اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آشخانه:

نوشت افزار بهترین عرصه برای انتقال فرهنگ اسلامی، ایرانی است

نوشت افزار بهترین عرصه برای انتقال فرهنگ اسلامی، ایرانی است
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آشخانه گفت: حوزه نوشت افزار و لوازم تحریر، بهترین عرصه برای انتقال مفاهیم ملی و مذهبی به کودکان و نوجوانان بوده که با ایجاد رونق در تولید نوشت افزار ایرانی، انتقال این مفاهیم نیز به راحتی به نسل جدید صورت خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برزگر، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آشخانه در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه در همه جای دنیا برای تولید ملی کشور خودشان ارزش قائل هستند، اظهارکرد: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا تبیلیغات گسترده ای در رابطه با تولیدات داخلی آن کشور انجام می شود به طوری که برای یک کالا چندنفر کارگر مشغول به کار بوده و اقتصاد چند خانواده را در برگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برزگر، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آشخانه در گفتگو با , عصراترک,  با اشاره به اینکه در همه جای دنیا برای تولید ملی کشور خودشان ارزش قائل هستند، اظهارکرد: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا تبیلیغات گسترده ای در رابطه با تولیدات داخلی آن کشور انجام می شود به طوری که برای یک کالا چندنفر کارگر مشغول به کار بوده و اقتصاد چند خانواده را در برگرفته است.,

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا برای تولیدات داخلی، معافیت مالیاتی در نظر گرفته می شود.

,

این استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه برای تولید نوشت افزار و یا هر محصول ایرانی دیگر، از نیروهای کار داخلی استفاده می شود، گفت: با رونق تولید در داخل کشور، کارگران ایرانی و خانواده های زیادی، زندگی خود را تامین کرده و آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

,

برزگر با اشاره به ورود نوشت افزارهای خارجی به بازار کشور و ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان داخلی و نیز نفوذ فرهنگ بیگانه با استفاده از نوشت افزارهای خارجی، گفت: اکثر این محصولات یا به صورت قاچاق و یا با هزینه پایین گمرکی وارد کشور می شوند، لذا قیمت آن پایین تر از نمونه های داخلی بوده و توان رقابت از تولید کننده داخلی گرفته می شود.

,

این استاد اقتصاد ادامه داد: دستگاه های مربوطه می توانند با شناسایی این مبادی، اجازه ورود محصولات خارجی را که نمونه مشابه داخلی داشته به داخل کشور ندهند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آشخانه در رابطه با ترغیب خانواده ها، کودکان و نوجوانان به خرید نوشت افزار ایرانی، اسلامی، گفت: باید رسانه ملی و فعالین فضای مجازی با استفاده از تکنیک تلنگر، برای مردم فرهنگ سازی کنند که خرید کالای خارجی، چه آسیب های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به کشور وارد می کند.

,

وی یکی از آسیب های خرید کالای خارجی را تعطیل شدن مراکز تولید داخلی عنوان کرد و افزود: با تعطیلی مراکز تولید داخلی، کارگران بیکار شده و خانواده های آنان دچار مشکل می شوند و معضلاتی از قبیل طلاق، اعتیاد و ... را به همراه خواهد داشت.

,

برزگر در پایان با اشاره به کم کاری دستگاه های اجرایی و قانون گذار کشور در حوزه کودک و نوجوان، برای انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به نسل جدید جامعه، گفت: حوزه نوشت افزار و لوازم تحریر، بهترین عرصه برای انتقال مفاهیم ملی و مذهبی به کودکان و نوجوانان بوده و با ایجاد رونق در تولید نوشت افزار ایرانی، انتقال این مفاهیم نیز به راحتی به نسل جدید صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه