اخبار داغ

رئیس دانشگاه شهرکرد تاکید کرد؛

کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد، با حمایت از دانشجویان صاحب ایده

کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد، با حمایت از دانشجویان صاحب ایده
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی برای دانشجویان از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است و در جهت کارآفرینی، مرکز شتابدهی، مرکز نوآوری و... در دانشگاه مشغول به کار هستند که براساس پروژه‌های دانشجویان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی برای دانشجویان از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است و از آنجایی که ارتباط دانشگاه و صنعت اولویت اصلی وزارتخانه است، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دانشجویان در مراکز صنعتی و کسب مهارت صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: علاوه‌براین اعضای هیئت علمی که به تازگی در دانشگاه مشغول به کار می‌شوند باید به مدت 6 ماه تا یک سال در  مراکز صنعتی حضور داشته و کسب مهارت کنند و به این ترتیب اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به دانشجویان را به دست آورند.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای کارآفرینی دانشجویان مرکز شتابدهی، مرکز نوآوری و... در دانشگاه مشغول به کار هستند که براساس پروژه‌های دانشجویان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
 
کریمی اضافه کرد: ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان بعد از بررسی وارد مراکز رشد و پارک علم و فناوری شده و مراحل تبدیل علم به ثروت صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه شهرکرد یادآور شد: این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه‌ها نمی‌تواند وابسته به درآمدهای ملی باشد و از همین‌رو برنامه‌ریزی‌های لازم برای درآمدزایی در دانشگاه صورت گرفته است.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشت 20 هکتار گل محمدی انجام شده است، واحدهای دامپروری نیز به‌منظور درآمدزایی برای دانشگاه درحال توسعه هستند.
 
کریمی گفت: مشارکت در برگزاری المپیادهای ملی، اجرای طرح‌های آبیاری هوشمند و طرح‌های دیگری که برای واحدهای فناور در نظر گرفته شده است در راستای درآمدزایی برای دانشگاه بوده و درحال پیگیری هستند.
 
وی با اشاره به پروژه‌هایی که برای مشارکت دانشگاه با بخش خصوصی در نظر گرفته شده است بیان داشت: کلینیک دامپزشکی دانشگاه ازجمله کلینیک‌های تاثیرگذار در این استان و استان‌های همجوار است و در بحث‌های اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه