اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بزرگترین بوم گردی زنجان احداث می‎شود

بزرگترین بوم گردی زنجان احداث می‎شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بزرگترین بوم گردی استان توسط بخش خصوصی در شهر سلطانیه احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: روستاهای استان زنجان دارای پتانسیل های گردشگری مطلوبی هستند که برگزاری جشنواره روستا می تواند این ظرفیت ها را به خوبی به جامعه معرفی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی استان تجربه جدیدی برای حضور در یک محیط متفاوت است، افزود: توسعه بوم گردی موجب افزایش توزیع گردشگری در روستاها می شود.

,

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه بوم گردی ها موجب افزایش شاخص های اقامتی در استان شده است، بیان داشت:  جشنواره روستا بستری برای معرفی اینگونه اقامتگاه ها و معرفی ظرفیت های گردشگری در روستاهای استان محسوب می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اضافه شدن یک هزار و 40 تخت به مجموعه تخت های اقامتی استان با توسعه بوم گردی،تصریح کرد: ظرفیت اقامتی استان به دلیل بوم گردی افزایش یافته ست.

,

رحمتی از ارتقا و رشد شاخص های اقامتی استان زنجان خبرداد و گفت: بوم گردی استان در روستاها رتبه بندی شده است.

,

وی با بیان اینکه روستای درسجین در ابهر دارای رتبه اول در زمینه بوم گردی است، افزود: روستای شیت نیز در جایگاه دوم در این زمینه قرار دارد.

,

این مسئول با اشاره به حفظ آمار بوم گردی استان در سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: 104 اقامتگاه بومی گردی در استان ثبت شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به 20 پرنده برای صدور مجوز در دست اقدام است، افزود: 4 اقامتگاه بوم گردی نیز در دست ساخت است.

,

رحمتی با بیان اینکه اکثر اقامتگاه های بوم گردی ساختمان های موجود در روستاها است، افزود: برخی اقامتگاه ها نیز با حضور بخشی خصوصی احداث می شود.

,

وی با بیان اینکه بزرگترین بوم گردی استان توسط بخش خصوصی در شهر سلطانیه احداث می شود، افزود: این مجموعه اقامتی و پذیرایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه