اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد:

کشتارگاه‎ها بهترین محل برای ذبح دام قربانی/ نظارت ۶۷ اکیپ بازرسی در مناطق مختلف بر کشتار بهداشتی و شرعی دام

کشتارگاه‎ها بهترین محل برای ذبح دام قربانی/ نظارت ۶۷ اکیپ بازرسی در مناطق مختلف بر کشتار بهداشتی و شرعی دام
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بهترین محل برای ذبح دام کشتارگاه ها هستند و در روز عید قربان پرسنل کشتارگاه ها در محل حضور دارند و مردم می توانند از میادین دام کشتارگاه دام خود را انتخاب و ذبح کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی‎نژاد مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که شهروندان برای ذبح دام و قربانی کردن باید چند نکته را رعایت کنند، اظهار داشت: خوشبختانه از روزهای قبل تدابیر لازم برای دام هایی که از شهرهای دیگر وارد کرمان شده اند صورت گرفته است و اماکنی برای نگه داری آن ها با رعایت مسائل بهداشتی از جمله ضدعفونی و سمپاشی تدارک دیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: اکیپ های دامپزشکی نیز در روز عید قربان از ابتدای صبح در این محل ها حضور دارند و کشتارگاه های سطح استان نیز در روز عید برای ذبح دام باز می باشند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این که بهترین محل برای ذبح دام کشتارگاه ها هستند، خاطر نشان کرد: در روز عید قربان پرسنل کشتارگاه ها در محل حضور دارند و مردم می توانند از میادین دام کشتارگاه دام خود را انتخاب و ذبح کنند.

,

رشیدی نژاد ادامه داد: مزیتی که در کشتارگاه ها وجود دارد این است که گوشت به مدت ۲۴ ساعت در پیش سردکن باقی می ماند و بعد لاشه ها تحویل داده می شوند تا هیچ مخاطره بهداشتی نداشته باشند.

,

وی توضیح داد: با توجه به این که برخی از شهروندان می خواهند دام های خود را به خیریه ها دهند بنابراین با هماهنگی با خیریه ها چندین محل در شهر کرمان آماده موقت ذبح دام هستند و در این محل ها تمهیدات بهداشتی لازم اندیشیده شده و پرسنل دامپزشکی حضور دارند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: خوشبختانه در خیریه ها هم محل هایی برای نگه داری گوشت در پیش سردکن ها وجود دارند که گوشت بعد از۲۴ ساعت توزیع می شود .

,

رشیدی نژاد با اشاره به این که تمامی افرادی که با ذبح دام سروکار دارند باید مسائل بهداشتی و حفاظت شخصی خود را رعایت کنند، اضافه کرد: زیرا این نگرانی ها وجود دارد که دام هنگام ذبح مبتلا به تب کریمه کنگو باشد حال اگر در تماس با خون آلوده مسائل بهداشتی و شخصی رعایت نشود امکان سرایت بیماری برای افرادی که در تماس با خون دام هستند وجود دارد.

,

وی اظهار داشت: افراد هنگام ذبح دام حتما باید از وسایل حفاظتی شخصی همچون عینک، ماسک و دستکش استفاده کنند و کشتار به نحوی انجام شود که حادثه ای پیش نیاید و تاکید ما این است که در منازل، کوچه و خیابان ها کشتار به هیچ وجه انجام نشود زیرا باعث آلودگی محیط می شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این که کشتار دام باید در کشتارگاه و مراکز مجاز صورت گیرد؛ تشریح کرد: ۶۷ اکیپ بازرسی از سازمان دامپزشکی نیز به صورت ثابت و سیار در مناطق مختلف حضور دارند و بر کشتار بهداشتی و شرعی دام نظارت می کنند.

,

رشیدی نژاد ابراز داشت: تلفن ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی نیز در طول روز پاسخگوی افراد می باشد تا راهنمایی های لازم را در اختیار شهروندان قرار دهد.

,

وی ادامه داد: از سوی دیگر کینه های روی بدن دام ها می توانند ناقل بیماری باشند و شهروندان هنگام تماس با دام باید متوجه باشند که مورد کنه گزیدگی قرار نگیرند زیرا نیش کنه آلوده می تواند مخاطراتی را برای فرد ایجاد کند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی و هماهنگی با اکیپ های بازرسی ما در سطح شهرستان ها اعمال عید قربانشان خود را از جمله قربانی را در کمال سلامت انجام دهند و از این طریق مشکلی متوجه آن ها نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه