اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست مازندران:

به بهانه کاشت برنج شاهد آتش زدن کاه و کلش هستیم

به بهانه کاشت برنج شاهد آتش زدن کاه و کلش هستیم
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: به بهانه کاشت برنج شاهد آتش زدن کاه و کلش هستیم و چند 100 نفر در این ارتباط به دستگاه قضای معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی ابراهیمی  بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: پسماند در مازندران به خوبی مدیریت نمی‌شود و کم کاری‌ها در این بخش جیدی است و برنامه ریزی با مدیران کم کاری در حوزه پسماند مازندران در دستور کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اعلام اینکه در بحث کاه و کلش دستگاه‌های متولی ورود پیدا نمی کردند، افزود: در حال حاضر  به بهانه کاشت برنج شاهد آتش زدن کاه و کلش هستیم و چند 100 نفر در این ارتباط به دستگاه قضای معرفی شدند.

,

ابراهیمی اضافه کرد: میکرو ارگانیسم‌های خاک در اثر آتش زدن کاه و کلش از بین می‌رود و زمینه آلودگی هوا در سطح استان فراهم می‌شود.

,

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری،خاک محیط مناسبی برای رشد و تکثیر ارگانیسمها بوده و 106 تا 109باکتری در هر گرم خاک یافت می‌شود میکرو ارگانیسمهای مختلف از جمله انواع باکتریها ، قارچها ، جلبکها و گلسنگها در خاک یافت می‌شوند و علاوه بر آنها ویروسهانیز داخل هر یک از سلولهای زنده موجود در خاک به رشد و تکثیر می‌پردازند.

,

خاک محیط زیست مناسبی برای میکروبها بوده و هر یک از انواع میکرو ارگانیسمها در خاک بسیار زیاد است.

,

باکتریها فراوان‌ترین میکرو ارگانیسمهای خاک بوده و نقش تعیین کننده‌ای در تغییر شرایط خاک ، تجزیه مواد و گردش عناصر دارند.

,

 باکتریهای خاک را با استفاده از نیازهای تغذیه‌ای آنها ، شرایط فیزیولوژیکی و واکنش در برابر رنگ آمیزی گرم دسته بندی می‌کنند.

,

مهمترین باکتریهای موجود در خاک ، آرترو باکتریها ، سردو موناسها ،باسیلهای اسپورزا ، باکتریهای میله‌ای غیر اسپورزا ، اکتینو سیستمها و سیانو باکتریهاهستند، که هر یک با ویژگیهای خاص خود در اکولوژی خاک نقش مهمی دارند.

,

کشاورزان برای کشت دوم برنج اراضی شالیرازی را آتش می‌زنند، حساسیت‌ها در این ارتباط بسیار جدی شده است.

,

معرفی برای کشاورزان متخلف به دستگاه قضا شروع شده اما در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است که گلایه‌های این تخلف به اطلاع مدیرکل محیط زیست مازندارن رسیده است.

,

مدیرکل محیط زیست مازندران در ارتباط با استفاده از مازوت در نیروگاه برق شهید سلیمی،گفت: در حال حاضر حدود 80 درصد نیازمندی‌های انررژی این نیروگاه گاز سوز است.

,

وی اضافه کرد: سال گذشته از مازوت بی کیفت استفاده می شده است که پیگیری‌های لازم انجام شده است.

,

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، نیروگاه شهید سلیمی نکا بزرگترین نیروگاه تولید برق کشور است که در دوران دفاع مقدس مورد حمله نیروهای بعثی قرار گرفته بود.

,

منبع: علم و فناوری نیوز

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه