اخبار داغ

استدلال عجیب پزشکان در برابر نصب کارتخوان

استدلال عجیب پزشکان در برابر نصب کارتخوان
انجمن‌های صنفی پزشکان دلایل شگفت انگیزی را برای مخالفت با نصب کارت خوان مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انجمن‌های صنفی پزشکان دلایل شگفت انگیزی را برای مخالفت با نصب کارت خوان مطرح کردند.در حالی که اواخر سال گذشته و در جریان قانون بودجه سال ۹۸، قانون الزام پزشکان به نصب کارت خوان با وجود فشارها و لابی‌های برخی پزشکان در مجلس مصوب شد، اکنون در مرحله اجرای این طرح نیز شاهد تلاش برخی صنوف پزشکی برای اجرا نشدن یا تعویق در اجرای این قانون هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شاید به همین دلیل است که سازمان امور مالیاتی، مهلت پزشکان برای ثبت مشخصات کارت خوان خود در سامانه این سازمان را که تا ۲۳ مرداد بوده است، تا پایان این ماه تمدید کرده است. گفتنی است طی روزهای گذشته چندین صنف پزشکی ملی و استانی با ارسال نامه‌هایی اعتراض خود را به اجرای این قانون اعلام کرده اند و حتی انجمن دندان پزشکی به نوعی تهدید کرده این مسئله ارائه خدمات پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد! گفتنی است میزان مالیات پرداختی پزشکان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس میزان واقعی مالیات این صنف را ۶۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است؛ یعنی فرار مالیاتیِ ۶۵۵۰ میلیارد تومانی!
,
 
,
حرف حساب پزشکان چیست؟
,
اصناف پزشکی و دندان پزشکی طی روزهای گذشته چندین نامه اعتراضی درباره این موضوع ارسال کردند؛ از نامه انجمن دندان پزشکان به معاون اول رئیس جمهور تا نامه انجمن رادیولوژی ایران به رئیس سازمان نظام پزشکی ونامه‌های چندین صنف استانی به این سازمان. اما حرف حساب این اصناف چیست و به چه استدلالی، برای نصب یک کارت خوان ساده (که الان دست فروش‌ها هم دارند) مقاومت می‌کنند؟ در این زمینه در متن نامه‌ها چنین استدلال‌هایی می‌یابیم:
,
 
,
چرا اجرای این طرح از پزشکان شروع شده است؟ بسیاری از اصناف پزشکی در نامه‌ها ضمن اشاره به این موضوع، آن را مصداق تبعیض دانسته و گاهی آن را خلاف قانون اساسی هم دانسته اند!
,
 
,
استدلال دیگر این است که باید آیین نامه‌های مربوط به روزرسانی و اصلاح شود وگرنه ممکن است در ارائه خدمات پزشکی اختلال ایجاد شود! البته توضیح داده نشده است که نصب یک کارت خوان و ثبت آن در سازمان امور مالیاتی چه خللی در ارائه خدمات ایجاد می‌کند.
,
 
,
در برخی نامه‌ها نیز ماهیت خدمات پزشکی متفاوت از فروش کالا دانسته شده و برخورد کالایی با این خدمات را موردانتقاد قرار داده است. برخی تاکید کرده اند که بیمار کالا نیست! همچنین به حرمت رابطه پزشک و بیمار اشاره شده است که نباید به آن آسیبی وارد شود!
,
 
,
در برخی نامه‌ها نیز، پزشکان، بدون اشاره به اصل ماجرا، فضای ایجاد شده علیه پزشکان و ایجاد فضای بی اعتمادی علیه این صنف را موردانتقاد قرار داده اند.
,
 
,
برخی از نظرات مردمی در خصوص اعتراض پزشکان
,
در همین حال برخی از مخاطبان رسانه‌ها ذیل خبر اعتراض و مقاومت اصناف پزشکی به این قانون، پیام‌هایی درج کرده اند که برخی از آن‌ها را که در خبرگزاری فارس درج شده است، می‌خوانیم:
,
 
,
*عجب نامه‌های مستدل و حکیمانه‌ای این تشکل‌های پزشکی نوشته اند! انسان از این همه منطقی! بودن افراد تحصیل کرده جامعه یه طوریش میشه.
,
 
,
*از این ۶۷۰۰ میلیارد تومانی که به قول شما مالیات واقعی پزشکان است حداقل ۶۰۰۰ میلیاردش مربوط به همین آقایان پزشک وزیر و وکیل مجلس و پست‌های کلیدی است. عمده پزشکان درآمدهای پایینی دارند که آن‌ها هم مالیاتشان را می‌پردازند.
,
 
,
*توهین به پزشکان و ایجاد تنفر از آن‌ها به ضرر مردم و نبود احساس اعتماد برای پروسه درمان خواهد شد.
,
 
,
چند نکته: ۱-اگر پزشکان شفاف عمل می‌کنند، چرا این قدر در مقابل استفاده از پوز مقاومت می‌کنند؟ ۲- چرا این قدر بد و طلبکارانه صحبت می‌کنند؟ (نامه نظام پزشکی بوشهر و زاهدان را ببینید)
,
 
,
۳- راه حل اساسی که مردم را از این یکه تازی‌های پزشکان نجات دهد، افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی است.
,
 
,
منبع: روزنامه خراسان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه