اخبار داغ

گلایه مرجع تقلید شیعیان از تبلیغات ضعیف شهرداری مشهد در ایام شهادت امام جواد(ع)/ آیت‌الله سبحانی: ولایت، موضوع جنگ فرهنگی دشمن است

گلایه مرجع تقلید شیعیان از تبلیغات ضعیف شهرداری مشهد در ایام شهادت امام جواد(ع)/ آیت‌الله سبحانی: ولایت، موضوع جنگ فرهنگی دشمن است
آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام جواد(ع) خیلی کمتر اطلاع رسانی شده و تبلیغات صورت گرفته جسته و گریخته در شهر مشهد به چشم می‌خورد گفت: حق مطلب این بود که شهرداری پول‌هایی که در جایی دیگر مصرف می‌کنند، با این پلاکاردها شهر را پر می‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان شب گذشته در سلسله جلسات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جمع تشکل طلبگی ربیون مشهد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان امام معرفی کرد و آنهایی که مؤمن واقعی نبودند ایراد کردند که هم نبوت و هم امامت و رهبری در خاندان قریش و بنی‌هاشم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: آیه قرآن کریم پاسخ می‌دهد، اینها حسد می ورزند چراکه در آل ابراهیم انبیایی بودند که دارای مقام رهبری و امامت نیز بودند.

,

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: تجلی ملک عظیم در داوود(ع) و سلیمان(ع) است و تجلی دیگر آن نیز در پیغمبر اکرم(ص) و آل پیامبر(ص) است و پیامبر اکرم(ص) به معنایی امام و رهبری امت را نیز بر عهده دارند.

,

وی افزود: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تعصبات جاهلی سبب شد بین این دو فاصله بیفتد و اعلام کنند نبوت برای آل ابراهیم(ع) و پیامبر(ص) است ولی امامت نیز برای دیگران است، لذا اولین ضربتی که بر وحدت اسلامی وارد شد موضوع سقیفه بود چراکه میان مسئله دینی و مسئله رهبری فاصله انداختند.

,

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: وقتی جامعه توان خلافت را نداشتند، امیرالمؤمنین(ع) را به اجبار به عنوان رهبر اعلام می کنند و در زمان رهبری علی گروهی پیمان شکن، قاسطین و مارقین پیدا شدند.

,

وی ضمن اشاره به اهمیت روز شهادت نهمین پیشوای شیعیان، امام جواد(ع) افزود: در سالهای گذشته در روز وفات امام صادق(ع) در مشهد بودیم و اطلاعرسانی ایام شهادت در معابر شهری قوی بود لذا از شهردار وقت در دو سال گذشته تقدیر شد، اما در ایام شهادت امام جواد(ع) خیلی کمتر اطلاعرسانی شده است و تبلیغات صورت گرفته جسته و گریخته در شهر مشهد به چشم می‌خورد.

,

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: حق مطلب این بود که پول‌هایی که در جایی دیگر مصرف می کنند، با این پلاکاردها شهر را پر می‌کردند، چون فرزند حضرت ثامن‌الحجج(ع) که عامل ابادی این منطقه است، به شهادت رسیده‌اند و حضرت امام جواد(ع) امامی هستند که در دورانی که بالغ نشده‌اند، مقام امامت را پیدا کرده‌اند.

,

جوانان از زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) غافل نشوند

, جوانان از زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) غافل نشوند,

وی افزود: جوانان در این شهر در کنار نهر عظیم معرفت و کمال از انها بهره بگیرند و نباید از زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) غافل شوند.

,

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در کنار اهل بیت(ع) باید مقام ولایت تقویت شود گفت: درس ولایت باید ماده درسی باشد تا ائمه(ع) را بشناسیم و لذا هر چه بتوانیم روح ولایت را در کشور تقویت کنیم این کشور مصون خواهد بود.

,

در برابر این دشمنان باید سرباز و عالم فرهنگی تهیه کنیم

, در برابر این دشمنان باید سرباز و عالم فرهنگی تهیه کنیم,

وی افزود: امروز موضوع جنگ فرهنگی، ولایت و اصل اسلام را مورد هدف قرار داده است و لذا هر چه بیشتر باید روح ولایت و علاقه به اهل بیت(ع) مورد تحکیم واقع شود..

,

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: امروز 41 رسانه ولایت و اسلام را نشانه گرفته است و لذا در برابر این دشمنان باید سرباز و عالم فرهنگی تهیه کنیم.

,

آیت‌الله سبحانی افزود: از نظر فرهنگی بسیار باید تقویت شویم و باید علم خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم در برابر شبهات و مسائل پاسخگو باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه