اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

تسهیلات اشتغال‎زایی دردی از مشکل اشتغال حل نکرد

تسهیلات اشتغال‎زایی دردی از مشکل اشتغال حل نکرد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تسهیلات اشتغال محور در حالی که قرار بود باعث رونق و اشتغال شود به دلیل هدفمند نبودن دردی از مشکل اشتغال کشور را حل نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نتایج ارائه تسهیلات اشتغال‎محور در کشور کاملا ملموس بوده و نیازمند تحقیقات دانشگاهی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در قالب این تسهیلات، افراد مختلفی وام‎های کلان دریافت کرده اما در بخش مربوطه به کارگیری نکرده اند، افزود: همانگونه که وام های خود اشتغالی دولت هشتم نتایج مطلوبی نداشت، در دولت های نهم و دهم نیز تسهیلات زود بازده به درد ایجاد اشتغال نخورد.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به پرداخت 12 هزار میلیارد تومان در نیمه اول سال 85، افزود: در نیمه دوم همان سال  18 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی پرداخت شد که تا کنون نتایج آن ملموس نبوده است.

,

محمودی خاطرنشان کرد: متاسفانه این تسهیلات با وثیقه کم ارائه شد و در حالی که قرار بود باعث رونق و اشتغال شود به دلیل هدفمند نبودن به بخش دلالی آمد و التهاب زا شد.

,

وی برضرورت ارائه تسهیلات محوری در بحث تولید و ایجاد کسب و کار تاکید کرد و گفت: ما با ارائه این تسهیلات به زور خواستیم کارآفرین تولید کنیم در حالی که این افراد اصلا روحیه کارآفرینی نداشتند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: جذابیت تسهیلات کم بهره موجب شد تا برخی از افراد از اینترنت طرح توجیهی آوردند و وام های کلانی گرفتند.

,

محمودی اصل با بیان اینکه در حال حاضر 86 هزار واحد تولیدی در کشور ثبت شده است که بخشی از این واحدها تعطیل هستند، افزود: یکی از دلایل تعطیلی این واحدهای تولیدی کارآفرین نبودن استفاده کنندگان تسهیلات بود.

,

بیشتر بخوانید

, بیشتر بخوانید, ,
  • پرداخت 3هزار 718 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه در استان زنجان

  • ,

    پرداخت 3هزار 718 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه در استان زنجان

    , پرداخت 3هزار 718 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه در استان زنجان,
  • همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی رضایت بخش است

  • ,

    همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی رضایت بخش است

    , همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی رضایت بخش است,

    وی خاطرنشان کرد: افراد کارآفرین اول با منابع مالی موجود فعالیت های خود را آغاز می کنند و در فازهای بعدی به دنبال تسهیلات هستند و با پرداخت تسهیلات  اگرچه در شرایطی رونق تولید را شاهد بودیم اما به دلیل عدم بازگشت تسهیلات به تولید نتایج مطلوبی حاصل نشد.

    ,

    محمودی اصل بیان داشت: چرخه معیوب نظام بانکی که در حال حاضر140 هزار میلیارد تومان معوقه دارد نیز با انبوهی از مشکلات سردر گریبان است.

    ,

    وی افزود: بخشی از تسهیلات ارائه شده توسط دولت در تجارت خرج شد اگر چه این افراد با وجود توانایی مالی تسهیلات خود را پرداخت نمی کنند.

    ,

    این استاد دانشگاه برضرورت مبارزه با فساد و این افراد تاکید کرد و گفت: باید تولید کنندگان واقعی حمایت شده و سره و ناسره جدا شود تا در توزیع تسهیلات موفق عمل شود.

    ,

    این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ضروری است بر اساس تولید و صادرات مشوق های تسهیلاتی نیز درنظر گرفته شود، افزود:  درصد تسهیلات باید با افزایش تولید و صادرات کاهش یابد.

    ,

    محمودی اصل عدم نظارت بر تسهیلات اشتغال را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: متاسفانه مکانیزم تایید تسهیلات و تعیین درصد آن بسیار نامناسب است و این موضوع موجب می شود تا تولید کنندگان دچار مشکلات بیشماری شوند.

    ,

    و ی برضرورت به کارگیری مکانیزم شفاف برای قراردادها تاکید کرد و افزود: راه حل مشکلات کشور شفاف سازی حوزه اقتصادی است.

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه