اخبار داغ

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

دیانت، شجاعت و دقت از صفات یک خبرنگار خوب است/ خبرنگاران نقطه امید مظلومان هستند

دیانت، شجاعت و دقت از صفات یک خبرنگار خوب است/ خبرنگاران نقطه امید مظلومان هستند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت : خبرنگار واقعی یک نقطه امیدی برای خیلی از انسانهایی است که حقشان تضییع و مورد ظلم واقع شده است که نمونه آن را در عهدنامه مالک اشتر می بینید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و اعیاد ماه ذی الحجه اظهار داشت: شما خبرنگاران در جامعه ارزشمند، دلسوز و وظیفه محور هستید.
وی به محور شغلی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: کسی که تاثیر می گذارد دغدغه ها و علاقمندی هایی دارد و بر اساس آن پا به عرصه می گذارد و این علاقمندی ها می تواند به یکی از بهترین کارها تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: ما نسبت به جامعه اطراف خود مسئولیت ها و ماموریتهایی داریم که می تواند در شغل شما به بهترین وجه تبیین شده و به انجام برسد‌.

,

علیدادی سلیمانی با اشاره به چیستی خبر افزود: خبر یک محتوای کلمه است که تعریف دارد و وقتی یک پسوند نگار به خبر اضافه کنیم این خبر یک بار و معنای دیگر پیدا می کند و کسانی که به این صنف ورود پیدا می کنند مسئولیت های بسیار سختی در این حوزه انجام می دهند.

,

وی بیان داشت: هر چه در این شغل خبرنگاری حساسیت و دقت مراعات شود این شغل به همان اندازه ارزشمند می شود و هرچه از این حساسیت ها فاصله گرفته شود از آن جایگاه واقعی فاصله گرفته ایم.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان عنوان کرد: یک خبرنگار به معنی واقعی کلمه با دغدغه هایی که در جامعه نسبت به همنوعان خود دارد می خواهد مسائل را طوری سامان داده و به سمت و سوی هدایت کند تا به نتیجه رسد.

,

علیدادی سلیمانی دیانت را یکی از شروطی دانست که خبرنگار باید آن را مدنظر قرار دهد.

,

وی تصریح کرد: یک خبرنگار باید رضایت خدا را در همه حوزه ها از جمله قلم و زبان در نظر بگیرد زیرا باید در مقابل خدا پاسخگو باشد.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خبر درجات مختلفی دارد، گفت: انبیا و پیامبران نیز خبرنگاران الهی بودند که می بایست خبرها را بدون کم و کاست به مردم برسانند.

,

وی عصمت و صداقت را نیز از دیگر صفات برشمرد و افزود: خبرنگاران برای رسالت خبرنگاری خود این شرایط را باید در نظر بگیرند.

,

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: خبرنگار باید شجاع و پرتوان باشد و باید شجاعت این را داشته باشد که با حفظ دیانت خبرها را آن طور اتفاق افتاده مخابره نماید.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اذعان داشت: گاهی اوقات ممکن است انتقال برخی خبرها هزینه بر باشد و صفت شجاعت می گوید با شغلی که پذیرفتید باید انجام وظیفه کنید به این منظور که گاهی اوقات خبر حقیقت دارد اما مصلحت نقل این خبر نیست.

,

وی افزود: یعنی در جایی که آبروی شخصی در میان است باید از نقل آن خبر صرف نظر کرد.

,

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه در کنار صداقت مصلحت نیز وجود دارد ،ادامه داد: راستی ها و حقیقت هایی نیز هستند که نمی توان بازگو کرد و ممنوع النشر هستند زیرا مصالحی در آن وجود دارد.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان عنوان کرد: گاهی اوقات دیده شده که در کمال بی دقتی خبری منتشر می شود که خلاف واقع است که متاسفانه باید در طول عمر برای آن اصلاحیه زده شود

,

وی خاطرنشان کرد: اگر چندین شرط دیانت، شجاعت و دقت در این شغل دیده شود شریف ترین شغل ها است.

,

علیدادی سلیمانی بیان داشت: شما اصحاب رسانه با تمام سلائق در یک جبهه هستید و رقبایی دارید که آنان جبهه مقابل شما هستند که خبرها را بی رحمانه منتشر می کنند و سعی دارند که خلاف واقع رادر چهره واقعیت نشان دهند.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تصریح کرد: شما می‌خواهید به جامعه انسانی خدمت کنید ،  ظلم ستیز و در عین حال تکلیف محور باشید که اتفاقا دشمنانتان بیشتر می‌شود آنها می‌خواهند دایره نفوذشان را بیشتر کنند و با همان تخصص به جنگ شما می‌آیند.

,

وی عنوان کرد: خبرنگار واقعی یک نقطه امید برای خیلی از انسانهایی است که حقشان تضییع و مورد ظلم واقع شده اند نمونه آن در عهدنامه مالک اشتر می بینید.

,

علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: فکر نکنید کسی که فقط قدرت دارد می تواند فعالیت کند، حوزه و پایگاه شما حوزه قدرت شما است لذا خبرنگاری شغل بسیار مهم و حساس است و بی نهایت می تواند به جامعه خدمت کند و شغلی است که اگر کسی از پس آن بر آید دنیا و آخرت آبرومندی برای خود تامین نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه