اخبار داغ

شهردار منطقه 10 اصفهان عنوان کرد:

وجود ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده و خطر آفرین در منطقه 10 اصفهان

وجود ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده و خطر آفرین در منطقه 10 اصفهان
شهردار منطقه 10 اصفهان گفت: در منطقه10، ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری و خطر آفرین داریم که باید این بافت تغییر کند و این کار با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و شهروندان امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ حمید شهبازی، شهردار منطقه ۱۰ پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک عید قربان و غدیر، اظهار کرد: منطقه ۱۰ از لحاظ جمعیت بعد از منطقه هشت دومین و از لحاظ وسعت هشتمین منطقه در اصفهان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
شهردار منطقه ۱۰ اصفهان تصریح کرد: پیش از ۳۵۰ نوع خدمات از طریق شهرداری ها ارائه می شود و این بیانگر نقش پر اهمیت شهرداری ها در زندگی مردم است به خاطر همین نیاز به یک روش علمی برای مدیریت شهری است.
,
 
,
وی افزود: در حوزه مدیریت شهری با توجه به قابلیت های منطقه می خواهیم از درآمدهای سنتی فاصله گرفته و یک نگاه علمی به موضوع داشته باشیم که در یکی از این شاخصه ها که توانستیم در این مدت کارهای خوب در این زمینه شکل گیرد استفاده از بخش خصوصی است.
,
 
,
شهبازی با اشاره به نقش شهروندان در پیشبرد و پیشرفت شهر گفت: من در این منطقه دنبال شهروند مطالبه گر هستم چرا که امروز شهرداری ها درست یا نادرست دستشان در جیب مردم است، بنابراین مردم باید در هزینه ها نقش اصلی داشته باشند به همین منظور شهرداری منطقه با مردم محلات این منطقه ارتباط نزدیک ایجاد کرده است.
,
 
,
حمید شهبازی گفت: سرانه تولید زباله ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم در جهان و در شهر و منطقه ما حدود یک کیلوگرم است که هزینه قابل توجه ای در این زمینه هزینه می شود که اگر شهروندان این موضوع را بدانند و با تفکیک زباله هزینه شهرداری را در این زمینه کاهش دهند می توان این هزینه را در کارهای عمرانی استفاده کرد.
,
 
,
شهردار منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: رسانه می تواند نقش قابل توجه ای در روشنگری داشته باشد از این رو باید رسانه ها به موضاعات اساسی و مشکلات را مطرح کنند و من از نقد رسانه استقبال می کنم.
,
 
,
شهبازی با بیان اینکه ما دنبال این هستم که توزیع عادلانه امکانات را داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت اصفهان و سر ریز جمعیت مناطق دیگر که در منطقه ۱۰ است؛ قطعا باید اگر جمعیت به محله و قسمتی اضافه می کنیم باید به همان میزان امکانات نیز در آن منطقه ایجاد شود.
,
 
,
حمید شهبازی بیان کرد: در دشتستان به شدت فقر فرهنگی ورزشی داریم؛ شهرداری برای خانه فرهنگ در این محله ماهانه ۱۰ میلیون تومان اجاره می دهد؛ قطعه زمینی در این منطقه خریداری شده است که امید است بتوانیم با ساخت آن بخشی از مشکلات فرهنگی ورزشی دشتستان مرتفع شود.
,
 
,
شهردار در ادامه به یکی دیگر از مشکلات این منطقه اشاره و گفت: ۱۳ هزار نفر در برج های میلاد زندگی می کنند اما کمترین امکانات فرهنگی ورزشی برای این ساکنان این منطقه وجود دارد که این نشان از محرومیت منطقه در این عرصه است.
,
 
,
حمید شهبازی اذعان کرد: ۲۸ پروزه فعال در منطقه داریم که بخش عمده این در محلات کمتر توسعه یافته است تا به تسهیل زندگی مردم کمک کند؛ نگاه ویژه ای به مناطق محروم دارم چرا که خودم هم در محله محروم به دنیا آمدم و رشد کردم.
,
 
,
وی با بیان اینکه یک دهم حریم منطقه بافت فرسوده است، افزود: یکی از مهمترین پروژه های اصفهان که بخشی از آن در منطقه ۱۰ است رینگ چهارم است که این رینگ می تواند به توسعه منطقه کمک کند؛ ما در منطقه ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری و خطر آفرین داریم که باید این بافت تغییر کند و با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و شهروندان امکان پذیر است.
,
 
,
شهبازی با اشاره به مشکلات آبیاری فضای سبز در این منطقه گفت: در حال حاضر سه و نیم کیلومتر ایجاد شبکه شده با پساب شهری تا آب مورد نیاز برای فضای سبز در محله های کم برخوردار تأمین شود.
,
 
,
شهردار منطقه 10 بیان کرد: جمع پروژه های عمرانی ۷۰ میلیار تومان است؛ کل بودجه شهرداری این منطقه ۱۱۲ میلیار تومان و ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۳۰ درصد بودجه هم وصول شده است.
,
 
,
حمید شهبازی تصریح کرد: منطقه ۱۰ بیشترین پروژه مشارکتی را بین مناطق ۱۵ گانه دارد در حال حاضر ۲۵ پروژه فعال مشارکتی در این منطقه در حال اقدام است.
,
 
,
شهردار منطقه ۱۰ اذعان کرد: در بحث گردشگری آثار تاریخی خاصی نداریم اما باید فرصتهایی ایجاد کنیم که گردشگر جذب کنیم ؛ دو اتوبان و یک فرودگاه در نزدیکی این منطقه است که یک پتانسیلی ویژه خواهد بود؛ که یکی از راه ها احداث اقامتگاه ها است که بخش خصوصی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
,
 
,
حمید شهبازی با بیان اینکه باید قطب سلامت باشیم، اظهار کرد: کلنگ بزرگترین بیمارستان پیوند اعضاء در این منطقه زده شده است که یک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد می شود.
,
 
,
وی با اشاره به مشکلات کوره ها در این منطقه افزود: کوره محک که متعلق به نیروی انتظامی است، جلسه ای با سردار معصوم بیگی انجام شده که پنج هکتار از آن مجموعه فرهنگی و قسمت های ورزشی فرهنگی و سایر مجموعه ها در آن دیده شده و کوره دیگر که مالکیت از آن بخش خصوصی است مذاکراتی برای حل این مشکل انجام شده است.
,
 
,
شهردار برای حل مشکل پرنده فروش های این منطقه اظهار کرد: برای حل این مشکل برای پرنده فروشی ها یک قطعه زمین در حاشیه اتوبان آقابابایی تهیه و مجوزهای لازم اخذ شد.
,
 
,
شهبازی گفت: در این منطقه ۷۵۰ شهید، ۱۰۰ مسجد و حسینیه به عنوان ظرفیت این منطقه است و با هیئت های مذهبی روابط خوبی داریم و مشکلات امامزاده ها پیگیری می شود؛ در این منطقه ۱۲ مکان ورزشی هفت مجموعه کتابخانه و مجتمع مطبوعاتی را به عنوان یک ظرفیت در اختیار داریم.
,
 
,
این شهردار در پایان تصریح کرد: سعی شد در ناوگان حمل و نقل عمومی خطوط جدید برای محله هایی که بهره مند نبودند در نظر گرفته شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه