اخبار داغ

در جلسه فعالان فضای مجازی با مسئولان بیجار مطرح شد؛

انتقاد از رویکرد تبعیضی مدیران کردستان تا گلایه از قیمت ارزان گندم

انتقاد از رویکرد تبعیضی مدیران کردستان تا گلایه از قیمت ارزان گندم
سید حسین رحیمی رییس صنف کشاورزان شهرستان بیجار از تبعیض قائل شدن مدیران استان در خصوص پر کردن چاه های کشاورزی گلایه کرد و افزود: آیا این موضوع در دشتهای قروه و دهگلان هم با این جدیت پیگیری می شود!؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، ، عصر روز گذشته نشست فرماندار بیجار با جمعی از فعالان فضای مجازی با محوریت بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

در این جلسه که مدیر جهاد کشاورزی، رئیس تعاون روستایی، مدیر منابع طبیعی و رئیس شبکه دامپزشکی و رئیس صنف کشاورزان شهرستان حضور داشتند در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزی بیجار بحث و گفتگو شد.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی بیجار در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بیجار در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت های قابل توجهی است ، اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته رتبه اول خرید گندم در سطح کشور را کسب کنیم.

,

 

,

وی گفت:  میزان برآورد برداشت گندم در بیجار 230 هزار تن است که 16 مرکز تعاونی کار خرید آن را بر عهده دارند.

, .,

 

,

قمری ادامه داد: از 10 تیر فصل برداشت گندم بیجار با استفاده از 600 دستگاه کمپاین که 360 دستگاه آن بومی و مابقی از استان های مختلف وارد شهرستان شده است آغاز گردیده .

,

 

,

عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی

, عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی, عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی,

 

,

در ادامه جلسه سید حسین رحیمی رئیس صنف کشاورزان شهرستان بیجار از تبعیض قائل شدن مدیران استان در خصوص پر کردن چاههای کشاورزی گلایه کردند و افزود: آیا این موضوع در دشتهای قروه و دهگلان هم با این جدیت پیگیری می شود؟

,

 

,

وی با انتقاد از عدم واگذاری امتیاز چاه آب کشاورزی ، بیان داشت: چرا با توجه به اینکه در سال ۹۲ مصوب شد امتیاز ۲۰۰ حلقه چاه آب به کشاورزان بیجار واگذار شود تا کنونئ اجرایی نشده است؟

,

 

,

رحیمی در ادامه گفت: علت توجه ویژه به بخش دامپروری چیست ، چرا از زراعت حمایت نمیشود مگر شغل زراعت و کشاورزی موجب اشتغالزایی در همین شهرستان محروم نشده است.

,

 

,

نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست

, نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست, نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست,

 

,

رییس صنف کشاورزان شهرستان بیجار با گلایه از نرخ پایین خرید گندم ، عنوان کرد: هزینه شخم در هکتار 400 هزار تومان ، هزینه خرید بذر و کود در هکتار 500 هزار تومان ، هزینه خرید سم و سمپاشی 200 هزار تومان ، هزینه حمل 70 هزار تومان است و با توجه به خرید تضمینی گندم اگر در خوشبینانه ترین حالت عملکرد زراعت باشد تنها  ۴۰۰هزار تومان سود برای یک سال کشاورز خواهد داشت.

, .,

 

,

رحیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان مظلوم ترین و زحمت کش ترین قشر هستند، افزود: بعد از یکسال تلاش گندم 5 هزار تومانی را دولت به قیمت 1700 تومان از ما می خرد و برای حمایت از اقتصاد کشور مجبور به انجام آن هستیم ، اما دلتمردان باید هر چه سریعتر تلکیف کشاورزان با توجه به گرانی ها سرسام آور مشخص کنند.

,

 

,

احداث سیلوی در بخش چنگ الماس

, احداث سیلوی در بخش چنگ الماس, احداث سیلوی در بخش چنگ الماس,

 

,

مرتضی جبرییلی یکی از فعالان فضای مجازی بخش چنگ الماس گفت: با توجه به اینکه بیشترین تولید گندم شهرستان مربوط به این بخش است اما از داشتن یک سیلوی محروم است و کشاورزان برای تحویل گندم باید متحمل هزینه های سرسام آور شوند.

,

 

,

وی بر برگزاری جشنواره انگور و گندم در این بخش تاکید کرد و بیان داشت: ورود سرمایه گذار موجب رفع مشکلات بخش کشاورزی در این بخش می شود.

,

 

,

در ادامه جلسه مسوولان به سوالات فعالان فضای مجازی پاسخ دادند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه