اخبار داغ

گزارش دانا از ادامه سیاست غلط روحانی در مواجهه با غرب؛

درخت برجام دولتی ها و تنها چند برگ باقی مانده/ هانی زاده: دشمنی غرب، با ملت ایران است نه با یک جریان سیاسی خاص

درخت برجام دولتی ها و تنها چند برگ باقی مانده/ هانی زاده: دشمنی غرب، با ملت ایران است نه با یک جریان سیاسی خاص
بعد از خروج یک طرفه آمریکا از برجام دیگر طرف های‌ اروپایی وعده هایی را در جهت تضمین منافع ایران از این معاهده بین المللی دادند که متاسفانه هیچ کدام از این وعده ها تا کنون تحقق نیافته است، لذا انتظار می رود دولتمردان نگاه خود را به داخل کشور معطوف کنند تا به غرب.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته، طرف های‌ اروپایی حاضر در برجام در مسیر سه نشست در بروکسل، وین و نیویورک و در سه بیانیه ۹، ۱۰ و ۱۲ بندی مواردی را متعهد شدند تا منافع ایران از برجام را تامین کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 علی رغم گذشت بیش از یک سال و سه ماه، تنها نتیجه این همه وعده، تعهد و بیانیه، سازوکاری است به نام اینستکس(ساحات) که از آن هم آبی برای ما گرم نشد.

,

سه کشور اروپایی عضو برجام به زعم خودشان تلاش های زیادی را در راستای جلوگیری از فروپاشی کامل توافق هسته ای برجام و یافتن مسیری برای مجاب کردن آمریکا به کاهش سطح تنش ها انجام داده اند، اما طرف های اروپایی بعد از خروج یک طرفه ترامپ از برجام نتوانستند نقش آفرینی کنند.

,

شرکت های اروپایی اعم از توتال، انی، زیمنس، ایرباس، آلیانتس، ساگا، دنیلی و مرسک نیز زمانی که خود را در معرض تهدیدها و تحریم های آمریکا دیدند، تصمیم گرفتند تا فعالیت های خود را در ایران متوقف و از کشور خارج شوند.

,

جمهوری اسلامی ایران در این مدت با وجود صبری که از خود نشان داده، دست بسته ننشسته است و شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری در بیانیه‌ای ضمن اعلام کاهش تعهدات برجامی ایران ضرب العجل ۶۰ روزه‌ای را برای طرف های باقیمانده در توافق برجام جهت عملیاتی کردن وعده هایشان تعیین کرد.

,

بعد از اتمام مهلت 60 روزه ایران، اروپایی ها غیر از اعلام این که سازوکار مالی اینستکس وارد مرحله عملیاتی شده است، هیچ اقدام عملی دیگری را ترتیب ندادند و در واقع ضرب العجل ایران را جدی نگرفتند.

,

 بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده، ایران گام دوم خود را در جهت کاهش تعهدات برجامی ذیل چارچوب قوانین مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل برداشت.

,

  رئیس جمهور ایران ۱۲ تیر ماه در نشست هیئت دولت اعلام کرد: "سطح غنی‌سازی ایران دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود و به هر مقدار که نیاز داشته باشیم این میزان را افزایش می دهیم و اگر طرف های اروپایی از 16 تیر ماه به تمامی تعهدات خود عمل نکنند، رآکتور اراک به شرایط قبل خود بازخواهد گشت.

,

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در همین رابطه در گفت و گویی اعلام کرد که "سطح غنی سازی از 3.67 عبور کرده است و غنای مواد تولید شده حدوداً به 4.5 درصد رسیده است" که حتی بعد از آن آژانس بین المللی انرژی اتمی افزایش سطح غنی سازی ایران به 4.5 درصد را تائید کرد.

,

شیفتگان اروپا وابستگی خود را ثابت می کنند/ دشمنی غرب، با ملت ایران است نه با یک جریان سیاسی خاص

, شیفتگان اروپا وابستگی خود را ثابت می کنند/ دشمنی غرب، با ملت ایران است نه با یک جریان سیاسی خاص ,

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با .... در رابطه با دلداگی برخی از دولت مردان به طرف های اروپایی اظهار داشت: اگر کسانی در بدنه دولت همچنان شیفته غرب هستند، طبیعتاً این افراد یا وابستگی خود را ثابت می کنند یا اساساً از مسائل سیاسی اطلاع کافی ندارند.

,

وی تصریح کرد: تجریه 40 سال گذشته نشان داده است که کشورهای غربی همواره به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران و سیطره بر مقدرات ملت ایران هستند و تنها به منافع خودشان فکر می کنند.

,

این کارشناس با بیان این که باید تجربه 4 دهه جمهوری اسلامی ایران برای همه دولت مردان و همه طیف های سیاسی ثابت شده باشد گفت: ملت ایران بعد از انقلاب 1357 و همچنین تحمیل جنگ 8 ساله قدرت های استکباری علیه ملت ایران، محاصره اقتصادی و منع صادرات نفت ایران همه و همه نشان می دهد که دشمنی غرب یک دشمنی با ملت ایران است نه با یک جریان سیاسی خاص.

,

عده ای در داخل منتظر سیگنال هایی از سوی غرب هستند

, عده ای در داخل منتظر سیگنال هایی از سوی غرب هستند,

هانی زاده با تاکید بر این که اورپایی ها در طول مذاکرات هسته ای تلاش داشتند تا بالاترین امتیاز را از ایران بگیرند افزود: طرف اروپایی بعد از برجام هم به هیچ یک از تعهدات خودش عمل نکرد، اما متاسفانه همچنان افرادی در داخل هستند که انتظار دارند که یک سری سیگنال هایی از سوی غرب ارسال شود تا به دامان غرب تکیه کنند و در آغوش آن ها قرار بگیرند که این اشتباه بزرگی است.

,

وی ادامه داد: باید در این رهگذر، همواره به رهنمودهای رهبر انقلاب چشم دوخت که یک شاخصه بسیار روشن و یک قطب نمای کاملاً دقیقی از رفتار توهین آمیز غرب نسبت به ملت ایران را در دست دارند و به خوبی ماهیت غرب را تشریح می کنند و همچنین سیاست ها غرب را بیش از همه ی جریان ها و شخصیت های سیاسی می دانند.

,

کشورهای اروپایی تابعی از سیاست های آمریکا هستند

, کشورهای اروپایی تابعی از سیاست های آمریکا هستند,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "آیا کشورهای اروپایی توان تامین منافع برجامی ایران را دارند؟" گفت: تا کنون ثابت شده است که کشورهای اروپایی همواره تابعی از سیاست های آمریکا هستند، منتهی آمریکا با شیوه خشن تری به دنبال اعمال قدرت است؛ اما کشورهای اروپایی به صورت نرم تر و موذیانه تر سعی می کنند که از زیر بار تعهدات خودشان شانه خالی کنند.

,

کارشناس مسائل بین الملل در تشریح سیاست های مغرضانه و زیاده خواه انگلیس بیان داشت: ماهیت رژیم استعمارگر و پیر انگلیس با توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق برای ملت ایران آشکار شده است؛ فرانسه و سایر کشورها هم به هر حال دارای یک سری منافعی هستند، اما عاقلانه تر از آمریکا و انگلیس عمل می کنند ولی به هر حال در طول زمان چهره واقعی این کشورهای اروپایی برای ایران مشخص خواهد شد.

,

با این وجود برخی از دولت مردان همچنان به وعده های طرف اروپایی دلباخته و از آن انتظار فتح الفتوح دارند و همواره ندای مذاکره سر می دهند؛ معلوم نیست این گروه تا چه زمانی می خواهند اروپا را بیآزمایند، اروپایی که تا الآن هیچ قدمی در راستای تعهدات برجامی خود برنداشته است.

, با این وجود برخی از دولت مردان همچنان به وعده های طرف اروپایی دلباخته و از آن انتظار فتح الفتوح دارند و همواره ندای مذاکره سر می دهند؛ معلوم نیست این گروه تا چه زمانی می خواهند اروپا را بیآزمایند، اروپایی که تا الآن هیچ قدمی در راستای تعهدات برجامی خود برنداشته است.,


به عبارت دیگر می توان گفت منافع کشورهای اروپایی نیز در دست آمریکا است و این کشورها حاضر نیستند از منافع خود چشم پوشی کنند در حقیقت کشورهای های اروپایی عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکایی ها هستند.

,
, به عبارت دیگر می توان گفت منافع کشورهای اروپایی نیز در دست آمریکا است و این کشورها حاضر نیستند از منافع خود چشم پوشی کنند در حقیقت کشورهای های اروپایی عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکایی ها هستند.,

از ابتدا هم مشخص بود که طرف اروپایی قادر به اداره برجام بدون آمریکا نیست، یعنی توان تامین منافع ایران از برجام را ندارد و تنها به دادن وعده های پوچ و توخالی بسنده می کند.

, از ابتدا هم مشخص بود که طرف اروپایی قادر به اداره برجام بدون آمریکا نیست، یعنی توان تامین منافع ایران از برجام را ندارد و تنها به دادن وعده های پوچ و توخالی بسنده می کند.,

حال توقعی که می توان از دولت و دستگاه دیپلماسی داشت این است که حل مشکلات داخلی را به مذاکره با چشم آبی ها گره نزد زیرا اروپایی ها نقش پلیس خوب را در جهت اجرای سیاست های آمریکا به خوبی اجرا می کنند.

, حال توقعی که می توان از دولت و دستگاه دیپلماسی داشت این است که حل مشکلات داخلی را به مذاکره با چشم آبی ها گره نزد زیرا اروپایی ها نقش پلیس خوب را در جهت اجرای سیاست های آمریکا به خوبی اجرا می کنند.,

 

,

انتهای پیام/ رستمی

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه