اخبار داغ

برررسی جدیدترین اثر محسن تنابنده در گفتگوی دانا با یک منتقد سینما؛

"قسم" نوعی کپی از پایتخت است/ ساخته جدید تنابنده اثری مغرضانه در نقد حکم شرعی قصاص است/ ساختار فیلم به شدت آماتور و سطحی است

"قسم" نوعی کپی از پایتخت است/ ساخته جدید تنابنده اثری مغرضانه در نقد حکم شرعی قصاص است/ ساختار فیلم به شدت آماتور و سطحی است
امیرحسین جوانشیر منتقد سینما گفت: امثال محسن تنابنده جزء گروه هایی هستند که دستشان در سینمای ایران کاملا باز است و مشخص است که چه کسانی هستند و هدفشان چیست، فیلم قسم یک اثر هنری مشوش است که پیرو همان جریان فکری حاکم بر سینما ساخته شده است.
[

امیرحسین جوانشیر منتقد سینما در خصوص فیلم قسم ساخته محسن تنابنده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: فیلم "قسم" بعد از فیلم "گینس" دومین ساخته محسن تنابنده است که کارگردانی آن بسیار ضعیف است، قسم نشان داد که تنابنده نتوانسته یک فیلم در حد و اندازه یک کارگردان که در جشنواره فیلم فجر شرکت می کند، باشد.

, امیرحسین جوانشیر, قسم , محسن تنابنده, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قسم, گینس, محسن تنابنده,

وی افزود: تمام فیلم در یک اتوبوس و جاده است و یک سری کارهای تقلیدی که به تازگی در سینمای ایران مد شده است که این کارگردان ضعیف هم از آن استفاده کرده است. کارگردانی فیلم قسم در همان حال و هوا و نوعی کپی از سریال پایتخت است.

,

جوانشیر اظهار داشت: قسم یک اثر کاملا مغرضانه در نقد حکم شرعی قصاص است، به شیوه ای خاصی خواسته اند که حکم قصاص را در این فیلم نقد کنند و حرف خودشان را بزنند، ساختار فیلم به شدت آماتور و سطحی است و به جرات می توان گفت که فیلم حرفی برای گفتن ندارد.

, جوانشیر , قسم ,

وی در ادامه بیان داشت: قصاص یکی از احکام دین مبین اسلام است که فیلم قصد دارد با تهیج احساس مخاطب با روش مستقیم و غیرمستقیم به طرق مختلف قصاص را نقد کند، به همین دلیل اساس این فیلمنامه اشکال دارد و وزارت ارشاد هم باید در صدور مجوز برای این فیلم ها خیلی بیشتر دقت کند.

,

این منتقد سینما اذعان داشت: متاسفانه می بینیم که جریان حاکم بر بحث فرهنگی دولت و سینما و همچنین کسانی که متصدی اصلی صدور مجوزها هستند، کاملا با این جریان فکری همراه و همکار است؛ اصل فیلم قسم نقد حکم قصاص است، این ها اگر هم نقدی بر این حکم داشتند جا داشت که با چند کارشناس فقهی مشورت می کردند تا حداقل فیلمنامه بهتری نوشته می شد.

, قسم ,

امیرحسین جوانشیر در پایان گفت: امثال محسن تنابنده جزء گروه هایی هستند که دستشان در سینمای ایران کاملا باز است و مشخص است که چه کسانی هستند و هدفشان چیست، فیلم قسم یک اثر هنری مشوش است که پیرو همان جریان فکری حاکم بر سینما ساخته شده است.

, امیرحسین جوانشیر , محسن تنابنده ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه