اخبار داغ

وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد:

طلاق؛ جدی‌ترین معضل اجتماعی/ جوانان امروز بیشتر به دنبال ظاهر هستند تا معیارهای واقعی زندگی

طلاق؛ جدی‌ترین معضل اجتماعی/ جوانان امروز بیشتر به دنبال ظاهر هستند تا معیارهای واقعی زندگی
وکیل پایه یک دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اکنون مشکلاتی چون بیکاری و اعتیاد در بین خانواده‌ها وجود دارد در گذشته نیز همواره این مشکلات وجود داشته است، پس این مشکلات نمی‌تواند عامل اصلی افزایش طلاق در جامعه امروزی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد آماره وکیل پایه یک دادگستری در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ طلاق را جدی‌ترین معضل اجتماعی دانست و با اشاره به مشکلات ناشی از طلاق در جامعه، افزود: در سال‌های اخیر با وجود اینکه سطح زندگی مردم از لحاظ علمی، اجتماعی و رفاهی نسبت به گذشته ارتقا یافته، اما آمار طلاق با سیر صعودی مواجه است.

وی اظهار کرد: اگر اکنون مشکلاتی چون بیکاری و اعتیاد در بین خانواده‌ها وجود دارد در گذشته نیز همواره این مشکلات وجود داشته است، پس این مشکلات نمی‌تواند عامل اصلی افزایش طلاق در جامعه امروزی باشد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه جوانان امروزی به معیارهای صحیح ازدواج آنگونه که باید توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه امروزه جوانان بیش از آنکه به دنبال معیارهای واقعی و مهم زندگی باشند به دنبال مسائلی چون ظاهر و القاب و عناوین هستند که در طول زندگی به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهند.

آماره عدم پایبندی به ارزش‌های خانواده را مهم‌ترین عامل افزایش طلاق در کشور و به تبع آن استان عنوان کرد و گفت: در گذشته با وجود مشکلات، زوجین آنقدر برای موقعیت اجتماعی خود و خانواده شان ارزش قائل بودند که هیچ یک از زوجین تحت هیچ شرایطی حاضر به طلاق و نابودی آینده فرزندشان و تخریب وجهه اجتماعی‌شان نبودند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه بر اساس تعالیم شرعی طلاق، زشت‌ترین کار نزد خداست، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه روند پیشرفت جامعه به سمتی است که قبح طلاق در حال از بین رفتن و طلاق در بین مردم امری عادی شده است.

به گفته وی، گرایش به فرهنگ غرب که همان خروج از ارزش‎های والای انسانی که ناشی از فرهنگ مبتنی به دین اسلام است یکی از مهم‌ترین عوامل عدم پایبندی به خانواده و در نتیجه طلاق است.

زوجین قبل از ازدواج شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند

وی با تاکید بر ضرورت انجام مشاوره اصولی و اجباری زوجین، قبل از ازدواج تصریح کرد: منظور از مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره‎های کنونی نیست چراکه در این کلاس‌ها بیشتر روش‌های پیشگیری از بارداری به زوجین آموزش داده می‌شود که این موضوع در مقابل سایر مسائل زندگی موضوعی بی‌ارزش است.

آماره به مشکلات ناشی از پنج نوع اختلال شخصیتی جنون، اسکیزوفرنیا، پارانوئید، شخصیت مرزی و شخصیت دوقطبی اشاره کرد و افزود: این نوع اختلالات قابل درمان نیستند و تنها قابل کنترل هستند و اگر قبل از ازدواج شناسایی نشوند بدون تردید زندگی مشترک ایجاد شده را به سمت نابودی سوق خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در مشاوره‌های قبل از ازدواج اولین اقدامی که باید صورت پذیرد انجام تست‌های شخصیتی است؛ چراکه این پنج نوع اختلال جز با انجام این تست‌ها قابل شناسایی نیست.
 
با مشاوره گرفتن آسیب‎های ناشی از اختلالات را به حداقل برسانید

به گفته وی، با انجام تست‌های روانشناختی قبل از ازدواج می‌توان جلوی ازدواج‌هایی که ناموفق بودن آنها کاملا محرز است را گرفت و اگر کسی علیرغم این مشکلات بخواهد زندگی کند می‌توان با دادن آموزش‌های لازم، آسیب‌های ناشی از این اختلالات را به حداقل رساند.

آماره به دسته دیگر بیماری‌های روحی- روانی مانند وسواس فکری، وسواس عملی و اضطراب اشاره کرد و گفت: این مشکلات قابل درمان هستند و می‌توان با شناسایی این بیماری‌ها در مشاوره‌های قبل از ازدواج و درمان به موقع آن، بسیاری از مسایل و مشکلات ناشی از این بیماری‌ها را رفع کرد.

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین

وی با بیان اینکه با اجرای طرح مشاوره قبل از ازدواج حداقل ۵۰ درصد از طلاق‌ها کاهش می‌یابد، از مسئولان بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب قانونی شد که قبل از صیغه ازدواج، مشاوره با انجام تست‌های روانشناسی، حل مسائل و مشکلات مربوطه و همچنین آموزش لازم به زوجین تکلیف گردد.

به گفته وی، در مرحله مشاوره علاوه بر اختلالات و بیماری‌ها باید تفاوت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نیز بررسی شود چراکه اگر این اختلافات به صورت علمی حل نشود و زوجین آموزش لازم را در این خصوص نبینند به سادگی به طلاق خواهند رسید.

رسانه‎ها واقعیت‎های غم‎انگیز بعد از طلاق را بازگو کنند

آماره رسالت خطیر رسانه‎ها در آگاهی بخشی به جامعه را یادآور شد و گفت: رسانه ملی و آموزش‌های اجتماعی نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه درخصوص مشکلات بعد از طلاق برای افراد مطلقه و همچنین فرزندانشان دارند.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‎توانند با شفاف‌سازی مشکلات بعد از طلاق از طریق نمایش سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی جذاب و با استفاده از بازیگران مشهور و پر طرفدار سینمایی، واقعیت‎های غم‌انگیز بعد از طلاق و تاثیرات این فاجعه انسانی را در زندگی زوجین و فرزندان بی‌گناه آنها به مردم نشان داده و مانع از جدا شدن زوجین به خاطر اموری مانند لج‌بازی یا تصمیمات خام و ناپخته شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, زوجین قبل از ازدواج شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند,
,
,
,
,
,
,
,
, با مشاوره گرفتن آسیب‎های ناشی از اختلالات را به حداقل برسانید ,
,
,
,
,
,
, ضرورت مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین,
,
,
,
,
,
, رسانه‎ها واقعیت‎های غم‎انگیز بعد از طلاق را بازگو کنند ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه