اخبار داغ

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان انار:

کتابخانه‎ها به انبار کتاب بدل شده‎اند/ لازمه فرهنگ‎سازی در تغییر نگاه به کتاب و کتاب‎خوانی

کتابخانه‎ها به انبار کتاب بدل شده‎اند/ لازمه فرهنگ‎سازی در تغییر نگاه به کتاب و کتاب‎خوانی
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان انار گفت: خواستار این هستیم که نگاه و دیدگاه سطحی به کتابخانه‎ها از «انبار کتاب» و جایگزین نمودن آن با نگاه یک کتابخانه برای پایگاه‎های کسب دانش هستیم، لذا لازم است در این راستا اطلاع‎رسانی وِیژه‎ای صورت گیرد که نقش رسانه‎ها در تحقق این بخش بسیار مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از رسانه‎های پوشش‎دهنده اخبار و فعالیت‎های کتابخانه‎های عمومی شهرستان به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛ , راه آرمان؛,

صادقیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این جلسه با اشاره به وجه اشتراک آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات بین حرفه رسانه و شغل کتابداری، اصحاب رسانه را سمبل امانت‎داری مسؤولیت‎پذیری تعهد و دلسوزی برشمردند.

,

,

وی به وجود پنج باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۰۴هزار جلد کتاب اشاره کرد که بر اساس این آمار به ازاء هر نفر از جمعیت باسواد شهرستان سه جلد کتاب در کتابخانه‎های عمومی وجود دارد علاوه بر کتاب حدود ۵۰۰ نسخه نرم‌افزار در موضوعات مختلف و ۶۰عنوان نشریات و مجلات در کتابخانه‎های عمومی در اختیار اعضاء و مراجعان فرار می‎گیرد.

,

 

,

 

,

,

,

, ,

,

 

,

صادقیان زیربنای کتابخانه های عمومی را ۳۶۷۲متر مربع برشمرد و به عضویت حدود ۱۴درصد ازجمعیت باسواد شهرستان درکتابخانه‎ها اشاره نمود.

,

,

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تمامی کتابخانه‌ها مجهز به اتوماسیون اداری ،اینترنت، نرم افزار تحت وب سامان، بخش ویژه کودک است و شهروندان با عضویت در یکی از کتابخانه‎های عمومی امکان استفاده از تمامی منابع کتابخانه های عمومی کشور را برخوردار خواهند شد.

,

,

وی زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی را در شهرستان مطلوب ارزیابی نمود بگونه ای که امکان دسترسی به کتابخانه در بیشتر نقاط شهرستان فراهم گردیده است.

,

,

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواستار حذف نگاه و دیدگاه سطحی به کتابخانه‎ها به‎عنوان انبار کتاب و جایگزین نمودن آن با نگاه به کتابخانه‎ها به‎عنوان پایگاه‎های دانش، اطلاع رسانی مهارت‎آموزی و مراکز رشد و توسعه سیاسی فرهنگی و اجتماعی شد و نقش رسانه‎ها در تحقق این بخش مهم ارزیابی نمود.

,

,

در این نشست همچنین مقرر شد معرفی کتاب‎های برتر هر ماه، برگزاری مسابقه از این منابع، معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مصاحبه با کتابداران، نخبگان فرهنگی، خیرین کتابخانه‎ساز و کتابخوانان برتر شهرستان توسط اصحاب رسانه انجام شود.

,

,

در پایان این نشست از رسانه‎هایی که در پوشش اخبار و فعالیت‎های کتابخانه‎های عمومی همکاری نموده‌اند با اهداء لوح تقدیر کتاب و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه