اخبار داغ

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد

13500 مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه محقق افزوده می‌شود/ ارتقای دیپلماسی علمی از اهداف دانشگاه ها در شرایط تحریم است

13500 مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه محقق افزوده می‌شود/ ارتقای دیپلماسی علمی از اهداف دانشگاه ها در شرایط تحریم است
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های در حال ساخت دانشگاه خبرداد و با بیان اینکه در آینده نزدیک 13500 متربع مربع به فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه افزوده می شود، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به دنبال ارتقای دیپلماسی علمی با دانشگاه های معتبر اروپایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات و دستاوردهای دانشگاه محقق اردبیلی از ابتدای تاسیس تا کنون پرداخت و گفت: این دانشگاه دارای ۳۸۵ نفر عضو هیات علمی و حدود ۱۱ هزار دانشجو است است که در ۲۳۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

حبیبی در ادامه سخنان خود  به پروژه های عمرانی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، پروژه های عمرانی متعدد از جمله فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی با زیربنای 4800 مترمربع، خوابگاه دانشجویی با زیربنای 4200 مترمربع و استخر آموزشی و فرهنگی با زیربنای 2500 مترمربع در دانشگاه در حال انجام است.

,

وی افزود: پروژه های عمرانی فاز دوم و سوم دانشکده فنی و مهندسی، ساختمان های جدید دانشکده های علوم اجتماعی و کشاورزی و منابع طبیعی، آزمایشگاه میز لرزه، کتابخانه مرکزی، خوابگاه دانشجویی به سرعت در حال اجرا هستند و پیش بینی می شود طی سالجاری پروژه های کتابخانه مرکزی که از 11 سال پیش کار اجرایی آن آغاز شده است با زیربنای 6 هزار مترمربع، تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به آغاز احداث فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی با زیربنای 2500 مترمرب اشاره کرد و گفت: کار عملیاتی دانشکده علوم اجتماعی نیز با زیربنای 5 هزار مترمربع در حال اتمام است.

,

وی افزود: پروژه های گلخانه آموزشی و تحقیقاتی، ساختمان دانشکده فناوری های نوین نمین، یادمان شهدای گمنام و ساختمان رصدخانه دانشگاه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید..

,

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: رشد ۵۵ درصدی تولیدات علمی دانشگاه در سال گذشته بر مبنای گزارشات پایگاه های استنادی Scopus ، ارتقای هشت پله ای رتبه دانشگاه در رتبه بندی سالیانه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، درخشش مجدد دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر دنیا،  رشد ۶۰ درصدی در قسمت مرجعیت علمی دنیا از طریق انتشار مقالات داغ، پر استناد و با ضریب تاثیر بسیار بالا،  رشد ۱۵۰ درصدی همکاری های علمی بین المللی در شرایط ایزوله و تحریم شدید بین المللی، برگزاری ۱۰ کنفرانس ملی و بین المللی در جهت ایجاد جنب و جوش علمی و ارتباطات علمی بین دانشجویان و اساتید دانشگاه با دانشگاه های داخل و خارج کشور، انجام ۲۹ مورد قرارداد طرح پژوهشی بین سازمانی با اعتبار بیش از  ۱۴ میلیارد ریال در خصوص حل مشکلات صنایع در سطح ملی و استانی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در ۱۵ ماه گذشته است.

,

وی از تسهیل فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰ نفر به فرصت مطالعاتی خارجی اعزام شده ‌اند و  ۲۴ نفر نیز از فرصت مطالعاتی داخلی استفاده کرده ‌اند.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت ۸۲ تشکل دانشجویی شامل ۵۵ انجمن علمی، ۵ تشکل اسلامی و ۲۲ کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه خبرداد و گفت: ۶۹ نشریه دانشجویی در دانشگاه منتشر می شود.

,

وی در ادامه سخنان خود از اضافه شدن دو هیات علمی افتخاری برون مرزی به دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: از ابتدای سالجاری دو دانشمند آلمانی و دانمارکی به عضویت افتخاری دانشگاه محقق اردبیلی درآمدند تا در زمینه تعاملات بیشتر با دانشگاه های صاحب نام اروپایی گام های خوبی برداشته شود.

,

حبیبی آنالیز و تحلیل داده های تولیدی  و با مقایسه با موارد مشابه را ضروری دانست و گفت: تعاملات بیشتر با دانشگاه های بزرگ و صاحب نام اروپایی می تواند علاوه بر توسعه علم در کشور، ایران را در منازعه علمی با استکبار در مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون کند چراکه دانشمندان ما با شکست محاصره علمی می توانند توطئه های دشمنان را خنثی و به تعالی کشور کمک کنند.

,

وی با بیان اینکه دیپلماسی علمی چزئیس از دیپلماسی وزارت خارجه است، گفت: دانشگاه ها با تعامل علمی بیشتر می توانند با درهم شکستن تحریم های علمی و گسترش دیپلماسی علمی در شکوفایی کشور نقش مهمی ایفا کنند.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تعامل با مراکز فنی و مهارتی در استان خبرداد و گفت: سعی داریم در کنار علم آموزی مهارت و تخصص را نیز به دانشجویان انتقال کنیم تا بتوانیم در بخش کارآفرینی و اشتغال فارغ التحصیلان نیز قدم هایی هرچند اندک برداریم.

,

حبیبی به دوره های پسا دکتری نیز اشاره کرد و گفت: همه فارغ التحصیلان رشته دکتری در صورت احراز شرایط لازم می توانند در این دوره ها شرکت کنند تا علی رغم  ارتقا و تولید دانش، تا زمان اشتغال از مزایای دوره های پسا دکتری نیز استفاده کنند.

,

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعامل و اخذ سفارش پذیرش پژوهش در راستای حل مسئله در دستگاه های اجرایی استان نیز گفت: حل مسائل دستگاه های اجرایی ازملزومات دانشگاه های نسل چهارم است و دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این خصوص اقدامات مهمی انجام داده بطوریکه توانسته 2 طرح  تحقیقاتی در سطح ملی راه اندازی کند.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به مسائل و مشکلات اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت:دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی طی پروژه ای مشترک با همکاری یکی از دستگاه های اجرایی موفق به اجرای طرح اجتماعی با اعتباری بالغ بر 250 میلیون  تومان در یکی از شهرستان های اردبیل شده است.

,

وی از هفته پژوهش سلامت روانی، سلامت سازمانی و تربیتی به عنوان فرصت های تحقیقاتی مشترک با دستگاه های مرتبط نام برد و گفت: تاکنون 7 هسته پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده است.

,

حبیبی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر رتبه بندی دانشگاه ها در 4 سطح نیز گفت: این ایده مناسب نبود و توسط خود وزارت جمع آوری شد و تنها رتبه بندی هایی مورد توجه است که از طریق مراجع رسمی همچون پایگاه های اسنادی جهانی اعلام می شوند.

,

وی به نحوه جذب استعدادهای برتر تحصیلی در مقاطع بالاتر نیز اشاره کرد و گفت: همه دانشجویان دارای شرایط لازم می توانند در این طرح ثبت نام کنند و آن دسته از دانشجویانی که بتوانند بیشترین امتیازات لازم را کسب کنند می توانند به مراحل بالاتر هدایت شوند.

,

حبیبی گفت: در همین راستا دانشگاه محقق اردبیلی از سال گذشته طرح مشاوره به داوطلبین را آغاز کرده و امسال نیز این روند را ادامه خواهد داد تا همه دانشجویان با اطلاع از شرایط تحصیلی در مقاطع تحصیلی بالاتر ، آگاهانه وارد دانشگاه شوند.

,

در ادامه این نشست ترحم مصری معاون تحصیلات تکمیلی، عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی و ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهشی دانشگاه به سوالات تخصصی خبرنگاران پاسخ دادند.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه