اخبار داغ

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان:

فرهنگ مظلوم است/ رشد بیش از ۳۰۰ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی پارسیان

فرهنگ مظلوم است/ رشد بیش از ۳۰۰ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی پارسیان
مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، با اشاره به چهار رکن اصلی توسعه یک جامعه گفت: فرهنگ، اقتصاد، سیاست و امنیت، توسعه متوازن و پایدار یک جامعه محسوب می شوند که در نبود هر کدام از آنها پایدار از بین خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمزمحمد ذاکری، مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان ظهر امروز در جشنواره رضوی پارسیان، توسعه یک جامعه را دارای چهار رکن اصلی دانست و گفت: فرهنگ، اقتصاد، سیاست و امنیت، توسعه متوازن و پایدار یک جامعه محسوب می شوند که در نبود هر کدام از آنها پایدار از بین خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ذاکری، فرهنگ را مظلوم دانست و تاکید کرد: فرهنگ مهم است اما نسبت به آن بی توجه هستند، مشکل اصلی جامعه ما مشکل فرهنگی است گرچه به ظاهر اقتصاد نام برده می شود، جنگ اقتصادی تاکتیک است نه استراتژیک زیرا دشمن می خواهد از این ترفند، فرهنگ را زمین گیر کند.

,

وی، مهم ترین عنصر فرهنگ را کتاب دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی ساختن کتابخانه ثوابش کمتر از مسجد نیست، کتابخانه ها درمانگاه روح و جانند.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، میزان مشارکت در جشنواره رضوی پارسیان در سال گذشته را ۴۰۰ نفر خواند و خاطرنشان کرد: امسال ۱۷۵۷ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که بالغ بر ۳۰۰ درصد رشد داشته و امیدواریم در سال های آینده این آمار جهشی چشمگیر داشته باشد.

,

شرکت 1575 پارسیانی در جشنواره رضوی

, شرکت 1575 پارسیانی در جشنواره رضوی ,

مرضیه دیلمی نژاد، مدیر کتابخانه های عمومی پارسیان، نیز گفت: با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار شد.

,

دیلمی نژاد با بیان اینکه پارسیان رتبه پنجم جشنواره کتابخوانی هرمزگان را به دست آورده، تصریح کرد: مهم ترین بازوهای کتابخانه های این شهر هستند که به صورت شبانه روزی فعالیت نمودند تا بتوانند این جشنواره به نحو احسنت به پایان برسد.

,

وی میزان مشارکت مردم پارسیان در این جشنواره را یک هزار و 575  نفر خواند و عنوان کرد: در بخش پویش ۱۱۴، معرفی متنی ۱۲۴، چهار گزینه ای ۷۶۰، نقاشی ۳۵۹و پاسخنامه ای ۴۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

,

نبود دکه روز نامه فروشی در پارسیان

, نبود دکه روز نامه فروشی در پارسیان,

حجت الاسلام غلامپور، امام جمعه موقت پارسیان، با قدردانی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان اظهار کرد: وقتی امر کتابخوانی به نام امام رضا(ع) مزین می‌شود، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد که در نتیجه آن باید از متولیان امر برگزاری چنین جشنواره‌هایی تقدیر شود.

,

غلامپور از نبود دکه روز نامه فروشی یا مطبوعاتی در شهرستان گلایه کرد و گفت: در گذشته های نه چندان دور، در مقابل دکه های مطبوعاتی جای سوزن انداختن نبود اما امروز در شهرستان ما این دکه ها وجود هم ندارد.

,

لازمه داشتن نور و هدایت در اندیشه های مردم، عنایت به کتاب خوانی است

, لازمه داشتن نور و هدایت در اندیشه های مردم، عنایت به کتاب خوانی است,

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، در این مراسم توجه به کتاب را برای جامعه امروزی ضروری دانست و گفت: زیرا خداوند نیز در آیات و روایات متعدد قرآن خود را معرفی می کند و این را می طلبد که ما نیز توجه به کتاب را بیشتر کنیم.

,

وی با بیان اینکه جامعه ای که از کتاب فاصله بگیرد تبعا از نور و هدایت دور خواهد شد، تاکید کرد: لازمه داشتن نور و هدایت در اندیشه های مردم، عنایت به کتاب و کتاب خوانی خواهد بود.

,

مجتبی رضاپور، فرماندار پارسیان، تاثیرات مطالعه و کتابخوانی را بر روح روان چشمگیر دانست و گفت: اولین تاثیر مثبت کتابخوانی کاهش استرس است که باعث ذهن و حافظه می شود و در سنین بالا از آلزایمر جلوگیری می کند.

,

وی، ادامه داد: با افزایش سطح کتابخوانی فرهنگ جامعه نیز به تبع آن افزایش پیدا خواهد کرد و آن را باید وصل کنیم به سیره ائمه معصومین(ع) تا پیشرفت ها حاصل شود.

,

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان پارسیان با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، فرماندار شهرستان، امام جمعه موقت شهرستان، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان و برخی از مدیران ادارات و مردم کتاب دوست پارسیان تقدیر شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه