اخبار داغ

از پدافند هوایی یمن رونمایی می‌شود

از پدافند هوایی یمن رونمایی می‌شود
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که بزودی «درباره نیروهای پدافند هوایی و روند رو به رشد دفاع هوایی سخن خواهد گفت».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یکشنبه شب (11 اوت) از برخورداری کشورش از «پدافند هوایی» سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش شبکه «المسیره»، سریع توضیح داد: در آینده نزدیک، از نیروهای پدافند هوایی و روند روبه‌رشد مستمر دفاع هوایی سخن خواهیم گفت؛ روندی که پدافند هوایی را قادر می‌سازد در سطوحی بهتر مأموریت‌های خود را در مناطق مختلف، اجرا کند». 
,
 
,
این مقام ارتش یمن همچنین اعلام کرد که «نیروهای مسلح یمن در صدد رونمایی از جدیدترین ابزار خود در پدافند هوایی است که وارد [عرصه] شده و در حال پس دادن آزمایش‌هایی تاریخی در تقویت توانمندی نظامی دفاعی یمن است. 
,
 
,
به گفته یحیی سریع، توانمندی نظامی دفاعی یمن، «مایه افتخار همه مردم استوار یمن و مایه تحسین نسل‌های آتی است». 
,
 
,
ارتش یمن تاکنون در حوزه موشکی و پهپاد، چند نمونه از دستاوردهای خود را رونمایی کرده اما تاکنون در حوزه پدافند هوایی رونمایی نداشته است. 
,
 
,
اردیبهشت گذشته، ارتش یمن یک فروند پهپاد MQ1 ساخت آمریکا و متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال پرواز بر فراز جنوب صنعاء بود، منهدم کرد (جزئیات بیشتر).
,
 
,
سال گذشته نیز ارتش یمن از سرنگون کردن یک جنگنده ائتلاف سعودی خبر داد و ساعاتی بعد، ائتلاف سعودی با تایید خبر سقوط هواپیما اعلام کرد که جنگده از نوع «تورنادو» بوده؛ جنگنده‌ای که ساخت کشور انگلیس است .
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه