اخبار داغ

حیوان‎آزاری از مجاز تا واقعیت؛

جمع‌آوری سگ‌های خیابانی در تبریز به روش تیراندازی!/ جای خالی قانون در اقدامات سلبی

جمع‌آوری سگ‌های خیابانی در تبریز به روش تیراندازی!/ جای خالی قانون در اقدامات سلبی
جمع‌آوری حیوانات بی پناه گاها مورد سواستفاده برخی افراد نا آگاه قرار میگیرند، به طوری که بارها در فضای مجازی تصاویری از آزار و شکنجه این زبان بستگان منتشر می‎شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حضور سگ‎های ولگرد در خیابان‎های تبریز مسئله جدیدی نیست و همیشه در ساعات مختلف یا نیمه‎های شب صدا و تصویر آن ها شنیده و دیده می شود، این پدیده مدتی است به یک موضوع زیست محیطی هم تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

گاه و بیگاه در اخبار می شنویم که این حیوانات خیابانی، شهروندان و به خصوص کودکان را مورد هجوم قرار داده‌اند. در آخرین مورد آن نیز شاهد حمله‌ی سگ به یک دختر بچه در منطقه کوجووار تبریز و شهر جدید سهند بودیم.

,

دلایل حضور این تعداد سگ ولگرد در خیابان های تبریز خود جای سوال دارد. قربانیان معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز رها سازی از مبادی ورودی شهر را عامل اصلی هجوم سگ ها می داند و معتقد است این حیوانات که گاها هم کهنسال هستند، از شهرهای کوچک اطراف مخصوصا از طرف آذرشهر در ورودی شهر رها شده و به امید یافتن اندک غذایی در داخل شهر ها پرسه می زنند.

,

جمع آوری حیوانات ولگرد چند سال است که به روش زنده گیری انجام می شود و سگ کشی  تقریبا متوقف شده  اما اخیرا در منطقه شهرک یاغچیان تبریز اخباری مبنی بر تیراندازی و گاها آزار و اذیت حیوانات منشر شده است. یکی از ساکنان منطقه یاغچیان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، از شنیده شدن صدای تیراندازی در ساعات انتهای شب خبر می دهد.

,

وی گفت: در نیمه شب ها صدای تیراندازی به سمت سگ های خیابانی هرشب به گوش می رسد حال آنکه این حیوانات در این منطقه جولان می دهند.

,

در حالی که  مسئولین شهرداری تبریز از ترحم کشی سخن می گویند ولی بازهم سخن از معدوم سازی این حیوانات به روش تیراندازی به میان می‌آید.

,

بهرنگ از کارشناسان این حوزه در شهرداری به خبرنگار ما می گوید: باتوجه به سیاست های اتخاذ شده،  بحث اتلاف سازی سگ های ولگرد در کلانشهر ها اصلا مطرح نیست.

,

وی می افزاید: شهرداری تبریز طی قراردادی که با پناهگاه پردیس منعقد کرده است،  زنده گیری و نگهداری از سگ های ولگرد بر عهده این مجموعه  گذاشته شده و شهرداری تبریز فقط  در اختیار قراردادن  امکانات و هزینه نگهداری این حیوانات را متقبل می شود، این قرارداد در حدود ۴ سال است که اجرا می شود. کلیه سگ های بلاصاحب طی این قرارداد جمع آوری و نگه داری می شود.

,

این حیوانات بی پناه گاها مورد سواستفاده برخی افراد ناآگاه قرار می گیرند به طوری که بارها در فضای مجازی تصاویری از آزار و شکنجه این زبان بستگان منتشر می شود و اخیرا هم نیروی انتظامی با کسانی که اقدام به حیوان آزاری کنند، برخورد کرده و گوانینامه آنان را ابطال می کند.

,

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در واکنش به اظهارات سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا مبنی بر ابطال گواهینامه رانندگان حیوان آزار، گفت: هر چند رفع خلاء‌های قانونی و چنین اقداماتی در کاهش حیوان آزاری ها موثر است اما به طور قطع فرهنگ‌سازی می‌تواند راهکار موثرتری باشد.

,

وی افزود: اینکه پلیس به موضوع حیوان‌آزاری ها واکنش نشان داده اتفاق میمون و مبارکی است اما به طور قطع اقدامات سلبی در پیشگیری از حیوان‌آزاری کارساز نیست و احتمال می رود عاملان حیوان‌آزاری جری‌تر شوند.

,

وحدتی با تاکید بر اینکه حیوان‌آزاری باید جرم‌انگاری شود، افزود: مردم باید بدانند که حیوانات مانند انسان‌ها حق حیات داشته و باید به حقوق آنها احترام بگذارند و نباید حقوق‌شان نادیده گرفته شود.

,

وی یادآور شد: مجازات عاملان حیوان‌آزاری باید تشدید شود البته این معضل تنها با جرم‌انگاری و تصویب قانون رفع نمی‌شود و رفع خلاء‌های قانونی باید در کنار فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

,

وحدتی هلان نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، از دولت و قوه قضائیه خواستار ارائه لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به مجلس شد و گفت: انتظار می رود این لایحه سریع‌تر به مجلس ارائه شود و همچنین نیاز است رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی‌مناسبی را برای کاهش حیوان‌آزاری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه