اخبار داغ

حکم دیوان برای استخدام ۸ بورسیه

حکم دیوان برای استخدام ۸ بورسیه
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه در پرونده بورسیه ها دیوان عدالت اداری ما را مکلف به استخدام ۸ نفر کرده است، گفت: وزیر علوم شخصا برای یکی از این افراد شماره استخدامی گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی احمدی در نشست خبری که امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، درباره حکم انفصال از خدمت در پرونده بورسیه ها، اظهارداشت: دیوان عدالت اداری در مجموع نزدیک به ۷۰ پرونده دانشجویان بورسیه را بر اساس شکایت ها بررسی کرده و تاکنون سؤال و جواب های زیادی از چندین دانشگاه در این رابطه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس استدلال های خود را بر اساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده است، افزود: تعدادی از پرونده ها تاکنون خاتمه پیدا کرده است اما هفت الی هشت پرونده مانده که دیوان ما را مکلف به استخدام پیمانی این افراد کرده است.
,
 
,
احمدی با تأکید بر اینکه دانشگاه پرونده هایی را که به مرحله قطعی رسیده، مورد اجرا قرار داده است، گفت: ما در مقابل حکم دیوان تابع قانون هستیم، منتهی در خصوص صدور احکام این افراد بورسیه نکاتی وجود دارد، چرا که از مسیر عالی هیئت جذب عبور نکرده اند.
,
 
,
رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: به طور مثال یک نفر شماره استخدامی ندارد و یا دیگری مشخص نیست که محل خدمت او کدام واحد باید باشد. یکی از موارد مربوط به فردی بود که در دانشگاه استخدام پیمانی شده بود اما هنوز شماره استخدامی ندارد و دلیل آنهم این است که مسیر دریافت شماره استخدامی باید در سازمان امور استخدامی طی شود و این حدود یکی دو سال به طول می انجامد.
,
 
,
وی با بیان این مطلب که ۸۰-۷۰ نفر از اساتید ما جلوتر از این افراد در نوبت دریافت شماره استخدامی قرار دارند که در حال حاضر این تقاضا را به وزارتخانه ارائه داده ایم، افزود: باید توجه داشت که این افراد استخدام پیمانی هستند و حکم پیمانی دانشگاه به هیچ وجه مخدوش نبوده و اعتبار دارد.
,
 
,
احمدی ضمن بیان اینکه حکم انفصال از خدمت بنده یک حکم بدوی است، گفت: در این مورد با دیوان صحبت کردیم که این مسیر باید منطقی و عادلانه طی شود و امیدواریم در مرحله تجدیدنظر که دادگاه آن کمتر از چند هفته آینده برگزار می شود، این مسئله رفع شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه دیوان باید حاکمیت دانشگاه و مدیریت اداری آن را بپذیرد، اظهارداشت: نگرانی خاصی در ارتباط با پرونده بورسیه ها وجود ندارد و برای بورسیه هایی که استخدام شده اند، مشابه سایر اساتید عمل می شود.
,
وی با اشاره به اینکه وزیر علوم خارج از نوبت و به صورت ویژه شماره استخدامی یکی از این افراد را اخذ کرده است، گفت: البته این اقدامی غیرمتعارف است، چرا که بسیاری از اساتید ما هنوز در نوبت هستند و این شماره را دریافت نکرده اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه