اخبار داغ

کارشناسان سازمان ملل تحلیل می کنند؛

همدستی سیاستمداران واشنگتن در خشونت های جاری آمریکا/ بیماری روانیِ تیراندازان، بهانه ای برای برتری جویی سفیدپوستان آمریکایی

همدستی سیاستمداران واشنگتن در خشونت های جاری آمریکا/ بیماری روانیِ تیراندازان، بهانه ای برای برتری جویی سفیدپوستان آمریکایی
کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد معتقدند که تعصب منجر به همدستی سیاستمداران در خشونت های جاری می شود و اقلیت های نژادی، قومی و مذهبی را به حاشیه می کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد (UN) معتقدند که تعصب منجر به همدستی سیاستمداران در خشونت های جاری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, UN,

گروهی از این کارشناسان در واکنش به تیراندازی های گسترده در تگزاس و اوهایو، آنها را عامل افزایش استفاده از زبان تفرقه افکن و همچنین تلاش برای به حاشیه کشاندن اقلیت های نژادی، قومی و مذهبی دانستند.

,

کارگروه متخصصان نژاد مردم آفریقا طی بیانیه ای اظهار داشت که آنها (تیراندازان) آمریکا را به سخن گفتن درباره این خشونت های بدون تعلل به عنوان یک مسئله برتری جویی سفیدپوستان و نژادپرستی ترغیب می کنند، بنابراین امتناع از انجام اقدام فوری و مستقیم به منظور پیشگیری از اقدامات بیشتر تروریسم داخلی، همدستی در خشونت را تشدید می کند.

,

"تِندای آچیوم" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی طی بیانیه ای مشترک، استفاده از سخنان تنفرآمیز در سخنرانی سیاسی را محکوم کرد و اعلام نمود که ناشکیبایی، تعصب و نژادپرستی از سوی سیاستمداران و رهبران برای تأمین یا حفظ حمایت مردم، افرادی را تحویل می دهد که در خشونت های جاری شریک هستند.

,

"احمد رِید" رئیس کارگروه متخصصان در واکنش به قتل عام در دِیتون، اوهایو و اِل پاسو شهر مرزی آمریکا و مکزیک با بیان اینکه دائمی کردن نژادپرستی منجر به دائمی شدن خشونت می شود، گفت: "آمریکا باید تأثیر مستقیمی که نژادپرستی، بیگانه هراسی و ناشکیبایی در ارتقاء خشونت و ایجاد ترس و بی ثباتی در جوامع اقلیت های قومی و مذهبی دارد را بشناسد."

,

این گروه، نظریه چندین سیاستمدار آمریکایی طی هفته جاری که علت تیراندازی های گسترده را با استناد به بیانیه اخیر انجمن روانشناسی آمریکا بیماری روانی دانستند، زیر سؤال برد و گفت که ارتباط بین تیراندازی های گسترده و ایدئولوژی افراط گرایی سفیدپوستان به خوبی برقرار شده است.

,

به گفته کارشناسان، چنین قساوت هایی در پلتفرم های رسانه ای سفیدپوستان ملی گرای آمریکا جشن گرفته می شود و ایده های آنها و جنبش های پوپولیستی که به مهاجمان تیراندازی های گسترده الهام می بخشد را ترویج می دهد. بازتاب این امر در مانیفست ها و پست های شبکه های اجتماعی آنها هویدا است.

,

گزارشگر ویژه و اعضای کارگروه سازمان ملل به خانواده ها، دوستان و قربانیان تیراندازی تسلیت گفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه