اخبار داغ

در اولین همایش فعالان فضای مجازی بهمئی مطرح شد:

هشتگ ها را از چنگ معاندین خارج کردیم/ منافقین در شبکه های اجتماعی به نفس تنگی افتاده اند

هشتگ ها را از چنگ معاندین خارج کردیم/ منافقین در شبکه های اجتماعی به نفس تنگی افتاده اند
مسئول شبکه فعالان فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه جنگ نرم از حالت انفعال و تدافعی به حالت جبهه ای و تهاجمی تغییر موضع داده ایم و هشتگ ها و ترند از دست شبکه های معاند بیرون آمد و توانستیم بخش زیادی از فضای نامتقارنی که در دست دشمن بود را به گنجینه دارایی های مجازی خود برگردانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس اولین همایش فعالان فضای مجازی شهرستان بهمئی با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان این عرصه درسالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر لیکک برگزار شد.پ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این همایش ابتدا سرگرد پاسدار باقر پسنده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با خیرمقدم به مدعوین، از مسئولان شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد بجهت پیشتازی در عرصه های مختلف فضای مجازی استان تقدیر و تشکر کرد.

,

در ادامه رسول سنایی شاعر طنز پرداز شهرستان و استان شعری را با موضوع آسیب های فضای مجازی خواند که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

,

اعتقاد بنده این است که فضای مجازی یک فرصت است/وجه غالب فضای مجازی کنونی کشور تهدیدات آن است.

, اعتقاد بنده این است که فضای مجازی یک فرصت است/وجه غالب فضای مجازی کنونی کشور تهدیدات آن است.,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد در این همایش با تقدیر از حضور پرشور و استقبال گسترده مردمی ، به فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی در جامعه و خانواده در سطوح مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی پرداخت.

,

داریوش مثنوی بیان کرد: فضای مجازی نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشورها، ارتباطی نزدیک و تنگانگ با مقوله مهمی به نام امنیت ملی دارد، همه فعالان عرصه مجازی و اندیشمندان امنیت ملی معتقد به این رابطه تنگاتنگ موثر و نزدیک هستند و فکر نمی کنم کسی باشد که منکر این ارتباط نزدیک باشد.

,

وی افزود: دانشمندان حوزه امنیت این مقوله را یک مقوله ذهنی می دانند؛ به عنوان نمونه قبل از اینکه ما بعنوان شهروندان سایه اسلحه را بالای سر خود احساس کنیم و احساس نا امنی در دلمان ایجاد شود، همین که نصفه شب در کوچه ای تاریک در فضای سرد یا گرم احساس نا امنی به ما دست دهد، امنیت تبدیل به یک مقوله کاملا ذهنی می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد افزود: آنچه که در مسئله امنیت بیش از هر چیز مهم است، احساس امنیت است نه خود نا‌امنی.

مثنوی گفت: قبل از اینکه ما با ترس با یک صحنه ترسناک و خطر روبرو شویم، احساس آن در ذهن ،ما را متوجه مسئله امنیت می‌کند شاید به خاطر اینکه مسئله احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است، امام معصوم می فرماید" مجهولتان، الصحه و الامان": سلامتی و ایمنی انسان از خطر و این دو سپر محافظ انسان در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی بوده و هر دو به یک اندازه مهم هستند.

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارکرد فضای مجازی انگاره سازی و ذهنیت سازی است و آنچه در این راستا مورد توجه است همین ذهنیت سازی است که منجر به رفتار ما می شود و آنچه در فضای مجازی رخ می دهد در واقع دستکاری ذهن هاست.

 

مثنوی ادامه داد: قبل از آنکه رفتار انسان در فضای مجازی دستخوش تغییر شود ابتدا ذهنیت سازی ها شکل می گیرد؛ همان میزان که امنیت در فضای مادی مسئله ساز است به همان اندازه فضای مجازی با انگاره سازی در رفتار انسان، این احساس ناامنی را به وجود می‌آورد.

 

وی گفت: زندگی امروز من و شما و همه مردمی که در عالم زندگی می کنند این ویژگی ها را داراست، در محیط امروز دسترسی به اطلاعات آسان تر از گذشته است، امروز به راحتی اطلاعات خارج از محدودیت های زمانی و مکانی در اختیار مردم قرار می گیرد و به این خاطر این عصر را بعنوان عصر اطلاعات و ارتباطات و جهان را به عنوان دهکده جهانی معرفی می کنند.

 

این مقام استانی تصریح کرد: در افق دراز مدت و نگاه استراتژیک و راهبردی همه اندیشکده های رسمی دنیا به خصوص آمریکایی که بیش از 60 مورد از اندیشکده های بزرگ کاملا علمی و آکادمیک را در اسناد ملی این کشور می بینیم، دقیقا مؤید همین موضوع است که جهان را بعنوان یک دهکده معرفی می کنند یعنی به واسطه کارکرد همین فضای مجازی و ویژگی های آن مرزهای جغرافیایی و اعتقادی برداشته شده است.

 

مثنوی گفت: یکی از ویژگی های امروز من و شما اطلاعات زیاد است که در کنار این اطلاعات زیاد، می بینیم مفهوم آنچنانی عاید ما نخواهد شد؛ اگر درهمین گوشی های موبایل و سایر ابزارهای ارتباط جمعی بنگیریم اطلاعات به وفور اما با عمق اندک هستند.

 

وی افزود: اگر کسی کتاب چند صفحه ای را به درستی مرور کند اطلاعاتی بالاتر از آن کتاب بدست می آورد اما اگر چندین صفحه مرورگر های اینترنتی را مشاهده کنیم از لحاظ علمی فهم شما نسبت به اطلاعات دریافتی از آنها بسیار ناچیز است.

 

 

مثنوی گفت: این ویژگی های جهان امروز است که با حجم وسیعی از اطلاعات اما با عمق بسیار کم سرو کار داریم.

 

وی افزود:ویژگی دیگری که امروز در فضای مجازی وجود دارد و از ویژگی های عصر امروزی است، عدم تمایز بین بیرون و درون است. به عبارتی فضای مجازی در زندگی امروز بشر نه تنها مرزهای جغرافیایی را در نوردید بلکه فضای درون و بیرون انسان را هم آشکار و نهان کرده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: امروز می بینیم جزئی ترین و خصوصی ترین مسائل زندگی مردم در مقابل همه بدون زحمت با یا بدون رضایت افراد، در اختیار بقیه قرار می گیرد و به واسطه همین کارکرد فضای مجازی، فضای عمومی و خصوصی در ذهن خیلی از مردم امری بی معناست.

 

وی افزود:شکستن مرز بین واقعیت و تخیل، ویژگی دیگر فضای مجازی است؛چیزی که در گذشته بعنوان تخیل به آن فکر می کردیم امروز مرز آن به واسطه تاثیر فضای مجازی شکسته شده است، در واقع این حجم اثرگذاری به راحتی پیوند خود را با امنیت ملی آشکار می کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: علمای امنیت این مهم را از مقوله های توانایی و قابلیت می دانند یعنی آن چیزی که من و شما بعنوان امنیت ملی می توانیم معرفی کنیم، توانایی و قابلیت یک ملت در حفظ منافع نسبت به خطرات و تهدیدات موجود است.

 

وی افزود: به عبارتی امنیت دو تعریف کلی دارد ؛یکی نگاه سلبی است و دیگری نگاه اثباتی؛ دیدگاه اول یعنی نبود تهدید اما در نگاه اثباتی سطح تعریف ما از امنیت بالاتر از این است، یعنی ما امنیت را صِرف نبود تهدید و خطر قلمداد نمی کنیم بلکه احساس رضایتمندی از زندگی را امنیت می نامیم، گاهی فضای مجازی می تواند با نگاه کاملا اثباتی به موضوع کمک کرده و نگاه عمومی را به سمت منافع ملی سوق دهد و این فضا ابزاری برای یک نظام سیاسی شده تا توان عمومی جامعه را در خدمت اهداف ملی پیش ببرد.

 

مثنوی ادامه داد: امنیت گاهی هم می تواند معنای سلبی پیدا کرده و ابزاری برای سیستم در راستای دفع خطرات و تهدیدها شود که سطح نازل فضای مجازی همان تعریف سلبی و سطح بالای آن رضایتمندی و بالا بردن سطح سیستم برای بسیج کردن و هدایت مردم در راستای ارتقای شاخص های امنیت ملی است، در انقلاب اسلامی بنا بر همین تکلیفی که رهبر انقلاب بیان داشتند،باید سیستم به این مرحله برسد که از ظرفیت های خود برای صدور انقلاب اسلامی، هدایت منطقه، هدایت جبهه های مقاومت و هدایت جنگ های منطقه که نتیجه آن احساس رضایتمندی بیشتر و افزایش قدرت دفع خطر است.

 

 

 

وی گفت: فضای مجازی فرصتی برای در اختیار قرار دادن حوادث روزمره به صورت روشن و آشکار است و جاهایی که من و شما بعنوان یک کاربر فضای مجازی با شرح روشنی از اتفاقات روزمره، در بستر فضای مجازی آشنا و آگاه می شویم در واقع توازن بین فرصت و تهدید برای ما ایجاد می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: هر جا این فضای مجازی ابزاری برای تبادل آرا و انعکاس اتفاقات و منعکس کننده و تسهیل کننده ارزشهای جامعه باشد، موازنه به معنای واقعی رخ می دهد و این فضا در ارتباط تنگاتنگ با امنیت ملی بعنوان یک ابزار مسیر جامعه را به سمت احساس امنیت بیشتر فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: وقتی دسترسی آسان به اطلاعات در اوج وفاداری و اعتماد و رعایت حرمت ها و ارزش ها، با استفاده از دانش روز رخ دهد رضایت در حوزه امنیت ملی بالا می رود اما اگر نگاه اول و سلبی به مقوله امنیت داشته باشیم، این یعنی امنیت بر فراز تهدید و در این حالت ما فقط در حوزه امنیت ملی در موضع انفعال و دفع خطر هستیم .

 

مثنوی تصریح کرد: هر گاه آن نگاه حداکثری را ایجاد کردیم و هر آنچه بعنوان ابزار در حوزه مجازی در اختیار شهروندان است در راستای ایجاد توانمندی به پیش ببریم، فضای مجازی تبدیل به فرصت برای ما می شود، آنچه مسلم است اینکه ما به دلیل نداشتن دانش کافی استفاده از فرصت های فضای مجازی بعنوان لازمه زندگی امروزی،مورد تهدید هستیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد افزود:یکی دیگر از ویژگی های این فضا، مجازی جهانی بودن آن است ؛کاربر با دسترسی به فضای مجازی خود، به فضای جهانی دسترسی پیدا می کند، گاهی شنیدن اخبار از زبان مردم قابل توجه نیست اما اگر همین خبر از فضای مجازی شنیده شود، مقبولیت و مشروعیت پیدا می کند، این ویژگی باعث شد که فضای مجازی دچار یک مسمومیت جهانی شود و مخاطبین به همین دلیل به راحتی به همه اخبار این فضا اعتماد می کنند، اگر این مقبولیت و مشروعیت تبدیل به ابزار شد این یک فرصت است اما اگر همین ابزار جای خود را به هدف داد، به تهدید تبدیل می شود.

 

مثنوی گفت: فضای مجازی بدون درک شرایط جغرافیایی و سایر اشتراکات سیاسی، اعتقادی و دینی، افراد در نقاط مختلف دنیا را هم باور می کند وقتی در مقابل یک فتنه مانند سال های 78 و 88 شخصی که در آمریکاست با شخصی که در ایران نشسته است یک جور فکر می کنند،این یعنی شکستن مرزها و ارتقای سطح فضای مجازی از ابزار به هدف، که تهدید است.

 

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های فضای مجازی شخصیت پردازی و مقام پروری است ؛اگر سطح فضای مجازی در حوزه امنیت ملی تبدیل به یک پردازشگر اندیشه شد، یعنی اگر منجر به برجسته کردن اندیشه و گفتمان فرد در ذهن مخاطب شود، فرصت است و اگر به جای آن به سمت شخصیت پردازی و الگو سازی در جامعه رفت، این یک تهدید است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: خط قرمز فضای مجازی در حوزه گفتمان سازی توجه افراد به شخصیت هاست و به باورها و اندیشه ها توجهی نمی شود.

 

مثنوی ادامه داد: ویژگی دیگری از فضای مجازی که رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود بارها تاکید داشتند، توجه به مولفه های اجتماعی است یعنی اگر فضای مجازی بخواهد نسبت به امنیت ملی به جای تهدید گرا بودن فرصت مدار باشد باید مولفه تزریق امید و نشاط به فضای عمومی جامعه، تبادل نظر و تقویت مشارکت اجتماعی را داشته باشد.

 

وی افزود: امروزه فضای مجازی در بعضی از عرصه ها که حتی دست بچه های انقلابی و حزب الهی هم ممکن است باشد، مخل مشارکت های اجتماعی است، اگر فضای مجازی در حوزه امنیت به یک توانمندی برسد که بتواند اپوزیسیون رادیکال را تعدیل کند، این فرصت است اما اگر تحریک کند و آن را مقابل انقلاب و حاکمیت قرار دهد، به تهدید تبدیل می شود، اگر فضای مجازی انسان را به سمت جمود فکری سوق دهد، تهدید است اما اگر این فضا اصالت ابزاری خود را حفظ کند و تبدیل به هدف نشود، تبدیل به فرصت سازی می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:اعتقاد بنده بر این است که فضای مجازی قبل از آنکه تهدید باشد یک فرصت برای همه گام های پنجگانه انقلاب اسلامی چه در تثبیت و نگاه به درون، چه در صدور و نگاه به بیرون و چه در مواجهه منطقه ای و یا فرامنطقه ای است.

 

مثنوی افزود: اما آنچه امروز در صحنه عمل می بینیم وجه غالب آن تهدیدات است یعنی این فضا تبدیل به یک تهدید شده است و جنس این تهدید بیشتر ذهنی و سطح آن حداقل ملی است که می بینیم با یک تهدید کوچک گاهی کل کشور را به هم می ریزد.

 

وی گفت:در فتنه 88 حداکثر جغرافیای کشور که درگیر با مسئله تهدید شدند، تهران بود اما به واسطه تاثیرات فضای مجازی سطح تهدید از تهران به فضای امنیت ملی بالا رفت ؛بُعد فضای مجازی هم از لحاظ امنیتی فراگیر است و شما نمی توانید سطح یک تهدید را محدود به یک منطقه یا موضوع خاص کنید.

 

مثنوی ادامه داد:ابزارهای فضای مجازی که فرصت ها را تبدیل به تهدید می کند، زیاد هستند ؛در جنگ عادی ما فقط از اسلحه استفاده می کنیم اما در جنگ فضای مجازی و الکترونیک از ابزارهای مختلف بهره می بریم.

 

وی افزود:به عبارتی جنس تهدید در حوزه فضای مجازی آنجایی که با امنیت ملی مرتبط می شود، تک جنسی نیست و فضای جنگ نامتقارن را ایجاد می کند که شما در کنار اینکه نباید موضوع را فراموش کنید، باید قدرت اصلی و فرعی کردن موضوع راهم داشته باشید.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد در پایان با تاکید بر لزوم مدیریت و کنترل فضای مجازی،گفت: باید در کنار استفاده از فرصت ها و دفع تهدیدات، حتما نسبت به روان مخاطب هم احساس نیاز کنیم به همین دلیل بود که اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا اولین استراتژی که برای مقابله با ایران طراحی کرد، استراتژی جنگ هوشمند بود.

 

,

وی افزود: دانشمندان حوزه امنیت این مقوله را یک مقوله ذهنی می دانند؛ به عنوان نمونه قبل از اینکه ما بعنوان شهروندان سایه اسلحه را بالای سر خود احساس کنیم و احساس نا امنی در دلمان ایجاد شود، همین که نصفه شب در کوچه ای تاریک در فضای سرد یا گرم احساس نا امنی به ما دست دهد، امنیت تبدیل به یک مقوله کاملا ذهنی می شود.

, .,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد افزود: آنچه که در مسئله امنیت بیش از هر چیز مهم است، احساس امنیت است نه خود نا‌امنی.

,

مثنوی گفت: قبل از اینکه ما با ترس با یک صحنه ترسناک و خطر روبرو شویم، احساس آن در ذهن ،ما را متوجه مسئله امنیت می‌کند شاید به خاطر اینکه مسئله احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است، امام معصوم می فرماید" مجهولتان، الصحه و الامان": سلامتی و ایمنی انسان از خطر و این دو سپر محافظ انسان در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی بوده و هر دو به یک اندازه مهم هستند.

,

 

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارکرد فضای مجازی انگاره سازی و ذهنیت سازی است و آنچه در این راستا مورد توجه است همین ذهنیت سازی است که منجر به رفتار ما می شود و آنچه در فضای مجازی رخ می دهد در واقع دستکاری ذهن هاست.

,

 

,

مثنوی ادامه داد: قبل از آنکه رفتار انسان در فضای مجازی دستخوش تغییر شود ابتدا ذهنیت سازی ها شکل می گیرد؛ همان میزان که امنیت در فضای مادی مسئله ساز است به همان اندازه فضای مجازی با انگاره سازی در رفتار انسان، این احساس ناامنی را به وجود می‌آورد.

,

 

,

وی گفت: زندگی امروز من و شما و همه مردمی که در عالم زندگی می کنند این ویژگی ها را داراست، در محیط امروز دسترسی به اطلاعات آسان تر از گذشته است، امروز به راحتی اطلاعات خارج از محدودیت های زمانی و مکانی در اختیار مردم قرار می گیرد و به این خاطر این عصر را بعنوان عصر اطلاعات و ارتباطات و جهان را به عنوان دهکده جهانی معرفی می کنند.

,

 

,

این مقام استانی تصریح کرد: در افق دراز مدت و نگاه استراتژیک و راهبردی همه اندیشکده های رسمی دنیا به خصوص آمریکایی که بیش از 60 مورد از اندیشکده های بزرگ کاملا علمی و آکادمیک را در اسناد ملی این کشور می بینیم، دقیقا مؤید همین موضوع است که جهان را بعنوان یک دهکده معرفی می کنند یعنی به واسطه کارکرد همین فضای مجازی و ویژگی های آن مرزهای جغرافیایی و اعتقادی برداشته شده است.

,

 

,

مثنوی گفت: یکی از ویژگی های امروز من و شما اطلاعات زیاد است که در کنار این اطلاعات زیاد، می بینیم مفهوم آنچنانی عاید ما نخواهد شد؛ اگر درهمین گوشی های موبایل و سایر ابزارهای ارتباط جمعی بنگیریم اطلاعات به وفور اما با عمق اندک هستند.

,

 

,

وی افزود: اگر کسی کتاب چند صفحه ای را به درستی مرور کند اطلاعاتی بالاتر از آن کتاب بدست می آورد اما اگر چندین صفحه مرورگر های اینترنتی را مشاهده کنیم از لحاظ علمی فهم شما نسبت به اطلاعات دریافتی از آنها بسیار ناچیز است.

,

 

,

 

,

مثنوی گفت: این ویژگی های جهان امروز است که با حجم وسیعی از اطلاعات اما با عمق بسیار کم سرو کار داریم.

,

 

,

وی افزود:ویژگی دیگری که امروز در فضای مجازی وجود دارد و از ویژگی های عصر امروزی است، عدم تمایز بین بیرون و درون است. به عبارتی فضای مجازی در زندگی امروز بشر نه تنها مرزهای جغرافیایی را در نوردید بلکه فضای درون و بیرون انسان را هم آشکار و نهان کرده است.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: امروز می بینیم جزئی ترین و خصوصی ترین مسائل زندگی مردم در مقابل همه بدون زحمت با یا بدون رضایت افراد، در اختیار بقیه قرار می گیرد و به واسطه همین کارکرد فضای مجازی، فضای عمومی و خصوصی در ذهن خیلی از مردم امری بی معناست.

,

 

,

وی افزود:شکستن مرز بین واقعیت و تخیل، ویژگی دیگر فضای مجازی است؛چیزی که در گذشته بعنوان تخیل به آن فکر می کردیم امروز مرز آن به واسطه تاثیر فضای مجازی شکسته شده است، در واقع این حجم اثرگذاری به راحتی پیوند خود را با امنیت ملی آشکار می کند.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: علمای امنیت این مهم را از مقوله های توانایی و قابلیت می دانند یعنی آن چیزی که من و شما بعنوان امنیت ملی می توانیم معرفی کنیم، توانایی و قابلیت یک ملت در حفظ منافع نسبت به خطرات و تهدیدات موجود است.

, .,

 

,

وی افزود: به عبارتی امنیت دو تعریف کلی دارد ؛یکی نگاه سلبی است و دیگری نگاه اثباتی؛ دیدگاه اول یعنی نبود تهدید اما در نگاه اثباتی سطح تعریف ما از امنیت بالاتر از این است، یعنی ما امنیت را صِرف نبود تهدید و خطر قلمداد نمی کنیم بلکه احساس رضایتمندی از زندگی را امنیت می نامیم، گاهی فضای مجازی می تواند با نگاه کاملا اثباتی به موضوع کمک کرده و نگاه عمومی را به سمت منافع ملی سوق دهد و این فضا ابزاری برای یک نظام سیاسی شده تا توان عمومی جامعه را در خدمت اهداف ملی پیش ببرد.

,

 

,

مثنوی ادامه داد: امنیت گاهی هم می تواند معنای سلبی پیدا کرده و ابزاری برای سیستم در راستای دفع خطرات و تهدیدها شود که سطح نازل فضای مجازی همان تعریف سلبی و سطح بالای آن رضایتمندی و بالا بردن سطح سیستم برای بسیج کردن و هدایت مردم در راستای ارتقای شاخص های امنیت ملی است، در انقلاب اسلامی بنا بر همین تکلیفی که رهبر انقلاب بیان داشتند،باید سیستم به این مرحله برسد که از ظرفیت های خود برای صدور انقلاب اسلامی، هدایت منطقه، هدایت جبهه های مقاومت و هدایت جنگ های منطقه که نتیجه آن احساس رضایتمندی بیشتر و افزایش قدرت دفع خطر است.

,

 

,

 

,

 

,

وی گفت: فضای مجازی فرصتی برای در اختیار قرار دادن حوادث روزمره به صورت روشن و آشکار است و جاهایی که من و شما بعنوان یک کاربر فضای مجازی با شرح روشنی از اتفاقات روزمره، در بستر فضای مجازی آشنا و آگاه می شویم در واقع توازن بین فرصت و تهدید برای ما ایجاد می شود.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: هر جا این فضای مجازی ابزاری برای تبادل آرا و انعکاس اتفاقات و منعکس کننده و تسهیل کننده ارزشهای جامعه باشد، موازنه به معنای واقعی رخ می دهد و این فضا در ارتباط تنگاتنگ با امنیت ملی بعنوان یک ابزار مسیر جامعه را به سمت احساس امنیت بیشتر فراهم می کند.

,

 

,

وی ادامه داد: وقتی دسترسی آسان به اطلاعات در اوج وفاداری و اعتماد و رعایت حرمت ها و ارزش ها، با استفاده از دانش روز رخ دهد رضایت در حوزه امنیت ملی بالا می رود اما اگر نگاه اول و سلبی به مقوله امنیت داشته باشیم، این یعنی امنیت بر فراز تهدید و در این حالت ما فقط در حوزه امنیت ملی در موضع انفعال و دفع خطر هستیم .

,

 

,

مثنوی تصریح کرد: هر گاه آن نگاه حداکثری را ایجاد کردیم و هر آنچه بعنوان ابزار در حوزه مجازی در اختیار شهروندان است در راستای ایجاد توانمندی به پیش ببریم، فضای مجازی تبدیل به فرصت برای ما می شود، آنچه مسلم است اینکه ما به دلیل نداشتن دانش کافی استفاده از فرصت های فضای مجازی بعنوان لازمه زندگی امروزی،مورد تهدید هستیم.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد افزود:یکی دیگر از ویژگی های این فضا، مجازی جهانی بودن آن است ؛کاربر با دسترسی به فضای مجازی خود، به فضای جهانی دسترسی پیدا می کند، گاهی شنیدن اخبار از زبان مردم قابل توجه نیست اما اگر همین خبر از فضای مجازی شنیده شود، مقبولیت و مشروعیت پیدا می کند، این ویژگی باعث شد که فضای مجازی دچار یک مسمومیت جهانی شود و مخاطبین به همین دلیل به راحتی به همه اخبار این فضا اعتماد می کنند، اگر این مقبولیت و مشروعیت تبدیل به ابزار شد این یک فرصت است اما اگر همین ابزار جای خود را به هدف داد، به تهدید تبدیل می شود.

,

 

,

مثنوی گفت: فضای مجازی بدون درک شرایط جغرافیایی و سایر اشتراکات سیاسی، اعتقادی و دینی، افراد در نقاط مختلف دنیا را هم باور می کند وقتی در مقابل یک فتنه مانند سال های 78 و 88 شخصی که در آمریکاست با شخصی که در ایران نشسته است یک جور فکر می کنند،این یعنی شکستن مرزها و ارتقای سطح فضای مجازی از ابزار به هدف، که تهدید است.

,

 

,

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های فضای مجازی شخصیت پردازی و مقام پروری است ؛اگر سطح فضای مجازی در حوزه امنیت ملی تبدیل به یک پردازشگر اندیشه شد، یعنی اگر منجر به برجسته کردن اندیشه و گفتمان فرد در ذهن مخاطب شود، فرصت است و اگر به جای آن به سمت شخصیت پردازی و الگو سازی در جامعه رفت، این یک تهدید است.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: خط قرمز فضای مجازی در حوزه گفتمان سازی توجه افراد به شخصیت هاست و به باورها و اندیشه ها توجهی نمی شود.

,

 

,

مثنوی ادامه داد: ویژگی دیگری از فضای مجازی که رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود بارها تاکید داشتند، توجه به مولفه های اجتماعی است یعنی اگر فضای مجازی بخواهد نسبت به امنیت ملی به جای تهدید گرا بودن فرصت مدار باشد باید مولفه تزریق امید و نشاط به فضای عمومی جامعه، تبادل نظر و تقویت مشارکت اجتماعی را داشته باشد.

,

 

,

وی افزود: امروزه فضای مجازی در بعضی از عرصه ها که حتی دست بچه های انقلابی و حزب الهی هم ممکن است باشد، مخل مشارکت های اجتماعی است، اگر فضای مجازی در حوزه امنیت به یک توانمندی برسد که بتواند اپوزیسیون رادیکال را تعدیل کند، این فرصت است اما اگر تحریک کند و آن را مقابل انقلاب و حاکمیت قرار دهد، به تهدید تبدیل می شود، اگر فضای مجازی انسان را به سمت جمود فکری سوق دهد، تهدید است اما اگر این فضا اصالت ابزاری خود را حفظ کند و تبدیل به هدف نشود، تبدیل به فرصت سازی می شود.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:اعتقاد بنده بر این است که فضای مجازی قبل از آنکه تهدید باشد یک فرصت برای همه گام های پنجگانه انقلاب اسلامی چه در تثبیت و نگاه به درون، چه در صدور و نگاه به بیرون و چه در مواجهه منطقه ای و یا فرامنطقه ای است.

,

 

,

مثنوی افزود: اما آنچه امروز در صحنه عمل می بینیم وجه غالب آن تهدیدات است یعنی این فضا تبدیل به یک تهدید شده است و جنس این تهدید بیشتر ذهنی و سطح آن حداقل ملی است که می بینیم با یک تهدید کوچک گاهی کل کشور را به هم می ریزد.

,

 

,

وی گفت:در فتنه 88 حداکثر جغرافیای کشور که درگیر با مسئله تهدید شدند، تهران بود اما به واسطه تاثیرات فضای مجازی سطح تهدید از تهران به فضای امنیت ملی بالا رفت ؛بُعد فضای مجازی هم از لحاظ امنیتی فراگیر است و شما نمی توانید سطح یک تهدید را محدود به یک منطقه یا موضوع خاص کنید.

,

 

,

مثنوی ادامه داد:ابزارهای فضای مجازی که فرصت ها را تبدیل به تهدید می کند، زیاد هستند ؛در جنگ عادی ما فقط از اسلحه استفاده می کنیم اما در جنگ فضای مجازی و الکترونیک از ابزارهای مختلف بهره می بریم.

,

 

,

وی افزود:به عبارتی جنس تهدید در حوزه فضای مجازی آنجایی که با امنیت ملی مرتبط می شود، تک جنسی نیست و فضای جنگ نامتقارن را ایجاد می کند که شما در کنار اینکه نباید موضوع را فراموش کنید، باید قدرت اصلی و فرعی کردن موضوع راهم داشته باشید.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد در پایان با تاکید بر لزوم مدیریت و کنترل فضای مجازی،گفت: باید در کنار استفاده از فرصت ها و دفع تهدیدات، حتما نسبت به روان مخاطب هم احساس نیاز کنیم به همین دلیل بود که اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا اولین استراتژی که برای مقابله با ایران طراحی کرد، استراتژی جنگ هوشمند بود.

,

 

,

شمسا متدی از فعالیتهای منسجم و بروز مجازیست که از حالت سنگری وارد حالت جبهه ای و تهاجمی با دشمن شده ایم/در یکسال اخیر فضای بسیاری از شبکه های اجتماعی از دست منافقین به دست ما افتاد/بهمئی رتبه اول استان از لحاظ تعدد کانال و میزان مخاطب به نام خود در شبکه های اجتماعی است

, شمسا متدی از فعالیتهای منسجم و بروز مجازیست که از حالت سنگری وارد حالت جبهه ای و تهاجمی با دشمن شده ایم/در یکسال اخیر فضای بسیاری از شبکه های اجتماعی از دست منافقین به دست ما افتاد/بهمئی رتبه اول استان از لحاظ تعدد کانال و میزان مخاطب به نام خود در شبکه های اجتماعی است,

مسئول شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه همایش فعالان فضای مجازی شهرستان بهمئی به پیشرفت ایران اسلامی در حوزه جنگ نرم از حالت انفعال و تدافعی به حالت جبهه ای و تهاجمی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته با شکل گیری شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی(شمسا) دستاوردهای خوبی در ابعاد گوناگون با مدل های بروز توسعه فناوری شبکه های اجتماعی داشتیم.

,

 

,

محمود محمدی ابتدا با تشریح شاکله شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی برای فعالان فضای مجازی بهمئی، از رویارویی فرزندان انقلاب با جبهه های منافقین و سایر شبکه های ضد انقلاب سخن گفت.

 

وی تصریح کرد: در کلیپ های منتشر شده از منافیق در کشور آلبانی شما عملا می بینید یک سری افراد حتی مسن هستند که پشت سیستم های رایانه ای نشسته  و در حال هشتگ زدن هستند؛ هشتگ هایی که اغلب در توئیتر گذاشته می شود و به مسائل روز و درجه یک کشور ایران می پردازند. حال آنکه این موضوع پرداخت شده در هشتگ آنها اصلا حال و روز مردم ایران و کهگیلویه و بویراحمد نیست.

 

این فعال و کارشناس ارشد عرصه فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال های گذشته ما در سطح ملی درگیر مسائل و حوادث مختلفی بودیم و فردی که در کهگیلویه و بویراحمد بود اطلاعی از آن نداشت که پشت پرده این فعالیت ها کیست، اما آنالیز دقیق پایشگر ها در شبکه های اجتماعی مختلف به ما رساند که دشمنان ما در حال اجرای طرح های سازماندهی شده قوی در حوزه فضای مجازی هستند و عملا جمهوری اسلامی در نقطه عطف یک جنگ نا متقارن قرار دارد . 

 

محمدی ادامه داد: از سال گذشته که روند شکل گیری شبکه سایبری انقلاب اسلامی دنبال شد، هشتگ ها و ترند از دست شبکه های معاند بیرون آمد و توانستیم بخش زیادی از فضای نامتقارنی که در دست دشمن بود را به گنجینه دارایی های مجازی خود برگردانیم.

 

وی افزود: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد ما توانستیم چند هشتگ را بعنوان مطالبات مردمی ترند جهانی توئیتر کنیم و مطالبات مردمی را وارد فضای جریان سازی رسانه ای کنیم که هنوز هم این روند ادامه دارد.

 

 مسئول شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما اصطلاحا  به این فعالیت ها "نفس تنگی منافقین در شبکه های اجتماعی" می گوییم .

 

محمدی گفت:در پلتفرم مطرحی که مخاطب زیادی در کشور دارد، 80 درصد جامعه مخاطبین آن ایرانی هستند؛ ما قبل از این پلتفرم در هیچ شبکه اجتماعی شاهد نبودیم که در آن نوعی ارتباط یک طرفه به شکل کانال شکل بگیرد در صورتی که بنای ساخت شبکه های اجتماعی بر ارتباط دوسویه بود و در شبکه های مختلف شاهد چنین موضوع بوده و هستیم اما در این نوع معادله دیگر ما با سطح دیگری از ارتباط روبرو شدیم.

 

وی گفت: عملا کانال برای جامعه ایرانی طراحی شد تا قبل از اتفاقات دی ماه 96 که در کشور رخ داد مدیر کانال تنها دسترسی به چندصد مخاطب آخر کانال خود داشت اما در سال 96 و اتفاقات رخ داده در انتهای این سال، عملا دسترسی را آزاد کردند و اطلاعات کامل مخاطبان کانال در اختیار مدیران قرار گرفت و یک بانک اطلاعاتی محلی تحت عنوان ثبت احوال محلی در اختیار مدیران کانال قرار گرفت، بدون اینکه نظارتی ایجاد شود.

 

فعال عرصه رسانه و شبکه های اجتماعی استان گفت: در همین شبکه اجتماعیم وقتی آمارها را آنالیز می کنیم به این نکته می رسیم که 62 و نیم درصد مخاطبین زیر 18 سال یعنی قشر دانش آموز هستند و 48 درصد از مردم شهری مانند تهران که از یک نوع شبکه اجتماعی استفاده میکنند، عضو این شبکه هستند یعنی هر چه شهرها توسعه یافته تر شوند، مشارکت و عضویت آنها در شبکه های اجتماعی دارای ماهیت خاص پایین تر و کمتر می شود.

 

محمدی تصریح کرد: در خود آمریکا ما شاهد هستیم که  استفاده از شبکه های ایمیلی منسوخ نشده است اما در ایران مگر در بین جوامع دانشگاهی این استفاده منسوخ شده است، استفاده از شبکه های اجتماعی در کشورهای توسعه یافته مگر با ارائه کد ملی امکان پذیر نیست اما ایران آزاد ترین کشور برای استفاده از شبکه های اجتماعی است.

 

مسئول شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمارهای غیر رسمی حاکی از استفاده برخی افراد از شماره های مجازی برای ورود به شبکه های اجتماعی است یعنی به صورت عملی ماهیت افراد در شبکه های اجتماعی در ایران می تواند پنهان باشد .

 

محمدی گفت:ما با تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب از سال گذشته تاکنون که در تمامی شهرها و استانها فعال شدیم،  خیلی از فضا را به سمت جریان انقلابی تغییر دادیم خیلی از موضوعات را توانستیم روی آنها دست بگذاریم و حتی عملیات روانی ایجاد کنیم و نتایج خیلی خوبی از عملکرد این شبکه بدست آمد.

 

وی تصریح کرد: الان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب با تدابیری هوشمندانه، وظیفه امثال بنده را  بعنوان یک جوان انقلابی این دانستند که حضور هوشمندانه در این فضا داشته باشم، نیاز است که این حضور به یک حضور جدی تبدیل شود که یکی از اهداف این همایش در کنار ایجاد شور و نشاط این است که ما از فضای سنگری خودمان وارد فضای جبهه ای شویم.

 

محمدی گفت: آمار و اطلاعات ما نشان می دهد که یکی از فعال ترین شهرستان های استان در استفاده از فضای مجازی و عناوینی که خیلی در فضای مجازی استفاده می شود، بهمئی است.

 

وی افزود: کانال های بسیاری متعددی به اسم بهمئی در سراسر استان داریم که در هیچ شهرستانی این تنوع و خاصیت را نداریم و آمار ما نشان می دهد که بهمئی رتبه یک بین شهرستان ها از لحاظ تعدد کانال و میزان مخاطب به اسم خود را داراست یعنی یک غنای بسیار خوب در حوزه ای گسترده از منطقه وجود دارد و این غنا باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: ما انتظار داریم شبکه ای که تحت عنوان شمسا شکل گرفته و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فضای مجازی انقلاب اسلامی وجود دارد، شماها بعنوان فعالان این مجموعه بیایید و دست به کار شوید، هدایت شوید، آموزش های لازم را به شکل حضوری و مجازی تدارک می بینیم تا بتوانیم در این حوزه به یک سرمنزل مقصود برسیم.  

 

,

محمود محمدی ابتدا با تشریح شاکله شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی برای فعالان فضای مجازی بهمئی، از رویارویی فرزندان انقلاب با جبهه های منافقین و سایر شبکه های ضد انقلاب سخن گفت.

,

 

,

وی تصریح کرد: در کلیپ های منتشر شده از منافیق در کشور آلبانی شما عملا می بینید یک سری افراد حتی مسن هستند که پشت سیستم های رایانه ای نشسته  و در حال هشتگ زدن هستند؛ هشتگ هایی که اغلب در توئیتر گذاشته می شود و به مسائل روز و درجه یک کشور ایران می پردازند. حال آنکه این موضوع پرداخت شده در هشتگ آنها اصلا حال و روز مردم ایران و کهگیلویه و بویراحمد نیست.

,

 

,

این فعال و کارشناس ارشد عرصه فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال های گذشته ما در سطح ملی درگیر مسائل و حوادث مختلفی بودیم و فردی که در کهگیلویه و بویراحمد بود اطلاعی از آن نداشت که پشت پرده این فعالیت ها کیست، اما آنالیز دقیق پایشگر ها در شبکه های اجتماعی مختلف به ما رساند که دشمنان ما در حال اجرای طرح های سازماندهی شده قوی در حوزه فضای مجازی هستند و عملا جمهوری اسلامی در نقطه عطف یک جنگ نا متقارن قرار دارد . 

,

 

,

محمدی ادامه داد: از سال گذشته که روند شکل گیری شبکه سایبری انقلاب اسلامی دنبال شد، هشتگ ها و ترند از دست شبکه های معاند بیرون آمد و توانستیم بخش زیادی از فضای نامتقارنی که در دست دشمن بود را به گنجینه دارایی های مجازی خود برگردانیم.

,

 

,

وی افزود: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد ما توانستیم چند هشتگ را بعنوان مطالبات مردمی ترند جهانی توئیتر کنیم و مطالبات مردمی را وارد فضای جریان سازی رسانه ای کنیم که هنوز هم این روند ادامه دارد.

,

 

,

 مسئول شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما اصطلاحا  به این فعالیت ها "نفس تنگی منافقین در شبکه های اجتماعی" می گوییم .

,

 

,

محمدی گفت:در پلتفرم مطرحی که مخاطب زیادی در کشور دارد، 80 درصد جامعه مخاطبین آن ایرانی هستند؛ ما قبل از این پلتفرم در هیچ شبکه اجتماعی شاهد نبودیم که در آن نوعی ارتباط یک طرفه به شکل کانال شکل بگیرد در صورتی که بنای ساخت شبکه های اجتماعی بر ارتباط دوسویه بود و در شبکه های مختلف شاهد چنین موضوع بوده و هستیم اما در این نوع معادله دیگر ما با سطح دیگری از ارتباط روبرو شدیم.

, ؛,

 

,

وی گفت: عملا کانال برای جامعه ایرانی طراحی شد تا قبل از اتفاقات دی ماه 96 که در کشور رخ داد مدیر کانال تنها دسترسی به چندصد مخاطب آخر کانال خود داشت اما در سال 96 و اتفاقات رخ داده در انتهای این سال، عملا دسترسی را آزاد کردند و اطلاعات کامل مخاطبان کانال در اختیار مدیران قرار گرفت و یک بانک اطلاعاتی محلی تحت عنوان ثبت احوال محلی در اختیار مدیران کانال قرار گرفت، بدون اینکه نظارتی ایجاد شود.

,

 

,

فعال عرصه رسانه و شبکه های اجتماعی استان گفت: در همین شبکه اجتماعیم وقتی آمارها را آنالیز می کنیم به این نکته می رسیم که 62 و نیم درصد مخاطبین زیر 18 سال یعنی قشر دانش آموز هستند و 48 درصد از مردم شهری مانند تهران که از یک نوع شبکه اجتماعی استفاده میکنند، عضو این شبکه هستند یعنی هر چه شهرها توسعه یافته تر شوند، مشارکت و عضویت آنها در شبکه های اجتماعی دارای ماهیت خاص پایین تر و کمتر می شود.

,

 

,

محمدی تصریح کرد: در خود آمریکا ما شاهد هستیم که  استفاده از شبکه های ایمیلی منسوخ نشده است اما در ایران مگر در بین جوامع دانشگاهی این استفاده منسوخ شده است، استفاده از شبکه های اجتماعی در کشورهای توسعه یافته مگر با ارائه کد ملی امکان پذیر نیست اما ایران آزاد ترین کشور برای استفاده از شبکه های اجتماعی است.

,

 

,

مسئول شبکه فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمارهای غیر رسمی حاکی از استفاده برخی افراد از شماره های مجازی برای ورود به شبکه های اجتماعی است یعنی به صورت عملی ماهیت افراد در شبکه های اجتماعی در ایران می تواند پنهان باشد .

,

 

,

محمدی گفت:ما با تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب از سال گذشته تاکنون که در تمامی شهرها و استانها فعال شدیم،  خیلی از فضا را به سمت جریان انقلابی تغییر دادیم خیلی از موضوعات را توانستیم روی آنها دست بگذاریم و حتی عملیات روانی ایجاد کنیم و نتایج خیلی خوبی از عملکرد این شبکه بدست آمد.

,

 

,

وی تصریح کرد: الان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب با تدابیری هوشمندانه، وظیفه امثال بنده را  بعنوان یک جوان انقلابی این دانستند که حضور هوشمندانه در این فضا داشته باشم، نیاز است که این حضور به یک حضور جدی تبدیل شود که یکی از اهداف این همایش در کنار ایجاد شور و نشاط این است که ما از فضای سنگری خودمان وارد فضای جبهه ای شویم.

,

 

,

محمدی گفت: آمار و اطلاعات ما نشان می دهد که یکی از فعال ترین شهرستان های استان در استفاده از فضای مجازی و عناوینی که خیلی در فضای مجازی استفاده می شود، بهمئی است.

,

 

,

وی افزود: کانال های بسیاری متعددی به اسم بهمئی در سراسر استان داریم که در هیچ شهرستانی این تنوع و خاصیت را نداریم و آمار ما نشان می دهد که بهمئی رتبه یک بین شهرستان ها از لحاظ تعدد کانال و میزان مخاطب به اسم خود را داراست یعنی یک غنای بسیار خوب در حوزه ای گسترده از منطقه وجود دارد و این غنا باید مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

وی سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: ما انتظار داریم شبکه ای که تحت عنوان شمسا شکل گرفته و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فضای مجازی انقلاب اسلامی وجود دارد، شماها بعنوان فعالان این مجموعه بیایید و دست به کار شوید، هدایت شوید، آموزش های لازم را به شکل حضوری و مجازی تدارک می بینیم تا بتوانیم در این حوزه به یک سرمنزل مقصود برسیم.  

,

 

,

از وزیر ارتباطات بپرسید چرا شارژ های اینترنت شبانه به قیمت نیم بها و تخفیف ویژه به شهروندان می فروشید؟

, از وزیر ارتباطات بپرسید چرا شارژ های اینترنت شبانه به قیمت نیم بها و تخفیف ویژه به شهروندان می فروشید؟,

 

,

در ادامه برنامه مدرس مطرح سواد رسانه ای و کارشناس متخصص مبارزه با آسیب های اجتماعی به تشریح وضعیت وخیم فضای مجازی در کشور پرداخت.

,

 

,

 رحمان اکبری با بیان اینکه اینستاگرام هنجار شکن ترین شبکه اجتماعی است، گفت: تمامی فاکتورهای تبلیغات، فنون اقناع مخاطب و روانشاسی رنگ ها در اینستاگرام بکار رفته است.

,

 

,

وی با بیان اینکه فضای مجازی سبک زندگی اسلامی ما مورد تهدید جدی قرار داده است، افزود: به آقای وزیر ارتباطات بگویید اگر دنبال کنترل فضای مجازی هستید، چرا شارژ های اینترنت شبانه به قیمت نیم بها و تخفیف ویژه به شهروندان می فروشید؟

,

 

,

در ادامه این همایش گروه هنر ماندگار شهرستان بهمئی به اجرای نمایش طنز با موضوع آسیب های فضای مجازی در خانواده پرداختند.

,

 

,

در پایان همایش از تعدادی از فعالان عرصه فضای مجازی شهرستان تجلیل شد و شرکت کنندگان بعد از اتمام همایش از نمایشگاه عکس آسیب های فضای مجازی بازدید کردند.

,

 

,

در ادامه تصاویر بیشتری از اولین همایش فعالان فضای مجازی شهرستان بهمئی مشاهده کنید:

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه