اخبار داغ

کاهش تقاضا برای اجناس گران‌قیمت/

تقلای عمده‌فروشانِ تبریزی با هدف جلب مشتری

تقلای عمده‌فروشانِ تبریزی با هدف جلب مشتری
فروشگاه‌داران منتظرند عمده‌فروشان‌ قیمت‌ کالا‌ها را کاهش دهند ولی آنها حاضر نیستند کالایی را که با دلار 14 هزار تومانی خریده‌اند با قیمت کمتری بفروشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فروشگاه‌داران سطح شهر از تلاش عمده‌فروشان برای فروش بیشتر خبر می‌دهند. عمده‌فروشان که تا چند ماه قبل کالا را به صورت قطره‌چکانی در بازار توزیع می‌کردند، حالا روزانه با خرده‌فروشان تماس می‌گیرند و از آنها می‌خواهند خرید کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ترفندهایی افزایش خرید

, ترفندهایی افزایش خرید,

حتی برای تشویق فروشگاه‌داران به خرید از طرح‌های پرداخت بلند‌مدت و البته جشنواره‌های تخفیفی استفاده می‌کنند. این وضعیت در بازار دیجیتال بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد، ولی عمده‌فروشان پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی و مبلمان نیز برای جذب مشتری دست به کار شده‌اند و طرح‌های تخفیفی مختلفی دارند.

,

فروشگاه‌داران با وجود انعطاف زیاد عمده‌فروشان به دلیل رکود حاکم بر بازار میلی به خرید ندارند. افزایش شدید قیمت‌ کالا‌ هرچند در ابتدا برای مردم جذاب بود و خرید‌ها را به صورت مقطعی افزایش داد، حالا با ثبات نسبی قیمت‌ها بسیاری از کالا‌‌های غیر ضروری مشتری ندارد. حال و هوای بازار و اصرار عمده‌فرشان به فروشگاه‌های کوچک سطح شهر برای خرید کالا به این دلیل است که مشتری ندارند.

,

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد فروش برخی عمده‌فروشان حتی به صفر رسیده‌ است و تعدادی از آنها در روز اصلا مشتری ندارند، البته وضعیت عمده‌فروشان قدیمی و باسابقه شهر بهتر است ولی بخش دیگری از عمده‌فروشان از این می‌گویند که حتی توانایی پرداخت قبوض آب و برق خود را ندارند. سرمایه‌ موجود در شرکت‌های پخش هرچند پس از نوسانات دلار چندبرابر شد، ولی قدرت نقدشوندگی آنها کاهش یافت تا امروز عمده‌فروشان حتی برای جمع کردن‌ کار خود دچار مشکل شوند.

,

از جشنواره‌های تخفیف تا پرداخت‌های بلند مدت

, از جشنواره‌های تخفیف تا پرداخت‌های بلند مدت,

در بازار دیجیتال چند عمده‌فروش به کارگران خود پیشنهاد داده‌اند تا به جای حقوق عقب افتاده، جنس دریافت ‌کنند، در نتیجه امروز افراد شاغل در عمده‌فروشی‌ها نیز در شهر دوره‌ افتاده‌اند تا اجناس را به پول نقد تبدیل کنند. شرایط فروش کالا متحول می‌شود، شرکت‌های پخش که تا سه ماه قبل فروش چکی را متوقف کرده‌اند، امروز نه تنها اجناس خود را با چک‌های بلند‌مدت می‌فروشند، بلکه جشنواره‌ فروش برگزار کرده‌اند و به خریداران تخفیف‌های سنگین می‌دهند!

,

زمستان 96 قبل از شروع نوسانات ارزی بیشتر عمده‌فروشان با چک یک یا دو ماه اجناس را می‌فروختند ولی اکنون حاضرند حتی در قبال دریافت چک چهارماهه به مشتری کالا بدهند، آن‌ هم کالایی که خودشان باید از وارد‌‌کننده نقدی بخرند! جشنواره‌های فروش نیز مربوط به بخشی از کالا‌هاست که یا افزایش قیمت، تقاضا برای آنها را کاهش داده‌ یا اجناسی که عمده‌فروشان به قیمت بالاتر خریده‌اند و حالا ارزان شده‌است. در این جشنواره‌ها فرد فروشنده به فروشگاه‌دار بین 2 تا 20 درصد تخفیف ارائه می‌دهد که حتی شامل خرید اعتباری با چک نیز می‌شود. کارت جمع کنی رونق می‌گیرد!

,

شرکت‌های پخش برای جذب مشتری جدید و نقدکردن سرمایه دست به روش‌های جدیدی زده‌اند که کارت‌جمع کنی یکی از آنهاست. این روش به دلیل هزینه پاییــن مورد توجه شرکت‌ها قرار گرفته‌ است. کارت جمع کنی بدین صورت است که عمده‌فروشان و شرکت‌های پخش افرادی را استخدام کردند تا در یک شهر یا یک‌ محله را بگردند و کارت ویزیت تمام فروشگاه‌های مرتبط با کار خود را جمع کنند. برای مثال به فردی 200 هزار تومان می‌دهند تا کارت‌ ویزیت تمام فروشگاه‌های مرتبط با کار خود در شهرک رشدیه را جمع کند.

,

جمع‌آوری کارت ویزیت شرکت‌های رقیب!

, جمع‌آوری کارت ویزیت شرکت‌های رقیب!,

سپس یک نفر مسئولیت تماس با این فروشگاه‌ها را می‌گیرد تا برای جشنواره‌های فروش شرکت‌ اطلاع‌رسانی کند.افرادی که تماس می‌گیرند گاهی همان کارگران شرکت‌ هستند که تماس با مشتری وظیفه آنهاست، ولی عمده‌فروشان گاهی به این افراد در صورتی که موفق به جذب مشتری شوند پورسانت می‌پردازند. چرا خرده‌فروشان کالا نمی‌خرند؟ فروشگاه‌داران با وجود انعطاف زیاد خرید خود را از شرکت‌های پخش کاهش داده‌اند و برای آن دلایل زیادی مطرح می‌کنند.

,

بیشترین دلیل کاهش تقاضای کالا از خرده‌فروشان انتظار برای افت قیمت‌ها و همچنین رکود حاکم بر بازار است. نرخ دلار از بازه 14 تا 15 هزار تومان به کمتر از 12 هزار تومان برگشت ولی قیمت‌ اجناس هنوز تغییر خاصی پیدا نکرده‌است.فروشگاه‌داران منتظرند عمده‌فروشان‌ قیمت‌ کالا‌ها را کاهش دهند ولی آنها حاضر نیستند کالایی را که با دلار 14 هزار تومانی خریده‌اند با قیمت کمتری بفروشند، در بعضی از مشاهدات نیز افزایش قیمت‌ جهانی اجازه کاهش قیمت‌ها را به وارد‌ کننده و عمده‌فروش نمی‌دهد.

,

مانند افزایش قیمت جهانی فلش و مموری که ماه گذشته اتفاق افتاد و قیمت‌ها در این بازار برخلاف انتظارات افزایــــش چشـم‌گیــری پیدا کرد. دومین دلیل فروشگاه‌داران برای به‌تاخیر انداختن خرید با وجود شرایط منعطف فروش شرکت‌ها، رشد غیرقابل قبول قیمت‌ها و در مقابل رکود سنگین بازار است. به بیان ساده، فروشگاه‌داران اصلا فروشی ندارند که کالایی بخرند! قیمت کالایی مانند نوت‌بوت در مدل‌های متوسط به بیش از 10 میلیون‌ تومان می‌رسد، اگر فروشگاه‌داران سطح شهر سال 96 روزانه 2 نوت‌بوک می‌فروختند اکنون هفته‌ای یک نوت‌بوک هم نمی فروشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه