اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

معرفی مراکز رسمی خرید و فروش دام زنده در عید قربان/ توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود

معرفی مراکز رسمی خرید و فروش دام زنده در عید قربان/ توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود
بهداد گفت: میدان آذربایجان جنب سازمان پسماند شهرداری تبریز، خیابان لاله، خیابان 42 متری تبریز و منطقه آناخاتون، مراکزی هستند که به صورت رسمی خرید و فروش دام زنده در آن اماکن انجام خواهد پذیرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین بهداد، مدیرکل سازمان دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به فرارسیدن عید قربان و لزوم رعایت موارد بهداشتی در ذبح حیوانات اظهار داشت: از چند سال پیش، خلاء وجود یک میدان بزرگ خرید و فروش دام زنده در کلانشهری مانند تبریز به شدت احساس می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی گفت: دام زنده باید به صورت ضابطه‌مند خرید و فروش شود. در چهارسال اخیر، با همکاری سازمان‌های فرابخشی مانند سازمان میادین شهرداری تبریز مصوب شد تا میادینی معرفی شود تا خرید و فروش دام در آن محل صورت گیرد. باید فکری اساسی کرد تا معاملات حیوانات نه تنها در ایام عید قربان، بلکه در تمام طول سال به صورت سیستماتیک در این میادین انجام شود.

,

خلاء یک مرکز رسمی خرید وف روش دام در تبریز احساس می شود

,

بهداد خاطرنشان کرد: این یک نقیسه برای این شهر به شمار می‌رود که یک مرکز اصولی خرید و فروش دام وجود ندارد. بارها از شهرداری و استانداری پیگیر این موضوع بوده‌ایم که بالاخره، چهار محل مختلف را جهت خرید و فروش دام در عید قربان معرفی کردند. میدان آذربایجان جنب سازمان پسماند شهرداری تبریز، خیابان لاله، خیابان 42 متری تبریز و منطقه آناخاتون، مراکزی هستند که به صورت رسمی خرید و فروش دام زنده در آن اماکن انجام خواهد پذیرفت.

,

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد:  محل های مورد نظر در ابتدا سمپاشی شده و سپس دامپزشکانی مستقر می‌شوند که به عنوان مشاور در زمان خرید و فروش و ذبح شرعی در کنار مردم حضور داشته باشند. البته از قبل تمامی دام و احشام مورد معاینه قرار می‌گیرند.مواردی که نیاز به اصلاح دارد اصلاح شده و در مواردی که امکان هیچگونه تغییری وجود ندارد از گردونه خرید و فروش خارج خواهند شد.

,

98 اکیب دامپزشکی آماده ارائه خدمات

,

وی یادآور شد: از صبح فردا ساعت 6/5 اکیپ‌های سازمان دامپزشکی در قالب 98 اکیب که شامل 46 گروه ثابت و 52 واحد سیار متشکل از دامپزشک به عنوان ناظر ذبح بهداشتی و یک نفر روحانی، ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها و مراکز خیریه حضور خواهند داشت. همچنین این بازرسان در سطح شهر در حال بازرسی بوده و به مردم در جهت بهبود عملیات ذبح گوسفند کمک‌رسانی خواهند کرد. در صورتی که لاشه حیوان از نظر پزشکی مشکلی داشته باشد لاشه به صورت کامل ضبط خواهد شد.

,

بهداد با اشاره به ویژگی‌های یک دام سالم بیان داشت: توصیه‌های بهداشتی در خصوص دام، باید مدنظر گرفته شود. شهروندان گرامی حدالامکان قربانی خود را در کشتارگاه‌های مورد نظر  انجام دهند ولی اگر به دلایل مختلفی از جمله سنت و نذورات، خواهان ذبح قربانی خود در محل‌هایی غیر از موارد ذکر شده هستند می توانند با شماره گیری 1534 از خدمات دامپزشکی و مشاوره استفاده نمایند.

,

نگهداری گوشت در دمای صفرتا 4 درجه حداقل به مدت24 ساعت

,

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: با توجه به وجود برخی بیماری‌هایی مانند تب کریمه که متاسفانه در کشور ما هم تلفاتی داشته بعد از ذبح، باید لاشه و گوشت حیوان حداقل 24ساعت، در دمای بین صفر تا 4 درجه سانتی گراد نگهداری شود، دلیل این کارهم وجود ویروس در داخل لایه هیا گوشتی است که با کاهش دما از بین رفته و گوشت سالمی در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت. این روال در طول سال نیز در مراکز کشتارگاهی استان انجام می‌پذیرد.

,

وی در پایان اضافه کرد: در تمامی شهرستان‌های استان نیز بازرسان سازمان دامپزشکی همچون تبریز آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می‌باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه