اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

گوشت قربانی را بین نیازمندان توزیع کنید

گوشت قربانی را بین نیازمندان توزیع کنید
کارشناس مسائل مذهبی گفت: قربانی کردن گوسفند و توزیع آن فواید اجتماعی نیز دارد فقرا چشم‌انتظار دریافت نذورات هستند و چه‌بهتر که گوشت‌های قربانی عید قربان بین فقرا توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبر بیاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با بیان اینکه اسلام هر حکمی که داده و وضع کرده است قطعاً مصالحی نیز داشته است ، اظهار کرد:  این مصلحت ها اعم از مصلحت های دنیوی و مصلحت های اخروی است انسان برخی از این مصلحت ها را می تواند کشف کند اما برخی از مصلحت های احکام را نمی توان کشف کرد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما اعتقاد به آخرت داریم مصلحت های اخروی از جمله مصلحت هایی است که حکمت آن را نمی توان همیشه کشف کرد یکی از احکام که اسلام وضع کرده است قربانی کردن در روز عید قربان است تا افرادی که تمکین مالی دارند گوسفند قربانی کنند.

بیاری افزود: قربانی کردن گوسفند پیام های اخلاقی و بازتاب و فواید اجتماعی دارد یکی از فواید قربانی کردن این است که شخص با نفس خود مبارزه می کند و پیروز می شود زیرا بر اساس فطرت انسانی گذشتن از مال و ثروت برای انسان سخت است.

گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شود

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در احکام قربانی کردن توصیه شده خود شخص از گوشت قربانی استفاده نکند البته استفاده آن حرام نیست اما توصیه شده است همه این گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شود.

وی تصریح کرد: قربانی کردن گوسفند در عید قربان یک پیام اخلاقی مهم دارد و آن این که انسان باید خواهش های نفسانی خود را فدا و ذبح کند در واقع گوسفندی که در عید قربان قربانی می شود نمادی از قربانی کردن خواهش های نفسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: قربانی کردن گوسفند و توزیع آن فواید اجتماعی نیز دارد زیرا در جامعه افراد فقیر و غنی همیشه وجود دارند و فاصله طبقاتی وجود دارد برخی ها ثروت و تمکن مالی دارند اما   برخی ها فقیر هستند  که هر دو در حال آزمایش هستند قربانی کردن گوسفند در عید قربان آزمایشی برای ثروتمندان جامعه است که اگر قربانی کنند و بین فقرا تقسیم کنند باعث کمال آنها خواهد شد.

بیاری بیان کرد: از طرفی قربانی های روز عید قربان برای افرادی که فقیر هستند و توانایی خرید گوشت را ندارند نیز فایده دارد زیرا آن‌ها چشم‌انتظار عید قربان هستند و امید دارند در این روز بتوانند گوشت مصرف کنند پس چه بهتر که گوشت های قربانی عید قربان بین فقرا توزیع شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این ها حداقل فوایدی بود که بشر از حکمت عید قربان فهمیده است و چه بسا فوایدِ دیگر دنیوی و اخروی داشته باشد که فهم بشر از درک آن عاجز است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه