمام است که در انتظار اعتبارات استانی است و هم‌اکنون پیگیر آن هستیم که به‌محض تعلق گرفتن اعتبارات استانی این مسیر باقیمانده نیز آسفالت شود.
 

,
,

وی با تأکید بر اینکه به‌محض تأمین اعتبار پروژه کمربندی کار انجام خواهد شد، افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و بهره‌مندی از امکانات معین اقتصادی شهرستان در تلاش هستیم تا بحث زیرسازی مسیر خاکی روستای کریم‌آباد رشتخوار را دنبال و این برنامه را اجرایی کنیم.

,




 

,
,
, ,
,

باقیمانده جاده کریم‌آباد رشتخوار جز راه‌های روستای نیست
حسن غلامی، رئیس راه و شهرسازی شهرستان رشتخوار نیز در رابطه با مسیر خاکی باقیمانده روستای کریم آباد این شهرستان گفت: بحث جاده کمربندی کریم‌آباد به دلیل قرار گرفتن در طرح کمربندی، جزو جاده‌های روستایی که دارای کد پروژه و تخصیص اعتبار باشد محسوب نمی‌شود و باید تنها با بحث اجرای کمربندی مشکل این مسیر برطرف شود.
 

, باقیمانده جاده کریم‌آباد رشتخوار جز راه‌های روستای نیست,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه