اخبار داغ

گزارشی از اردوی جهادی دانشجویی در تربت حیدریه

آمده‌اند بسازند تا ساخته شوند

آمده‌اند بسازند تا ساخته شوند
گروه جهادی قافله خاکی با بیش از ۱۵۰ جهادگر بسیجی اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، ارتشی، سپاهی و سایر اقشار مختلف از جوانان، این روزها در یکی از روستاهای دور افتاده بخش کدکن تربت حیدریه حضور یافتند تا مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب تحقق بخشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در سومین جمعه از دومین ماه فصل تابستان همراه با خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه تربت حیدریه در یک تور رسانه ای و در فضایی صمیمی و با نشاط همراه شدیم تا گزارشی از فعالیت اردوهای جهادی بسیج سازندگی شهرستان تربت حیدریه در نشریات و جراید محلی و خبرگزاری های استانی و ملی منعکس کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اردوهای جهادی مقدمه ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه جهادی است، که به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت‌زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌انجامد.

,

 

,

تنها منفعت مردم از معادن غنی روستا گرد و خاک و بیماری است

, تنها منفعت مردم از معادن غنی روستا گرد و خاک و بیماری است,

, ,

روستای تلخ بخش در ۸۵ کیلومتری شمال غربی تربت حیدریه و ۱۵ کیلومتری شهر کدکن با بیش از ۴۰۰ خانوار و جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر یکی از دور افتاده ترین و محرومترین روستاهای این شهرستان و منطقه هدف اردوهای جهادی بسیج سازندگی است.

,

 

,

این روستا دارای معادن غنی سنگ مرمر و کروم است که به گفته اهالی علی رغم نزدیکی معادن به روستا هیچ اشتغالی برای جوانان آن روستا ایجاد نکرده و افراد غیر بومی در آن اشتغال دارند و تنها منفعت این معادن غنی گرد و خاکی است که عموما در ۷ ماه ابتدایی سال نصیب مردم روستا می شود و آسیب جدی برای کودکان و سالمندان دارد.

,

 

,

در این گزارش قصد بررسی مشکلات این روستا و معضلاتی که برای مردم محروم آن بوجود امده را نداریم اما نظر به اینکه یکی از اهداف اصحاب رسانه و همچنین اردوهای جهادی درک از نزدیک مشکلات مردم و انتقال به مسوولان است به وضوح گرد و خاک ناشی از فعالیت معادن و تخریب منطقه بکر و تفریحی را دیدیم و منتقل کردیم تا شاید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

,

 

,

قافله خاکی از جنس نخبگان

, قافله خاکی از جنس نخبگان,

, ,

گروه جهادی قافله خاکی با بیش از ۱۵۰ جهادگر بسیجی اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، ارتشی، سپاهی و سایر اقشار مختلف از جوانان، این روزها در یکی از روستاهای دور افتاده بخش کدکن تربت حیدریه حضور یافتند تا مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب تحقق ببخشند.

,

 

,

گروه‌های جهادی دانش آموزی و دانشجویی در قالب اردوهای جهادی همه دغدغه ها و علایق و سلایق را توانسته اند پوشش بدهند، هم همان‌هایی که دغدغه آجر روی آجر گذاشتن دارند و هم‌آن‌های که دغدغه کارآفرینی دارند. همه این سلایق در کنار هم و باهم به فکر خدمتی به هموطنان خود هستند.

,

 

,

در این گروه جهادی از رتبه دو رقمی کنکور سراسری در سال ۹۸ و افسران ارشد ارتش و فارغ التحصیل دانشگاه امام علی علیه السلام گرفته تا دیگر دانشجویان و دانش آموزان محصل، استا بنا، خطاط، خیاط، پزشک و پرستار و لوله کش و برقکار همه آمدند تا نقشی کوچک در محرومیت زدایی از چهره یک روستا داشته باشند.

,

 

,

کار برای مردم محروم لذت بخش است

, کار برای مردم محروم لذت بخش است,

, ,

سعید محمدی رتبه ۶۲ کنکور سراسری امسال در رشته علوم تجربی است که بهمراه چند تن از همکلاسی های خود که آنها هم رتبه های زیر هزار داشتند هدف حضور در این اردوی جهادی را به نوعی تزکیه نفس و خودسازی عنوان کرد و گفت: هرچند کار کردن در دمای گرم تابستان سخت و طاقت فرساست اما طعم شیرین خدمت به مردم محروم یک روستای دورافتاده همه این سختی ها را لذت بخش می کتد، بطوری که عصرها فارغ از خستگی کار و تلاش، خرسند از یک خدمت به مردم، مشغول مسابقه فوتبال می شویم.

,

 

,

این چهره علمی عنوان داشت: اردوهای جهادی به نوعی تزکیه نفس و خودسازی است و افراد حاضر در این اردوها در مدت یک هفته تا ۱۰ روز خود را می سازند تا بتوانند جامعه و آینده کشور را بسازند.

,

 

,

ادامه جهاد در سنگر سازندگی و محرومیت زدایی

, ادامه جهاد در سنگر سازندگی و محرومیت زدایی,

, ,

رسول علوی  فارغ التحصیل دانشگاه امام علی علیه السلام و افسر یگان ارتش که در ستاد کل خدمت می کند برگزاری این اردوها را یک فعالیت فرهنگی و تربیتی عنوان و اظهار داشت: کار فرهنگی و عمرانی به خصوص برای مردم روستاهای دور افتاده یک ضرورت است که متاسفانه از سوی مسوولان در دولت های مختلف به فراموشی سپرده شده و بر همین اساس یکی از ماموریت های مهم بسیج سازندگی در اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت زدایی انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه خدمت به مردم ارتشی و سپاهی ندارد، گفت: ارتش و سپاه هر دو یک لشکر الهی هستند و دوست و دشمن به وضوح دیدند که امسال در حوادث ناشی از سیل چگونه برادرانه و خاضعانه در کنار هم به یاری سیل زدگان شتافتند.

,

 

,

رسول با اشاره به اینکه چهارمین سال متوالی است در این اردوها شرکت می کند؛ افزود: با خود عهد بستم در هر کجای ایران که باشم ایام برگزاری این اردوهای جهادی مرخصی بگیرم و با تمام توان به یاری همنوعان خود که چشم امیدشان به نیروهای انقلابی و جهادی است بشتابم.

,

 

,

اعزام ۲۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده کشور

, اعزام ۲۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده کشور,

, ,

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه امسال ۲۰ گروه جهادی بسیج سازندگی این شهرستان به مناطق سیل زده کشور اعزام می شوند، افزود: این گروهها شامل دانشجویان، محلات و سایر اقشار بسیج هستند که برای ساخت ۳۰ باب منزل مسکونی و مرمت و بهسازی منازل آسیب دیده ناشی از سیل به مناطق سیل زده اعزام می شوند.

,

 

,

سرهنگ علی نیک یاد تصریح کرد: در کنار این اقدامات پروژه های عام المنعه از قبیل ساخت غسالخانه، سرویس های بهداشتی و مسجد و حسینیه ها و همچنین ویزیت بیماران و تحویل داروی رایگان به افراد نیازمند نیز انجام می شود.

,

 

,

فعالیت گروه جهادی قافله خاکی در ۶۰ عرصه

, فعالیت گروه جهادی قافله خاکی در ۶۰ عرصه,

, ,

فرمانده سپاه تربت حیدریه که در جمع جهادگران بسیجی گروه قافله خاکی حضور یافته بود به فعالیت این گروه اشاره کرد و افزود: این گروه با بیش از ۱۵۰ جهادگر بسیجی در مدت یک هفته بصورت شبانه روز در ۶۰ عرصه عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی فعالیت می کنند که بناست در ساخت منازل مسکونی برای سیل زدگان هم مشارکت داشته باشند.

,

 

,

وی یکی از ویژگی های شاخص این گروه جهادی را برنامه های فرهنگی و معنوی آن دانست و افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف این گروهها تزکیه و خودسازی است برنامه های معنوی و فرهنگی که به خصوص شب ها بعد از اقامه نماز مغرب برگزار می شود در روحیه این جوانان تاثیر بسزایی داشته است.

,

 

,

تحقق گام دوم انقلاب با جوانان

, تحقق گام دوم انقلاب با جوانان,

, ,

سرپرست گروه جهادی قافله خاکی در این خصوص اظهار داشت: این گروه جهادی در سال ۱۳۹۰ در قالب بسیج دانش آموزی تاسیس شد و بعد از ۹ سال از حیات خود در حال حاضر متشکل از ۱۵۰ نفر دانش آموز، دانشجو، طلبه و معلم همه ساله در فصل تابستان در عرصه های محرومیت زدایی فعالیت می کنند.

,

 

,

محمود اشرف زاده گفت: جهادگران بسیجی امسال هم طبق سنوات گذشته با اعزام ۱۵۰ نفر به روستای تلخ بخش از توابع بخش کدکن تربت حیدریه اعزام شدند و در مدت ۷ شبانه روز بصورت مداوم در عرصه های عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، کمک به احداث و بهسازی منازل محرومین، جمع اوری محصولات کشاورزی و فرهنگی و ورزشی فعالیت دارند.

,

 

,

وی بیان کرد: گروه جهادی قافله خاکی بعنوان یکی از بزرگترین گروههای جهادی کشور در سالهای ۹۴ و ۹۵ گروه موفق جهادی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شد.

,

, ,

اشرف زاده از مهمترین اهداف برگزاری این اردوها را تحقق گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند آینده کشور را جوانان امروز می سازند لذا آشنایی این قشر از جامعه با مشکلات مردم بخصوص مناطق محروم علاوه بر کادرسازی مناسب برای نظام، مدیرانی دلسوز و مردمی تربیت خواهد کرد.

,

 

,

سرپرست گروه جهادی قافله خاکی هدف مهم دیگر این فعالیتها را تمرین واگذاری مسوولیتها به جوانان و ارایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و دعوت عملی از مردم به انقلاب و اهداف نظام عنوان کرد.

,

, ,

اکنون که نزدیک به غروب خورشید است و آفتاب می رود تا فردا صبح طلوعی دوباره برای تلاشی مجدد داشته باشد خبرنگاران و اصحاب رسانه هم از این موضوع خرسندند که به سهم خودشان و با قلم و دوربین خود بخش کوچکی از فعالیت یکی از بزرگترین گروههای جهادی را به تصویر کشیدند تا بارقه های امید به پیشرفت و سازندگی و رفع محرومیت را منعکس کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه