اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با دانا خبر داد:

مخالفت مجلس با هرگونه سهمیه بندی بنزین/ برای استفاده از بنزین با کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد/ هدف از عرضه بنزین با کارت سوخت ثبت و کنترل میزان فروش در سامانه است

مخالفت مجلس با هرگونه سهمیه بندی بنزین/ برای استفاده از بنزین با کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد/ هدف از عرضه بنزین با کارت سوخت ثبت و کنترل میزان فروش در سامانه است
عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در گذشته گفت: در حال حاضر مجلس به افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی رای نداده است بنابراین برای استفاده از بنزین با نرخ دولتی محدودیتی وجود ندارد.
[

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین مهلت ها برای صدور کارت سوخت و ارتباط آن با سهمیه بندی بنزین اظهارداشت: تمام مواردی که لازم است در زمینه سهمیه بندی بنزین مورد بررسی و کارشناسی قرارگیرد توسط نمایندگان مجلس انجام شده است اما هنوز به جمع بندی منسجمی در این زمینه نرسیده اند؛ سهمیه بندی بنزین به دو نرخی یا چند نرخی شدن قیمت بنزین مرتبط است که مجلس با آن موافقت نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی همچنین خاطرنشان کرد: چالشی که در موضوع سهمیه بندی بنزین وجود دارد این است که در صورت سهمیه بندی، بنزین را به چه شکل در اختیار مردم قرار دهند. لذا نمایندگان و مسئولان مربوطه تلاش دارند که این طرح به شکلی کاملا کارشناسی اجرا شود و به همین علت بررسی این طرح در بعضی از مراحل ابتدایی مانده است و درحال حاضر هیچکس نمی تواند درباره این موضوع جواب قطعی دهد.

,

 

,

برای استفاده از بنزین با کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد

, برای استفاده از بنزین با کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد, برای استفاده از بنزین با کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد,

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در گذشته توضیح داد: در دوره قبلی سهمیه بندی بنزین به صورت چند نرخی عرضه می شد به این صورت که هر وسیله نقلیه به میزان سهمیه ی مشخصی که در ماه داشت می توانست از بنزین با نرخ دولتی استفاده کند و مابقی آن به صورت آزاد محاسبه می شد ولی در حال حاضر مجلس به افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی رای نداده است بنابراین برای استفاده از بنزین با نرخ دولتی محدودیتی وجود ندارد.

,

شرفی با تاکید بر اینکه عرضه بنزین فقط با کارت سوخت انجام می شود بیان کرد: در حال حاضر هدف از عرضه بنزین با استفاده از کارت سوخت ثبت و کنترل میزان فروش بنزین در سامانه است تا دولت از فرایند مصرف بنزین اطلاعات به روز داشته باشد.

,

وی در پایان درباره نحوه توزیع و میزان سهمیه مصرفی بنزین در ماه اظهارداشت: هنوز تصمیمی گرفته نشده، در ابتدا بحث هایی درباره چگونگی سهمیه بندی بنزین از جمله تخصیص سهمیه بنزین به هر فرد به جای اختصاص به هرخودرو به منظور توزیع عادلانه تر سوخت مطرح شد ولی به علت اینکه مجلس به چند نرخی شدن بنزین رای مثبت نداد این موضوعات به طور کلی کنار رفت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه