اخبار داغ

در جلسه شورای اداری سرخس مطرح شد؛

شهریاری: توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست/ قاضی‌زاده هاشمی: مسئولان فضای بی‌اعتمادی مردم به بهداشت و درمان سرخس را ترمیم کنند

شهریاری: توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست/ قاضی‌زاده هاشمی: مسئولان فضای بی‌اعتمادی مردم به بهداشت و درمان سرخس را ترمیم کنند
جلسه شورای اداری شهرستان سرخس عصر امروز با حضور حسین‌علی شهریاری، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و با محوریت بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان سرخس در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حسینعلی شهریاری، دبیر مجمع خیرین سلامت کشور عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس ۱۰ درصد سود حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می‌‌یابد، اظهار کرد: با وجود این مصوبه اما امروز باز هم دچار محدویت‌های مالی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: امروز مشکل کمبود پزشک در کشور نداریم اما به لحاظ تقسیم پزشکان توزیع عادلانه نیست.

,

تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی است

, تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی است, تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی است,

وی با اشاره به اینکه امکانات لازم در شهرستان سرخس برای ماندگاری پزشکان وجود ندارد، بیان داشت: باید برای شان و جایگاه پزشکان ارزش قائل باشیم و محل‌های اسکان مناسبی برای آن‌ها در همه مناطق کشور به خصوص شهرستان سرخس فراهم کنیم.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه حتما مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری می‌کنم، تصریح کرد: از هیئت مدیره مجمع خیرین می‌خواهم که به شهرستان سرخس سفری داشته باشند تا پای خیرین سلامت به این شهرستان محروم باز شود.

,

شهریاری در ادامه با بیان اینکه عامل مهم وحدت باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به قدرتی رسیده که کشتی انگلیسی‌ها که همیشه برای کشور ما آفت بودند را توقیف می‌کند.

,

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین کشور دنیا است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تنها کشوری است که رهبر آن یک عالم و فقیه است.

,

رئیس مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی هستند که تمامی دولت‌ها و مسئولان باید نسبت به این دو مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

,

مسئولان فضای بی‌اعتمادی مردم به بهداشت و درمان سرخس را ترمیم کنند

, مسئولان فضای بی‌اعتمادی مردم به بهداشت و درمان سرخس را ترمیم کنند, مسئولان فضای بی‌اعتمادی مردم به بهداشت و درمان سرخس را ترمیم کنند,

در ادامه سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان سرخس پیش از این در حوزه بهداشت و درمان مشکلات متعدد مدیریتی داشتیم، عنوان کرد: حدود دو سال تماس‌هایی که در حوزه مشکلات بهداشت و درمان شهرستان سرخس داشتم، دعوت به حضور در تجمعات در بیمارستان عمومی این شهرستان بود.

,

وی با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهرستان سرخس ضعیف است، گفت: کادر درمانی و تخصص جزو ضعف‌های دانشگاه است که آقای جان بابائی، معاون وزیر بهداشت هم این موضوع را تایید کردند.

,

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در دوره ای حتی در بیمارستان عمومی شهرستان کمبود پزشک عمومی داشتیم و با هر اتفاقی یکی از پزشکان کار خود را رها می‌کرد.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای بیمارستان عمومی سرخس یک فضای بیمارستانی نبود، تصریح کرد: همین فضا باعث شده امروز یک فضای بی اعتمادی نسبت به حوزه بهداشت و درمان سرخس شکل بگیرد و مسئولان این حوزه باید تلاش کنند تا این اعتماد برگردد.

,

وی با بیان اینکه اقدامات ناقص حوزه بهداشت و درمان سرخس باید تکمیل شود، اضافه کرد: برای تامین تجهیزاتی که معاون وزیر در سفر خود به سرخس قول داد، سهم دانشگاه ۵۰ درصد و سهم هیئت امنای ارزی هم ۵۰ درصد است که با توجه به شرایط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دانشگاه توانایی تامین سهم خود را ندارد که برای آن چاره‌ای باید اندیشیده شود.

,

قاضی زاده هاشمی افزود: با توجه به شرایط دانشگاه علوم پزشکی برای تامین تجهیزات یا باید سهم هیئت امنا را ۸۰ به ۲۰ کنیم یا از منابع خیرین و یا نفت و گاز این سهم را پوشش بدهیم.

,

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی فلسفه حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور به شهرستان سرخس را جذب و کمک خیرین حوزه سلامت به این شهرستان عنوان کرد و گفت: در شهرستان سرخس در بیشتر حوزه‌ها خیرین فعال هستند، اما در حوزه سلامت هنوز این مجمع شکل نگرفته است.

,

ماهانه ۴۰۰۰ نفر از خدمات بیمارستان سرخس بهره‌مند می‌شوند

, ماهانه ۴۰۰۰ نفر از خدمات بیمارستان سرخس بهره‌مند می‌شوند, ماهانه ۴۰۰۰ نفر از خدمات بیمارستان سرخس بهره‌مند می‌شوند,

مصطفی دلشاد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه با اشاره قول‌های مساعد معاون وزیر بهداشت در تامین تجهیزات بیمارستانی برای بیمارستان سرخس عنوان کرد: در این رابطه پیگیری‌‌هایی داشتیم که یک سری از تجهیزات در مرحله خرید توسط هیئت امنای ارزی است و بخشی دیگر در وزارتخانه در مرحله گردشگار است.

,

وی تصریح کرد: برای تقویت بخش جراحی ارتوپدی دستگاهی خریداری و وارد شهرستان شده و به زودی نصب می‌شود.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس با اشاره اینکه در ماه ۳۰۰ عمل جراحی در بیمارستان عمومی سرخس انجام می‌شود، بیان داشت: همچنین ماهانه حدود ۴ هزار نفر از مردم سرخس از خدمات بیمارستان عمومی این شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

,

دلشاد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۶ خانه بهداشت و ۶ پایگاه اورژانس به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان سرخس خدمات ارائه می‌کنند.

,

وی در پایان گفت: همچنین در بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان، هم اکنون علاوه بر خدمات عمومی ۱۶ متخصص در حوزه های مختلف خدمت رسانی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه